Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MUSTAFA ÖZTÜRK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. MUSTAFA ÖZTÜRK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin nitel araştırma yöntemlerinin temellerinin kavrayarak uygulama yapabilmeleri amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Bilim, teori, araştırma arasındaki ilişki, bilimsel etiğin önemi, araştırma sırasında hangi etik kurallara uymak gerektiği, sosyal bilim ve nitel araştırmalar, araştırma etiği, nitel araştırmaların ontolojik ve epistemolojik temelleri, geçerlik ve güvenirlik konuları, nitel araştırma modelleri, nitel araştırma veri toplama yöntemleri, veri analizi, uygulama.
|
1- |
Bilim, teori ve araştırma arasındaki ilişki.
|
2- |
Sosyal bilimler ve pozitivizm arasındaki tarihsel ilişki.
|
3- |
Eğitim araştırmalarının tarihsel serüveni ve nitel araştırmaların ortaya çıkışı. Nitel araştırmaların ontolojik ve epistemolojik kabulleri.
|
4- |
Nitel araştırma modellerine giriş. Nitel araştırma ile araştırma problemi ve araştırmanın amacı arasındaki ilişki.
|
5- |
Bilimsel Etik ve Araştırma Etiği
|
6- |
Kaynak göstermenin önemi ve anlamı, İntihal (Aşırmacılık)
|
7- |
Durum çalışması
|
8- |
Eylem araştırması
|
9- |
Söylem analizi ve Gömülü teori
|
10- |
Etnoğrafik araştırma VE Hayat hikayesi sorgulaması
|
11- |
Nitel çalışmalarda veri toplama yöntemleri: Mülakat
|
12- |
Gözlem
|
13- |
Doküman inceleme ve Günlük
|
14- |
Nitel veri analizi
|
15- |
Nitel veri analizi
|
16- |
Eleştirel literatür taraması ve referans kullanımı.
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Öğrenciler nitel araştırmaların temellerini kavrayacaktır (ontolojik ve epistemolojik açıdan).
|
2- |
Nitel araştırma modelleri ile bunların ne zaman kullanılabileceği kavranacaktır.
|
3- |
Nitel veri toplama teknikleri kavranacaktır.
|
4- |
Nitel veri analizi kavranacaktır.
|
5- |
Bilimsel etik ve araştırma etiği kavranacaktır.
|
6- |
Pratik uygulamalar hakkında eleştirel literatür taraması, veri toplanması süreçleri vb.) bilgi sahibi olunup uygulamalar yapılacaktır.
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme.
2- Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme
3- Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme.
4- Okul liderliğinin temellerini bilme.
5- Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
6- Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma.
7- Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma.
8- Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
2
|
20
|
40
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
2
|
12
|
24
|
Toplam iş yükü
|
|
|
148
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Coğrafya Eğitiminde Araştırma, 2013, Mustafa Öztürk, PegemA
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ali Yıldırım & Hasan Şimşek, Seçkin Yay.
|
|