Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Periodontoloji (doktora) > COMPUTATIONAL PHYSICS
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
COMPUTATIONAL PHYSICS Üçüncü düzey PHYS509 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili İNGİLİZCE
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA GENÇASLAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MUSTAFA GENÇASLAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze bilgisayar uygulamalı
Dersin amacı Fizikte sayısal hesap yapabilme
Dersin tanımı Fizik biliminde bilgisayarların hesaplama kapasitesi ve teknolojisinden yararlanarak, nümerik çözümler yapmak

Dersin içeriği
1- Calculus and Fundamentals
2- The Solution of Nonlinear Equations (Fixed Point Iteration, Bisection Method, Newton-Raphson Method)
3- Curve Fitting (Least Squares Polynomials, Normal Distribution)
4- Numerical Differentiation
5- Numerical Integration (Midpoint Rule, Simpson's 3/8 Rule for Numerical Integration, Romberg Integration)
6- Solution of Differential Equations (Euler's Method for ODE's, Runge-Kutta Method)
7- Eigenvalues and Eigenvectors (Power method)
8- Numerical Optimization (Steepest Descent - Gradient Search)
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Fizikte karşılaşılan ve analitik çözümü olmayan problemlerin sayısal çözümünü yapabilme
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans yeterliklerine ek olarak, diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının moleküler düzeydeki kompozisyonları, hastalık etyolojisi, tedavi yöntemleri ve hastalığın yaygınlık ve korunma yöntemleri ile ilgili bilgilerini güncel ve ileri düzeyde değerlendirilebilir ve alanlar arasında ilişki kurabilir.
2- Lisans düzeyinden farklı olarak özgün ve spesifik konular hakkında bilgi sahibi olur.
3- Diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının hastalıklarının teşhis ve tedavisi ile ilgili gerekli araç ve ekipman ile materyal bilgisine sahiptir.
4- Alanında bilim ve teknolojiye yenilik getirme koşuluyla araştırma yetisi kazanır
5- Bilim alanında yeni bir tedavi yöntemi geliştirebilir, özgün bir araştırma tasarlayıp gerçekleştirebilir.
6- Ulusal ve uluslar arası alanlarda, alanı ile ilgili makale yayınlayabilir.
7- Alanı ile ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
8- Alanı ile ilgili materyal ve teknikleri kullanabilir ve proje geliştirebilir.
9- Ulusal, uluslar arası ve disiplinler arası çalışmalarda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurabilir. Meslek grubunu temsil edebilir.
10- Akademik ve profesyonel anlamda bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri hastasına aktarabilir ve hasta tedavisini en üst seviyede tamamlar.
11- Genel etik kurallarına uygun davranır.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı http://mathfaculty.fullerton.edu/mathews//n2003/NumericalUndergradMod.html
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar