Ön koşul dersleri
|
Veteriner Fakültesi, Ziraat Fakültesi Zootekni Bölümü veya Fen Edebiyat Fakültesi Biyoloji ve Kimya Bölümü Mezunu Olmak
|
Eğitimin dili
|
Türkçe, İngilizce
|
Koordinatör
|
PROF. DR. EROL BAYTOK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. EROL BAYTOK, PROF. DR. BERRİN K. GÜÇLÜ, PROF. DR. OSMAN KÜÇÜK, PROF. DR. KANBER KARA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
ARŞ. GÖR. SENA YILMAZ
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Ruminant ve Monogastrik hayvanlar için yemlerin enerji değerlerinin belirlenmesinin öğretilmesi
|
Dersin tanımı
|
Hayvan beslmede kullanılan yemlerin enerji değerleri
|
1- |
Ruminantlar için yem enerji değerlendirme sistemleri
|
2- |
Ruminantlar için yem enerji değerlendirme sistemleri
|
3- |
Ruminantlar için yem enerji değerlendirme sistemleri
|
4- |
Ruminantlar için yem enerji değerlendirme sistemleri
|
5- |
Ruminantlar için yem enerji değerlendirme sistemleri
|
6- |
Klasik sindirim denemeleri
|
7- |
Klasik sindirim denemeleri
|
8- |
Enzimatik yöntem
|
9- |
Enzimatik yöntem
|
10- |
Arasınav
|
11- |
In vitro yöntemler
|
12- |
Gaz üretimi
|
13- |
In situ yöntemler
|
14- |
At yemlerin enerji değerlerinin in vitro yöntemlerle belrilenmesi
|
15- |
Köpek, kedi ve diğer pet hayvanlarının yemlerinin enerji değerlerinin in vitro yöntemlerle belirlenmesi
|
16- |
Kanatlılar için yem enerji değerlendirme sistemleri
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Ruminantlar için yem enerji değerlendirme sistemleri hakkında bilgi sahibi olması
|
2- |
Klasik sindirim denemeleri hakkında bilgi sahibi olması
|
3- |
Enzimatik yöntem hakkında bilgi sahibi olması
|
4- |
In vitro yöntemler hakkında bilgi sahibi olması
|
5- |
Gaz üretimi hakkında bilgi sahibi olması
|
6- |
In situ yöntemler hakkında bilgi sahibi olması
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
2
|
20
|
Ödevler
|
4
|
3
|
12
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
2
|
2
|
Kısa sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
15
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
3
|
42
|
Toplam iş yükü
|
|
|
154
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Hayvan Besleme Biyokimyası, Hayvanlarda Beslenme Fizyolojisi ve Metabolizması
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Internet ve diğer basılı kaynaklar
|
|