Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Fizyoloji (k.kale Ü.ort.y.l.) > MESLEK ÇALGISI VI (BAĞLAMA)
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MESLEK ÇALGISI VI (BAĞLAMA) İkinci düzey MÜZ310.6 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ KANDEMİR YİĞİT ALKAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı OKUTMAN MEHMET ATEŞ, ÖĞRETİM GÖREVLİSİ KANDEMİR YİĞİT ALKAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bağlamada ki Yöresel tavırlar ve etütlerle ileri düzeyde icra kabiliyetini kazandırmayı hedefler.
Dersin tanımı Bağlama çalmayı sistematik şekilde öğretmeyi hedefleyen derstir.

Dersin içeriği
1- Yozgat tavrının tanıtılması örnek türkülerin Dinletilmesi ve tavrın etütsel olarak la dizisi seslerinde Uygulanması
2- Yeşil Ayna Takındın mı Beline
3- Hastane Önünde İncir ağacı
4- Acelite çalışması. Etüt: Tekerleme
5- Acelite çalışması saba etüt
6- Dersini Almışta Ediyor Ezber
7- Yozgat sürmelisi (Sabahınan esen seher yeli)
8- VİZE HAFTASI
9- VİZE HAFTASI
10- Genel Tekrar
11- Pozisyon ve arpej çalışması (Sol arpej)
12- Çamlığın Başında Tüter bir tütün
13- Parmak çarpması etüdü no:7
14- İki bağlama için bestelenmiş eserler: Döngü,Esinti
15- İki bağlama için bestelenmiş eser: Daldalan
16- FİNAL HAFTASI
17- FİNAL HAFTASI
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yöresel tavırların icrası
2- Orta düzey etütlerle Acelitenin gelişmesi
3- Bağlamada çok sesliliğin öğrenilmesi
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2- veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4- Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5- Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6- Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7- veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8- veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9- veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 14 56
Ödevler 4 1 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     92
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı TRT THM Repertuarı, Doç. Dr. Mehmet KINIK Bağlama için 100 Etüt , Prof. Sabri YENER Bağlama Metodu I-II-III Yrd. Doç. Erdal TUĞCULAR Etütler
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar