Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MÜHENDİSLİK MATEMATİĞİ |
Birinci düzey |
BZ 207 |
Zorunlu |
3 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. GAMZE GENÇ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD. DOÇ. DR. UFUK NALBANTOĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz- Yüze
|
Dersin amacı
|
Adi ve kısmi diferansiyel denklem sistemlerinin çözüm metotları ve uygulama alanları ile ilgili bilgi ve becerileri öğrencilere aktarmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Temel mühendislik matematiği konularını öğretir.
|
1- |
Üç boyutlu koordinat sistemleri, vektörler, scalar ve vektörel çarpım
|
2- |
Doğru ve düzlem denklemleri,silindirler ve kuadratik yüzeyler
|
3- |
vektör fonksiyonları ve uzay eğriler, vektör fonksiyonlarının türev ve integralleri, yay uzunluğu ve eğrilik, uzayda hareket, hız ve ivme
|
4- |
Çok değişkenli fonksiyonlar, limit ve süreklilik,
|
5- |
Kısmi türevler, teğet düzlemler ve lineer yaklaşımlar,
|
6- |
Zicir kuralı, yönlü türevler ve gradient vektör,
|
7- |
Maksimumu ve minimum değerler, lagrange çarpanları
|
8- |
iki katlı integraller, genel bölgede iki katlı integraller
|
9- |
Polar koordinatlarla iki katlı integraller, iki katlı integrallerin uygulamaları
|
10- |
Üç katlı integraller, küresel ve silindirik koordinatlar
|
11- |
Eğrisel integraller,Temel teoremler,
|
12- |
Green teoremi,curl ve divergence
|
13- |
Yüzey integraller
|
14- |
Stokes ve divergence Teoremleri
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Üç boyutlu Uzayda vektörel büyüklükler ve özelliklerini tanıtyabilme
|
2- |
Mühendislik, bilim ve matematik bilgilerini uygulama becerisi.
|
3- |
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
|
4- |
Modern mühendislik teknikleri kullanma becerisi.
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine sahip olur.
|
|
2- |
Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
|
|
3- |
Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine sahip olur.
|
|
4- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve araçları kullanma becerisine sahip olur.
|
|
5- |
Deney/proje tasarlama, uygulama ve sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerilerine sahip olur.
|
|
6- |
Takım çalışmasına yatkınlık becerisine sahip olur.
|
|
7- |
Bireysel çalışma becerisine sahip olur.
|
|
8- |
Sözlü ve/veya yazılı iletişim kurma becerisine sahip olur.
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olur.
|
|
10- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hukuksal konularda bilgiye sahip olur.
|
|
11- |
Yönetsel becerilere (liderlik, organizasyon, zaman ve risk yönetimi, kalite bilinci, verimlilik vb) sahip olur.
|
|
12- |
Zamanı en iyi şekilde kullanma becerisine sahip olur.
|
|
13- |
Alışılmışın dışında yollar bulabilme becerisine sahip olur.
|
|
14- |
Yönetim becerisi, mesleki özgüven ve inisiyatif alabilme özelliklerine sahip olur.
|
|
15- |
Problemlere çözümler getirirken ulusal çıkarları gözetir.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
4
|
8
|
32
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
4
|
8
|
32
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
152
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Advanced Engineering mathematics, Kreyszig,Erwin, John Wiley.
2. Calculus, D.G. Zill and W. S. Wright (Çeviri: İ.N. Cangül), Nobel, 2013.
3. Genel Matematik II, Mustafa Balcı, Sürat,2013.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. Advanced Engineering mathematics, Kreyszig,Erwin, John Wiley.
2. Calculus, D.G. Zill and W. S. Wright (Çeviri: İ.N. Cangül), Nobel, 2013.
3. Genel Matematik II, Mustafa Balcı, Sürat,2013.
|
|