Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Fizyoloji (k.kale Ü.ort.dr.) > BEDEN SIVILARI VE HOMEOSTASİS
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BEDEN SIVILARI VE HOMEOSTASİS Üçüncü düzey KVFZ-611 Seçmeli 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ RUHİ KABAKCI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. ARZU YİĞİT
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı PROF. ARZU YİĞİT
Dersin veriliş şekli Teorik ders, genel sunumlar, CD gösterimleri
Dersin amacı Bu dersin amacı öğrencilere beden sıvıları ve asit baz dengesi hakkında temel bilgi vermektir.
Dersin tanımı Bu derste beden sıvıları ve asit baz dengesi anlatılmaktadır.

Dersin içeriği
1- Asitler ve Bazlar: Tanımlar ve Anlamları
2- Beden sıvılarında Tampon maddeler
3- Tampon sistemler: bikarbonat, fosfat,Protein tampon sistemi.
4- Kanda Hidrojen iyon yoğunluğu
5- Kanın pH’sı ve asit baz dengesi
6- Kanda CO2 miktarı ve basıncı
7- Dokularda gaz alış-verişi
8- Kanda CO2 ve O2’in taşınması
9- Asidozis türleri, asidozisin nedenleri
10- Alkolozis türleri, alkalozisin nedenleri
11- Asit-baz dengesinde solunumsal düzenleme.
12- Asit baz dengesinin böbrekler tarafından kontrolü
13- Asidoz ve Alkalozisin düzenlemesi
14- Karışık tip asit-baz dengesizliği
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Beden Sıvılarının Dağılımını analiz edebilme
2- Beden Sıvılarının Bileşimini listeleyebilme
3- Beden Sıvılarında Tampon sitemlerini tanımlayabilme
4- Kanın pH’sı ve asit baz dengesini açıklayabilme
5- Kanda CO2 ve O2’in miktarını ve taşınmasını açıklayabilme
6- Dokularda gaz alışverişini açıklayabilme
7- Asit baz dengesinin böbrekler tarafından kontrolünü tanımlayabilme
8- Asidozis ve Alkalozisi açıklayabilme
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2- veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4- Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5- Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6- Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7- veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8- veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9- veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 16 16
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Noyan, A., 2003: Yaşamda ve hekimlikte fizyoloji. Meteksan, Ankara 2. 4.Dukes Veteriner Fizyoloji (Çeviri) 12.baskı, Editör: William O Reece, 2004. Medipres, Malatya
Yardımcı Kaynaklar 1. Noyan, A., 2003: Yaşamda ve hekimlikte fizyoloji. Meteksan, Ankara 2. Cunningham, J.G., 2002: Textbook of veterinary physiology.Elsevier, USA. 3. Reece, W.O., 1997: Physiology of domestic animals. Williams and Wilkins, USA 4.Dukes Veteriner Fizyoloji (Çeviri) 12.baskı, Editör: William O Reece, 2004. Medipres, Malatya 5-Bölükbaşı, F. (1989). Fizyoloji Ders Kitabı. Vücut Isısı ve Sindirim. Cilt 1, Ankara Üniv. Veteriner Fakültesi Yayınları, No: 413, Ankara

Ders ile ilgili dosyalar