Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
GÜZEL SANATLAR VE YENİ MEDYA |
Birinci düzey |
RES109 |
Zorunlu |
1 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
None
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
EĞİTİM GÖREVLİSİ MURAT DUYKU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Nurdan GÖKÇE
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş. Gör. Mehmet Emin AYKURT
|
Dersin veriliş şekli
|
Her öğrenciye bir bilgisayar düşecek şekilde laboratuvar ortamında yapılır. Derste dijital resim yapma için Photoshop yazılımı, her öğrenciye bir tablet düzecek şekilde grafik tablet ve görsell materyaller için projeksiyon cihazı kullanılır.
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin dijital resim yapma konusunda bilgisayar kullanım düzeylerini belirli bir standardın üzerine çıkarma amaçlanır.
|
Dersin tanımı
|
Öğrencilerin dijital resim yapma yeteneklerinin temellendirilmesini ve gerekli becerilerle beraber uygulamalı şekilde dijital resim yapma yeteneğini kazandırmayı amaçlayan bir derstir.
|
1- |
Bilgisayarın tanımlanması, dijital bilginin tanımı, bilginin sayısal modellenmesi, girdi çıktı aygıtlarının tanımı, bilgisayarın resim sanatındaki yeri gibi konularının işlenmesi.
|
2- |
Dijital resim yapma yazılımlarının tanıtılması ve Adobe Photoshop''''a giriş.
|
3- |
Adobe Photoshop çizim ve boyama araçlarının tanıtımı ve dijital boyamada kullanım yöntemleri.
|
4- |
Adobe Photoshop''''ta fırçaların tanıtımı ve uygulamalı kullanımları.
|
5- |
Grafik tablet el ve göz koordinasyonu becerilerinin kazandırılması.
|
6- |
Farklı dijital boyama yöntemlerinin tanıtımı ve sınıf içi grafik tablet dijital resim uygulaması.
|
7- |
Adobe Photoshop''''ta çizim ve boyama araçları kullanılarak grafik tabletle dijital boyama yapma.
|
8- |
Adobe Photoshop''''ta çizim ve boyama araçları kullanılarak grafik tabletle dijital boyama yapma.
|
9- |
Adobe Photoshop''''ta fotomanipülasyona giriş.
|
10- |
Fotomanipülasyon ve dijital boyama tekniklerinin birlikte kullanılması ve grafik tabletle dijital boyama uygulaması.
|
11- |
Fotomanipülasyon ve dijital boyama tekniklerinin birlikte kullanılması ve grafik tabletle dijital boyama uygulaması.
|
12- |
Grafik tabletle ileri dijital boyama teknikleri ve görüntü düzenleme araçlarının kullanımı.
|
13- |
Grafik tabletle sınıf içi dijital boyama projesinin uygulamalı eğitimi.
|
14- |
Grafik tabletle sınıf içi dijital boyama projesinin uygulamalı eğitimi.
|
15- |
-
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler temel bilgisayar kavramları, yazılım ve donanım kavramları, girdi-çıktı aygıtları, bilginin dijitalleştirilmesi gibi kavramları anlayacak ve kullanacak seviyeye geleceklerdir.
|
2- |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler grafik tablet kullanımında el ve göz koordinasyonuna sahip olacaklardır..
|
3- |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler Adobe Photoshop programında çizimler oluşturabilecek, metin ve yazı içeren tasarımlarının taslağını oluşturabilecek, temel düzeyde görüntü işleyebilecek seviyeye ulaşacaklardır.
|
4- |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler Adobe Photoshop programında bir dijital resim projesini baştan sona kadar yapabilecek yeterlik seviyesine ulaşacaktır.
|
5- |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler Adobe Photoshop programının dijital boyama ve resim sanatındaki yeri hakkında temel ve ileri düzey bilgilere sahip olacaktır.
