Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Histoloji-embriyoloji (doktora) > SİNDİRİM SİSTEMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SİNDİRİM SİSTEMİ Üçüncü düzey HİS 602 Seçmeli 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ARZU HANIM YAY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. ARZU HANIM YAY
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Prof.Dr.Saim Özdamar
Dersin veriliş şekli Power Point sunu
Dersin amacı Sindirim sisteminin embriyonik gelişimi ve sindirim sistemi ile ilişkili organların ve sindirim bezlerinin histolojisinin kavranması.
Dersin tanımı Sindirim sistemi ile ilgili organların embriyonik gelişimleri ve histolojik özelliklerinin tanımlanabilmesi

Dersin içeriği
1- Yutak kavislerinin gelişimi
2- Özofagus ve midenin gelişimi
3- Karaciğer, safra kesesi ve pankreasın gelişimi
4- Bezler, ekzokrin bezlerin sınıflandırılması
5- Bağırsakların gelişimi
6- Ağız boşluğunun histolojisi
7- Tükürük bezleri
8- Özofagus ve midenin histolojisi
9- İnce bağırsak ve bölgesel farklılıklar
10- Kalın bağırsağın histolojisi
11- Sınav
12- Karaciğerin histolojisi
13- Karaciğer ve safra kesesi
14- Pankreasın histolojisi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sindirim sistemi tanımı ve fonksiyonları
2- Ağız ve bağlantılı yapıların embriyolojisi
3- Sindirim sistemi kanalının embriyonik gelişimi ve farklılaşması
4- Özofagus, mide ve barsakların erken dönem embriyonik gelişimi
5- Sindirim bezlerinin embriyonik gelişimi ve farklılaşması
6- Ağız ve bağlantılı yapıların Histolojik özellikleri ve Fonksiyonları
7- Özofagus ve Midenin Histolojik özellikleri ve Fonksiyonları
8- İnce ve Kalın barsağın genel Histolojik ve fonksiyonel özellikleri
9- Karaciğer Histolojisi, Fonksiyonel ve Mikroskopik özellikleri
10- Safra Kesesi ve Pankreasın Histolojik ve fonksiyonel özellikleri

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Nitelikli bilim insanı olur,
2- Histoloji ve embriyolojinin temel kavram ve kuramlarını kullanabilecek bilgi birikimine sahip olur,
3- Bilimsel bir çalışmayı planlayıp yürütebilir,
4- Bilim, insan ve hayvan etiğine uygun tutum ve davranışları benimser,
5- Işık mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütebilir,
6- Elektron mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütebilir,
7- Bilim dalı kapsamında temel, immunohistokimyasal ve özel teknikleri uygulama bilgi ve becerisine sahip olur,
8- Eğitim ve öğretim becerisine sahip olur,
9- Araştırma sonuçlarını bilimsel bir şekilde tartışır, sunar ve yayınlayabilir,
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
11- Karşılaşılan problemlere çözüm üretebilir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 2 2 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 12 12 144
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     204
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Sindirim Sistemi Histolojisi Prof.Dr.Saim Özdamar
Yardımcı Kaynaklar Histology a text and Atlas Sixth Edition Michael H. Ross, Wojciech Pawlina

Ders ile ilgili dosyalar