Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Felsefe ve Din Bilimleri (doktora) > GELİŞİM EVRELERİ VE DİN
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GELİŞİM EVRELERİ VE DİN Üçüncü düzey FDB674 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri --
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ALİ KUŞAT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Ali KUŞAT
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli Yüz yüze eğitim ve konuların öğrencilerle tartışılması şeklinde
Dersin amacı Din gelişimin, diğer gelişim boyutlarıyla olan ilişkisini ortaya koymaktır.
Dersin tanımı Gelişim psikolojisi teorileri ve dini gelişimin bunlarla olan ilişkisini konu edinen bir derstir.

Dersin içeriği
1- Gelişim, olgunlaşma ve öğrenme
2- Gelişim ödevleri
3- Türk ve İslam kültüründe Gelişim ile ilgili bilgiler
4- Dini gelişimin bilişsel gelişim ile ilişkisi
5- Dini gelişimin ahlaki gelişim ile ilişkisi
6- Dini gelişimin ahlaki gelişim ile ilişkisi
7- Dini gelişimin sosyal gelişim ile ilişkisi
8- Dini yargıda bulunmanın gelişimi
9- Psikoanalitik açıdan dini gelişim
10- İman gelişim teorisi (J. Fowler)
11- İhtiyaçlar hiyerarşisi ve dini gelişim
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersi alan öğrenci: İnsanın farklı gelişim boyutlarına sahip olduğunu bilir
2- Din Gelişimin diğer gelişim boyutları ile ilişkili olduğunu bilir
3- İnsanın farklı gelişim boyutlarının birbirinden bağımısız olmadığını bilir
4- Bireysel dini anlayışlar arasındaki farkı daha iyi anlar
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bilim alanının, kavram, konu, yöntem ve sorunlarına hakim olur.
2- Bilim alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar.
3- Bilim alanındaki yeni gelişmeleri tanır.
4- Bilim alanı ile ilgili yerli ve yabancı kaynakları tanır, çalışmalarında etkili bir şekilde kullanır.
5- Bilim alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.
6- Bilim alanına yenilik getirecek özgün düşünce, yöntem, uygulama ve araştırmalar geliştirir.
7- Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası projelerde görev alır veya yeni projeler geliştirir.
8- Alanındaki bilimsel çalışmalarda bilişim ve iletişim teknolojilerini etkili şekilde kullanır.
9- Alanının gerektirdiği dilleri (Arapça ve Batı dilleri) ileri düzeyde bilir ve kullanır.
10- Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
11- Alanıyla ilgili akademik kurum ve kuruluşların çalışmalarına katkıda bulunur.
12- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yaparak ortak projeler geliştirir.
13- Ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik platformlarda paylaşır
14- Uzmanlık alanıyla ilgili konularda bilimsel, toplumsal, kültürel vb. strateji geliştirilmesinde rol alır.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 7 98
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 2 12
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 2 4 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 4 4
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 6 12
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Fritz K. Oser and W. Giorge Scarlett (Editors), Religious Development in Childhood and Adolescence, New York, 1991. Craig Dykstra and Sharon Parks (Editors), Faith Development and Fowler, Birmingham, 1986. Ali Kuşat, İBADETLERDE NİYETİN ÇAĞDAŞ AHLAKİ GELİŞİM TEORİLERİYLE İLİŞKİSİ, Çukurova İlah. Fak. Dergisi, 2013.
Yardımcı Kaynaklar --

Ders ile ilgili dosyalar