Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
PERAKENDECİLİK YÖNETİMİ |
İkinci düzey |
İŞL 667 |
|
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. KENAN GÜLLÜ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. KENAN GÜLLÜ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze eğitim, konu anlatımı, sınıf içi tartışmalar, proje sunumları
|
Dersin amacı
|
Perakende pazarlama yönetimi konusunda, bir altyapı oluşturulmasını sağlamak; bu bağlamda perakendecilik dünyası, perakendecilikte bilgi sistemleri, yönetim stratejisi, pazarlama iletişimi, ürün yönetimi ve mağaza yönetimi vb. konularda bilgi vermektir.
|
Dersin tanımı
|
Perakendeciliğe giriş, perakendeci işletmelerin sınıflandırılması, perakendeciliği etkileyen çevresel faktörler, perakendeci işletmelerde tüketici davranışları, stratejik perakendecilik ve perakendecilik yönetim stratejisi, perakendeci mağazalarda kuruluş kararları ve kuruluş yerinin seçimi, perakendeci işletmelerde ürün yönetimi, kategori planlaması ve satın alma, perakendeci mağazalarda satın alma bütçesi ve planlama, perakendeci işletmelerde satın alma süreci, perakendeci işletmelerde tedarik zinciri ve lojistik yönetimi, perakendeci mağazalarda fiyatlandırma, perakende pazarlama iletişimi, perakendeci işletmelerde fiziksel planlama, perakendeci işletmelerde müşteri servisleri ve servis perakendeciliği.
|
1- |
Perakendeciliğe giriş
|
2- |
Perakendeci kuruluşların sınıflandırılması
|
3- |
Perakendeciliği etkileyen çevresel faktörler (makro ve mikro çevre faktörleri)
|
4- |
Elektronik perakendecilik ve geleneksel perakendecilerden farkları
|
5- |
Perakendeci işletmelerde tüketici davranışları (tüketicilerin satınalma nedenleri ve tüketicilerin satınalma karar süreci)
|
6- |
Stratejik perakendecilik ve perakendecilik yönetim stratejisi
|
7- |
Perakendeci mağazalarda kuruluş kararları ve kuruluş yerinin seçimi
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Perakendeci işletmelerde ürün yönetimi, kategori planlaması ve satın alma
|
10- |
Perakendeci mağazalarda satın alma bütçesi ve stratejik perakende planlama süreci
|
11- |
Perakendeci işletmelerde tedarik zinciri ve lojistik yönetimi
|
12- |
Perakendeci mağazalarda fiyatlandırma politikaları ve yöntemleri
|
13- |
Perakende pazarlama iletişimi (perakende pazarlama iletişim karması, perakende pazarlama iletişim programının planlanması)
|
14- |
Perakendeci işletmelerde fiziksel planlama ve mağaza atmosferi
|
15- |
Perakendeci işletmelerde müşteri servisleri ve servis perakendeciliği
|
16- |
Dönem Sonu Sınavı
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Perakendecilik ile ilgili temel kavramları tanımlayabilirler
|
2- |
Perakendeci kuruluşları sınıflandırabilirler
|
3- |
Perakendeci mağazalarda kuruluş kararları ve kuruluş yeri seçiminde kullanılan yöntem ve teknikleri gösterebilirler.
|
4- |
Perakendecilikte çeşit politikasını açıklayabilirler.
|
5- |
İşletme biliminin temel kavramlarını ve işletmenin temel fonksiyonlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder.
|
6- |
İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırabilir, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirleyebilir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
1
|
3
|
3
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
3
|
10
|
30
|
Ödevler
|
3
|
10
|
30
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
10
|
30
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
2
|
10
|
20
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
5
|
5
|
Araştırma
|
1
|
10
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
151
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
30
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
TEK Ö. BAYBARS, PERAKENDE PAZARLAMA YÖNETİMİ İZMİR.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
DEMİRCİ OREL, FATMA, PERAKENDECİLİK
|
|