|
6- |
*
|
7- |
*
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Özgün düşünme: Verilen bir ödev veya kendi projesi için bireysel veya takım çalışmasında kullanılmak üzere özgün düşünceler geliştirebilme, kavram, teklif, çözüm ve kanıt üretebilme,
|
|
2- |
Yeni fikir üretme: İnceleme, araştırma, görselleştirme ve hayal etme süreçlerinde ıraksak ve yakınsak düşünme yeterliliği gösterebilme, orijinal ve yeni bakış açısı sunan fikir üretebilme,
|
|
3- |
Etkinlik yönetme: Bir etkinliğin başlangıcından sonucuna kadarki süreçlerini; amaca uygun malzeme, yöntem, teknik ve ortamı seçebilme, düzenleme ve yönetme becerilerini gösterebilme
|
|
4- |
Taslama, tasarı, tasarıma ulaşma: Fikir üretiminden sonuç üretimine işe kadar, çalışmanın tüm süreçlerini yönetebilme ve hedeflenen sonuca ulaşabilme,
|
|
5- |
Üretme motivasyonu kazanma: Girişimci ve üretken davranış biçimi kazanarak, çalışma tempo ve disiplini içinde üretkenlik gösterebilme,
|
|
6- |
Kendini Yönetme: Bağımsız düşünme, hedef oluşturma, üretim ve çalışma süreçlerini yöneterek, zamanında iş teslim edebilme disiplini geliştirebilme
|
|
7- |
Alan yazını takip etme: Alanın dil ve terminolojisine hakim olma; kendini geliştirmek ve güncel sanata hakim olabilmek için alan yazını takip edebilme,
|
|
8- |
Etik değerlere uyma: Eğitim sürecinde, sanatsal etkinliklerde ve gerçekleştirdiği sanat pratiklerinde, alan etiğine ve alan disiplinine sahip olabilme
|
|
9- |
Paydaşlarla iletişim kurma: Dış paydaşlarla iletişim etkinliklerine dahil olabilme, dış ve iç paydaşlarla ilişkiler, sanat tüketicisi, sanat piyasası, iş partnerleri ile takım çalışmaları gerçekleştirebilme,
|
|
10- |
Çağdaş teknolojileri kullanma: Farklı ve çağdaş teknolojileri etkili şekilde kullanabilme, bu teknolojilerin kullanıldığı çalışmalara dahil olabilme,
|
|
11- |
Disiplinler arası çalışmalar yapma: Güncel sanat pratiklerinde disiplinler arası çalışmalarda yer alabilme, disiplinler arası yaklaşım ve yöntemleri kullanabilme,
|
|
12- |
Eleştirel yaklaşım: Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak yeni bilgileri, farklı uygulamaları kavrama ve analiz edebilme; alan araştırmalarını değerlendirebilme, özgün eleştiri geliştirebilme,
|
|
13- |
Grup çalışması yapma: Alan dahilinde ziyaretler, sanat etkinlikleri gibi faaliyetlerde grup çalışması içinde görev alabilme, işbirliği yapabilme, iletişim kurabilme
|
|
14- |
İfade: Fikir ve üretimlerini görsel, yazılı, sözlü, ifade edebilme, geri dönütleri kullanarak fikrini ya da üretimini geliştirebilme,
|
|
15- |
Çalışma disiplini ve gelişme azmi: Alanda disiplinli çalışmaya ve kendini geliştirmeye istekli ve açık olabilme. Kendine hedefler belirleme, hedefleri doğrultusunda çalışma azmi gösterebilme; alanda gelişimine katkı sağlayacak süreçlere dahil olma ve bunların sürekliliğini sağlayabilme,
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
5
|
3
|
15
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
3
|
1
|
3
|
Toplam iş yükü
|
|
|
68
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
80
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
3
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Beginner''s Guide to Digital Painting in Photoshop: Characters, 3dtotal Publishing, 2015.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Digital Painting Techniques: Practical Techniques of Digital Art Masters (Digital Art Masters Series), 3dtotal Publishing, 2015.
Alakalı Youtube kanalları.
Artstation.com
|
|