Giriş | English

Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Eğitim Yönetimi (tzs.y.l.iö) > SOSYAL BİLİMLERDE NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SOSYAL BİLİMLERDE NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ İkinci düzey İSE 501 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA ÖZTÜRK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MUSTAFA ÖZTÜRK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğrencilerin nitel araştırma yöntemlerinin temellerinin kavrayarak uygulama yapabilmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Bilim, teori, araştırma arasındaki ilişki, bilimsel etiğin önemi, araştırma sırasında hangi etik kurallara uymak gerektiği, sosyal bilim ve nitel araştırmalar, araştırma etiği, nitel araştırmaların ontolojik ve epistemolojik temelleri, geçerlik ve güvenirlik konuları, nitel araştırma modelleri, nitel araştırma veri toplama yöntemleri, veri analizi, uygulama.

Dersin içeriği
1- Bilim, teori ve araştırma arasındaki ilişki.
2- Sosyal bilimler ve pozitivizm arasındaki tarihsel ilişki.
3- Eğitim araştırmalarının tarihsel serüveni ve nitel araştırmaların ortaya çıkışı. Nitel araştırmaların ontolojik ve epistemolojik kabulleri.
4- Nitel araştırma modellerine giriş. Nitel araştırma ile araştırma problemi ve araştırmanın amacı arasındaki ilişki.
5- Bilimsel Etik ve Araştırma Etiği
6- Kaynak göstermenin önemi ve anlamı, İntihal (Aşırmacılık)
7- Durum çalışması
8- Eylem araştırması
9- Söylem analizi ve Gömülü teori
10- Etnoğrafik araştırma VE Hayat hikayesi sorgulaması
11- Nitel çalışmalarda veri toplama yöntemleri: Mülakat
12- Gözlem
13- Doküman inceleme ve Günlük
14- Nitel veri analizi
15- Nitel veri analizi
16- Eleştirel literatür taraması ve referans kullanımı.
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler nitel araştırmaların temellerini kavrayacaktır (ontolojik ve epistemolojik açıdan).
2- Nitel araştırma modelleri ile bunların ne zaman kullanılabileceği kavranacaktır.
3- Nitel veri toplama teknikleri kavranacaktır.
4- Nitel veri analizi kavranacaktır.
5- Bilimsel etik ve araştırma etiği kavranacaktır.
6- Pratik uygulamalar hakkında eleştirel literatür taraması, veri toplanması süreçleri vb.) bilgi sahibi olunup uygulamalar yapılacaktır.
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme. 2- Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme 3- Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme. 4- Okul liderliğinin temellerini bilme. 5- Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. 6- Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. 7- Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma. 8- Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 2 20 40
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 2 12 24
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Coğrafya Eğitiminde Araştırma, 2013, Mustafa Öztürk, PegemA
Yardımcı Kaynaklar Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ali Yıldırım & Hasan Şimşek, Seçkin Yay.

Ders ile ilgili dosyalar