Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Güney Asya Çalişmalari (y.l) > PERAKENDECİLİK YÖNETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PERAKENDECİLİK YÖNETİMİ İkinci düzey İŞL 667 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. KENAN GÜLLÜ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. KENAN GÜLLÜ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze eğitim, konu anlatımı, sınıf içi tartışmalar, proje sunumları
Dersin amacı Perakende pazarlama yönetimi konusunda, bir altyapı oluşturulmasını sağlamak; bu bağlamda perakendecilik dünyası, perakendecilikte bilgi sistemleri, yönetim stratejisi, pazarlama iletişimi, ürün yönetimi ve mağaza yönetimi vb. konularda bilgi vermektir.
Dersin tanımı Perakendeciliğe giriş, perakendeci işletmelerin sınıflandırılması, perakendeciliği etkileyen çevresel faktörler, perakendeci işletmelerde tüketici davranışları, stratejik perakendecilik ve perakendecilik yönetim stratejisi, perakendeci mağazalarda kuruluş kararları ve kuruluş yerinin seçimi, perakendeci işletmelerde ürün yönetimi, kategori planlaması ve satın alma, perakendeci mağazalarda satın alma bütçesi ve planlama, perakendeci işletmelerde satın alma süreci, perakendeci işletmelerde tedarik zinciri ve lojistik yönetimi, perakendeci mağazalarda fiyatlandırma, perakende pazarlama iletişimi, perakendeci işletmelerde fiziksel planlama, perakendeci işletmelerde müşteri servisleri ve servis perakendeciliği.

Dersin içeriği
1- Perakendeciliğe giriş
2- Perakendeci kuruluşların sınıflandırılması
3- Perakendeciliği etkileyen çevresel faktörler (makro ve mikro çevre faktörleri)
4- Elektronik perakendecilik ve geleneksel perakendecilerden farkları
5- Perakendeci işletmelerde tüketici davranışları (tüketicilerin satınalma nedenleri ve tüketicilerin satınalma karar süreci)
6- Stratejik perakendecilik ve perakendecilik yönetim stratejisi
7- Perakendeci mağazalarda kuruluş kararları ve kuruluş yerinin seçimi
8- Ara Sınav
9- Perakendeci işletmelerde ürün yönetimi, kategori planlaması ve satın alma
10- Perakendeci mağazalarda satın alma bütçesi ve stratejik perakende planlama süreci
11- Perakendeci işletmelerde tedarik zinciri ve lojistik yönetimi
12- Perakendeci mağazalarda fiyatlandırma politikaları ve yöntemleri
13- Perakende pazarlama iletişimi (perakende pazarlama iletişim karması, perakende pazarlama iletişim programının planlanması)
14- Perakendeci işletmelerde fiziksel planlama ve mağaza atmosferi
15- Perakendeci işletmelerde müşteri servisleri ve servis perakendeciliği
16- Dönem Sonu Sınavı
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Perakendecilik ile ilgili temel kavramları tanımlayabilirler
2- Perakendeci kuruluşları sınıflandırabilirler
3- Perakendeci mağazalarda kuruluş kararları ve kuruluş yeri seçiminde kullanılan yöntem ve teknikleri gösterebilirler.
4- Perakendecilikte çeşit politikasını açıklayabilirler.
5- İşletme biliminin temel kavramlarını ve işletmenin temel fonksiyonlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder.
6- İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırabilir, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirleyebilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 1 3 3
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 10 30
Ödevler 3 10 30
Sunum / Seminer hazırlama 3 10 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 10 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 5 5
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     151
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 10
Yarıyıl içi toplam   30
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı TEK Ö. BAYBARS, PERAKENDE PAZARLAMA YÖNETİMİ İZMİR.
Yardımcı Kaynaklar DEMİRCİ OREL, FATMA, PERAKENDECİLİK

Ders ile ilgili dosyalar