Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
POPÜLER KÜLTÜR |
Birinci düzey |
HİT 314 |
Seçmeli |
6 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ NEDİM KARADUMAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç.Dr. ÖZLEM IŞIK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Öğretim elemanı dersi öğrencilere anlatır.
|
Dersin amacı
|
Bu derste popüler kültür kavramının tarihsel gelişimi, çeşitli okulların popüler kültürü değerlendirme biçimleri, kitle iletişiminin gelişimi ile popüler kültür arasındaki bağlantıyı göstermek amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Popüler kültürün anlamı, popüler kültür ve kitle iletişim araçları, Amerikan kültürü ve popüler kültür, gündelik yaşam ve popüler kültür kavramlarının kuramsal alt yapılar çerçevesinde değerlendirildiği bir derstir.
|
1- |
Kültür Kavramı
|
2- |
Folk-Popüler-Yüksek Kültür
|
3- |
Kitle Kültürü ve kitle iletişim araçları
|
4- |
Popüler kültür kavramının gelişimi
|
5- |
İdeoloji ve popüler kültür
|
6- |
Popüler kültür ile ilgili kuramsal yaklaşımlar
|
7- |
Popüler kültür ile ilgili kuramsal yaklaşımlar
|
8- |
Popüler kültür ve toplum
|
9- |
Küreselleşme ve popüler kültür
|
10- |
Popüler kültür ve müzik endüstrisi
|
11- |
Popüler kültür ve televizyon
|
12- |
Popüler kültür ve reklam
|
13- |
Popüler kültür ve halkla ilişkiler
|
14- |
Popüler kültür ve sinema
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kültür kavramının incelenmesi
|
2- |
Folk, yüksek ve popüler kültür kavramlarının birbirleriyle olan ilişkileri anlamak
|
3- |
Kültür ürünlerinin hegemonik toplumsal, siyasal ve ekonomik
yapıları nasıl kurduğunu kavramak
|
4- |
Kitle kültürü ve popüler kültür ilişkisini kurmak
|
5- |
Popüler kültüre eleştirel yaklaşımları öğrenmek
|
6- |
Günlük hayatta yer alan müzik, moda, spor vb. alanların popüler kültür kapsamında değerlendirilmesini sağlamak
|
7- |
Televizyon ve yazılı basının popüler kültürü nasıl yaydığını anlamak
|
8- |
Popüler filmlerin eleştirisini yapabilmek
|
9- |
Popüler kültür ve reklam ilişkisini anlamak
|
10- |
Popüler kültür ürünlerinin yapısal özelliklerini analiz etmek
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
|
|
2- |
Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
|
|
3- |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
|
|
4- |
Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
|
|
5- |
İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
|
|
6- |
Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
|
|
7- |
Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
|
|
8- |
Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
|
|
9- |
İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
|
|
10- |
Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
|
|
11- |
İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
|
|
12- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
20
|
2
|
40
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
18
|
2
|
36
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
100
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Korkmaz, A. ve İrfan E.(2005) Popüler kültür ve iletişim, Erk yayınları, Ankara
Storey, J. (2000) Popüler kültür çalışmaları, Babil yayınları, İstanbul
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Popüler Kültür Ve Yüksek Kültür, Herbert J. Gans
Reklam kültürü ve Toplum, Banu Dağtaş
|
|