Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Halkla İlişkiler ve Tanitim > POPÜLER KÜLTÜR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
POPÜLER KÜLTÜR Birinci düzey HİT 314 Seçmeli 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ NEDİM KARADUMAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç.Dr. ÖZLEM IŞIK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Öğretim elemanı dersi öğrencilere anlatır.
Dersin amacı Bu derste popüler kültür kavramının tarihsel gelişimi, çeşitli okulların popüler kültürü değerlendirme biçimleri, kitle iletişiminin gelişimi ile popüler kültür arasındaki bağlantıyı göstermek amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Popüler kültürün anlamı, popüler kültür ve kitle iletişim araçları, Amerikan kültürü ve popüler kültür, gündelik yaşam ve popüler kültür kavramlarının kuramsal alt yapılar çerçevesinde değerlendirildiği bir derstir.

Dersin içeriği
1- Kültür Kavramı
2- Folk-Popüler-Yüksek Kültür
3- Kitle Kültürü ve kitle iletişim araçları
4- Popüler kültür kavramının gelişimi
5- İdeoloji ve popüler kültür
6- Popüler kültür ile ilgili kuramsal yaklaşımlar
7- Popüler kültür ile ilgili kuramsal yaklaşımlar
8- Popüler kültür ve toplum
9- Küreselleşme ve popüler kültür
10- Popüler kültür ve müzik endüstrisi
11- Popüler kültür ve televizyon
12- Popüler kültür ve reklam
13- Popüler kültür ve halkla ilişkiler
14- Popüler kültür ve sinema
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kültür kavramının incelenmesi
2- Folk, yüksek ve popüler kültür kavramlarının birbirleriyle olan ilişkileri anlamak
3- Kültür ürünlerinin hegemonik toplumsal, siyasal ve ekonomik yapıları nasıl kurduğunu kavramak
4- Kitle kültürü ve popüler kültür ilişkisini kurmak
5- Popüler kültüre eleştirel yaklaşımları öğrenmek
6- Günlük hayatta yer alan müzik, moda, spor vb. alanların popüler kültür kapsamında değerlendirilmesini sağlamak
7- Televizyon ve yazılı basının popüler kültürü nasıl yaydığını anlamak
8- Popüler filmlerin eleştirisini yapabilmek
9- Popüler kültür ve reklam ilişkisini anlamak
10- Popüler kültür ürünlerinin yapısal özelliklerini analiz etmek

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 20 2 40
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 18 2 36
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Korkmaz, A. ve İrfan E.(2005) Popüler kültür ve iletişim, Erk yayınları, Ankara Storey, J. (2000) Popüler kültür çalışmaları, Babil yayınları, İstanbul
Yardımcı Kaynaklar Popüler Kültür Ve Yüksek Kültür, Herbert J. Gans Reklam kültürü ve Toplum, Banu Dağtaş

Ders ile ilgili dosyalar