Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
EĞİTİM FELSEFESİ |
Birinci düzey |
BSÖ112 |
Zorunlu |
2 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Tükçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. KENAN KOÇ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ RAHMİ YALÇIN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze- Uzaktan eğitim- Sunuş Yoluyla- Buluş Yoluyla
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, eğitim felsefesiyle ilgili kavramları tanımlamak, Felsefe ve Eğitim arasındaki ilişkiyi açıklamak, Felsefi akımların gerektirdiği eğitim sistemlerini kuramsal olarak tasarlayabilmek, Felsefe ve eğitim arasındaki ilişkinin öneminin farkında olmak.
|
Dersin tanımı
|
Eğitim felsefesi; eğitimin doğası, süreci,amaçları ve idealleri ile ilgilenen bir felsefi alandır. Eğitim toplumsal kurumlar bağlamında veya varoluşsal gelişme süreci içinde ele alınabilir. Eğitim felsefesi ise konunun toplumsal yönünden ziyade insanlık açısından eğitime yaklaşır. Eğitim felsefecilieri yaşadıkları toplumun ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak yeni kuramlar üretir, ürettikleri bu kuramlar sayesinde toplumun eğitimine yön vermiş olurlar.
|
1- |
Dersin Tanıtımı ve Dersle İlgili Kuralların Tartışılması ve Belirlenmesi (Felsefe Nedir? Felsefenin Alanları: Ontoloji, Epistemoloji, Aksiyoloji, Mantık)
|
2- |
Eğitim Felsefesi ve Eğitim Felsefesinin Diğer Sistemlerle İlişkileri
|
3- |
Genel Felsefi Akımlar ve Eğitim I İdealizm ve Eğitim - Realizm ve Eğitim
|
4- |
Genel Felsefi Akımlar ve Eğitim II Diyalektik Materyalizm ve Eğitim – Pragmatizm ve Eğitim
|
5- |
Eğitim Felsefisi Akımları ve Eğitim I Daimicilik
|
6- |
Genel tekrar ve tartışma
|
7- |
Eğitim Felsefesi Akımları ve Eğitim II Esasicicilik (Temellendirmecilik)
|
8- |
Eğitim Felsefesi Akımları ve Eğitim III Progresivizm (İlerlemecilik)
|
9- |
Eğitim Felsefisi Akımları ve Eğitim IV Reconstructionizm (Yeniden Kurmacılık)
|
10- |
Eğitim Felsefesi Akımları ve Eğitim V Natularizm (Doğalcılık)
|
11- |
Eğitim Felsefesi Akımları ve Eğitim VI Politeknik Eğitim
|
12- |
Genel tekrar ve tartışma
|
13- |
Türk Ulusal Eğitim Sisteminin Dayandığı Felsefeler İslamiyet Öncesi- Sonrası- Selçuklu ve Osmanlılar-
|
14- |
Cumhuriyet Dönemi Eğitim Felsefesine Katkı Veren Düşünürler Atatürk’ün Eğitim Anlayışı
|
15- |
Final Sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Genel ve eğitim felsefine ilişkin kavramları açıklar.
|
2- |
Felsefenin işlevleri ve türleri ile felsefenin toplumsal kurumlarla ilişkilerini açıklar.
|
3- |
Temel ve eğitim felsefelerini açıklar.
|
4- |
Temel ve eğitim felsefelerini analiz eder.
|
5- |
Öğretim programı ve eğitim yönetimi süreçlerini temel ve eğitim felsefeleri açısından değerlendirir.
|
6- |
Türk eğitim sisteminin dayandığı felsefeleri açıklar.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
|
|
2- |
Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
|
|
3- |
Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
|
|
4- |
Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
|
|
5- |
Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
|
6- |
Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
|
|
7- |
Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
|
|
8- |
Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
|
|
9- |
Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
|
|
10- |
Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
|
|
11- |
Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
|
|
12- |
Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
|
|
13- |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
|
|
14- |
Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
|
|
15- |
Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
|
|
16- |
Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
4
|
5
|
20
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
2
|
5
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
70
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Eğitim Felsefesi, Prof. Dr. Veysel Sönmez, Anı yayıncılık,2002;
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Eğitim Felsefesi, Necmettin Tozlu, MEB yayınları, 1997.
|
|