Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
POLİMER KİMYASI |
Üçüncü düzey |
MBM 622 |
Seçmeli |
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yüksek Lisans veya Doktora Öğrencisi olmak
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. BİLAL DEMİREL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. Dr. Ertuğrul ŞAHMETLİOĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Polimerler, günlük yaşantımızda yaygın olarak kullanılan plastikler, kauçuklar, lifler, boyalar, yapıştırıcılar türü malzemelerin girdileri,sentez yöntemleri, reaksiyon kinetiklerini öğrenmek ve üzerinde yorum kabiliyeti kazanmak dersin amacını oluşturmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Polimerik malzemlerin temel girdileri, sentez yöntemleri ve bu sentez reaksiyonlarının reaksiyon kinetiklerinin yorumu ile sanayide kullanılan polimer türevli malzemelerin eldesinin tanımlanması
|
1- |
Polimer kimyasına giriş
|
2- |
Basamaklı polimerleşmesi ve reaksiyon kinetiği
|
3- |
Zincir polimerleşmesi ve reaksiyon kinetiği
|
4- |
Kopolimerleşme ve reaktivite oranlarının anlaşılması
|
5- |
Diğer polimerleşme yöntemleri
|
6- |
Polimerlerin moleküler özellikleri
|
7- |
Polimerlerin fiziksel ve ısıssal özellikleri
|
8- |
İyonik polimerizasyon
|
9- |
Koordinasyon, Halka açılma, Olefin metatez, Atom Transfer polimerizasyon yöntemleri
|
10- |
Polimerlerin fziksel hal değişimleri
|
11- |
Polimerlerin Üreitminde kullanılan girdiler
|
12- |
|
13- |
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Polimer üretim girdilerini bilir.
|
2- |
Polimerleşme reaksiyonlarının temelini ve kinetiğini açıklar.
|
3- |
Polimerlerin fiziksel ve ısısal özelliklerini tanılar.
|
4- |
Kullanılacak amaca uygun polimerik malzemeyi seçebilir.
|
5- |
Polimerlerde kullanılan katkı malzemelerini bilir.
|
6- |
Plastik, Kauçuk, lifler, boyalar ve yapıştırıcıların genel özelliklerini bilir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi.
|
|
3- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama.
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi.
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
|
|
7- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
|
|
9- |
Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi.
|
|
10- |
Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi.
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
6
|
84
|
Ödevler
|
3
|
4
|
12
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
10
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
190
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Introduction to Polymers,R.J.Young and P.A. Lovell Chapman&Hall
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1- Polymer Kimyası, Satılmış Basan, Cumhuriyet ÜniversitesiYayınları
2- Polimer Kimyası, Mehmet Saçak, Gazi kitapevi
3- Plastics Additives, Aditör; R. Gachter and H. Müller., Hanser Publishers. Munich Viennna New York
|
|