Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Rekreasyon > HERKES İÇİN SPOR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HERKES İÇİN SPOR Birinci düzey REK106 Zorunlu 2 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. MUSTAFA KARAKUŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR.ÖĞR.ÜYESİ MUSTAFA KARAKUŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Bu dersin amacı herkes için sporun yararlarını, yaygınlaşmasını, Türkiye’de ve dünyadaki herkes için spor anlayışı ve yapılaşmasını sunmaktır.
Dersin tanımı Herkes İçin Sporun Tanımı, Yararı, Yaygınlaşması, Dünyadaki Ve Türkiye’deki HİS Anlayışı, Sağlık İçin Spor, Rekreasyon İçin Spor, Çocuklar, Gençler, Kadınlar, Yaşlılar, Aileler, Engelliler, İçin Spor, Yerel Yönetimlerde Spor, Outdoor Sporlar konularını kapsamaktadır.

Dersin içeriği
1- Herkes için spor anlayışı (HİS) nedir?
2- Herkes için spor anlayışı neden, nasıl doğdu?
3- Türkiye''''''''de Herkes İçin Spor anlayışının yaygınlaşması ve örgütlenmesi
4- Değişik açılardan HİS’e bakış açısı
5- Her yaşta egzersiz ve sporun temel hedefleri
6- Düzenli yaşam boyu spor uygulamalarının insan sağlığına etkileri
7- Rekreasyon (boş zamanları değerlendirme faaliyetleri)
8- Yerel Yönetimlerde Spor
9- Gençler, kadınlar, aileler ve engelliler için spor anlayışına yönelik organizasyonlar + Ara Sınav
10- Outdoor sporlarını tanıma ve Türkiye deki outdoor alanları hakkında çalışma
11- Temel beslenme, enerji sistemleri ve enerji metabolizmalarının temel ilkeleri
12- Kinesiyoloji (hareket bilimi) insan hareket sisteminin yapı ve özelliklerini, bu özelliklerin hareket üzerindeki etkilerinin konum ve zamana bağlı ilişkilerini incelenmesi
13- Fitness Ekipmanlarını tanıtma, kullanımı
14- Üst ekstremite için uygulamalı egzersiz çalışmaları
15- Yarıyıl Sınavı
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- İç mekan ve doğa sporları hakkında öğrenciler bilgi edinebilir.
2- Çeşitli sporlara özgü teknik, ekipman ve hareketleri tanır ve uygular.
3- Beden eğitimini her yaşta günlük hayata dahil eder.
4- Yaşa, cinsiyete ve ihtiyaca uygun fiziksel egzersizi seçebilir.
5- Farklı spor dallarında etkin bir şekilde takım kurar.
6- Üniversite içinde ve dışında turnuvalar düzenler ve/veya turnuvalara katılır.
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma.
2- Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3- Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme.
4- Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
5- Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme.
6- Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
7- Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir.
8- Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir.
9- Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir.
10- Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir.
11- Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir.
12- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
13- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
14- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
15- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
16- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
17- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
18- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 2 12
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 2 6
Toplam iş yükü     84
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Zorba, Erdal: Herkes İçin Spor Ve Fiziksel Uygunluk. GSGM Yayını:149, Ankara, 1999 Uğur, Erol, Özer Baysaling: Herkes İçin Spor. İlpress Basım Yayım. İstanbul, 2002
Yardımcı Kaynaklar Öztürk, Füsun: Toplumsal Boyutlarıyla Spor. Bağırgan Yayınevi, Ankara, 1998

Ders ile ilgili dosyalar