Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Bilgisayar Mühendisliği > MÜHENDİSLİK MATEMATİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MÜHENDİSLİK MATEMATİĞİ Birinci düzey BZ 207 Zorunlu 3 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. GAMZE GENÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD. DOÇ. DR. UFUK NALBANTOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz- Yüze
Dersin amacı Adi ve kısmi diferansiyel denklem sistemlerinin çözüm metotları ve uygulama alanları ile ilgili bilgi ve becerileri öğrencilere aktarmaktır.
Dersin tanımı Temel mühendislik matematiği konularını öğretir.

Dersin içeriği
1- Üç boyutlu koordinat sistemleri, vektörler, scalar ve vektörel çarpım
2- Doğru ve düzlem denklemleri,silindirler ve kuadratik yüzeyler
3- vektör fonksiyonları ve uzay eğriler, vektör fonksiyonlarının türev ve integralleri, yay uzunluğu ve eğrilik, uzayda hareket, hız ve ivme
4- Çok değişkenli fonksiyonlar, limit ve süreklilik,
5- Kısmi türevler, teğet düzlemler ve lineer yaklaşımlar,
6- Zicir kuralı, yönlü türevler ve gradient vektör,
7- Maksimumu ve minimum değerler, lagrange çarpanları
8- iki katlı integraller, genel bölgede iki katlı integraller
9- Polar koordinatlarla iki katlı integraller, iki katlı integrallerin uygulamaları
10- Üç katlı integraller, küresel ve silindirik koordinatlar
11- Eğrisel integraller,Temel teoremler,
12- Green teoremi,curl ve divergence
13- Yüzey integraller
14- Stokes ve divergence Teoremleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Üç boyutlu Uzayda vektörel büyüklükler ve özelliklerini tanıtyabilme
2- Mühendislik, bilim ve matematik bilgilerini uygulama becerisi.
3- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
4- Modern mühendislik teknikleri kullanma becerisi.
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine sahip olur.
2- Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
3- Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine sahip olur.
4- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve araçları kullanma becerisine sahip olur.
5- Deney/proje tasarlama, uygulama ve sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerilerine sahip olur.
6- Takım çalışmasına yatkınlık becerisine sahip olur.
7- Bireysel çalışma becerisine sahip olur.
8- Sözlü ve/veya yazılı iletişim kurma becerisine sahip olur.
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olur.
10- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hukuksal konularda bilgiye sahip olur.
11- Yönetsel becerilere (liderlik, organizasyon, zaman ve risk yönetimi, kalite bilinci, verimlilik vb) sahip olur.
12- Zamanı en iyi şekilde kullanma becerisine sahip olur.
13- Alışılmışın dışında yollar bulabilme becerisine sahip olur.
14- Yönetim becerisi, mesleki özgüven ve inisiyatif alabilme özelliklerine sahip olur.
15- Problemlere çözümler getirirken ulusal çıkarları gözetir.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 8 32
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 8 32
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Advanced Engineering mathematics, Kreyszig,Erwin, John Wiley. 2. Calculus, D.G. Zill and W. S. Wright (Çeviri: İ.N. Cangül), Nobel, 2013. 3. Genel Matematik II, Mustafa Balcı, Sürat,2013.
Yardımcı Kaynaklar 1. Advanced Engineering mathematics, Kreyszig,Erwin, John Wiley. 2. Calculus, D.G. Zill and W. S. Wright (Çeviri: İ.N. Cangül), Nobel, 2013. 3. Genel Matematik II, Mustafa Balcı, Sürat,2013.

Ders ile ilgili dosyalar