Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Antrenörlük Eğitimi > UZMANLIK ALAN EĞİTİMİ III (SNOWBOARD)
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZMANLIK ALAN EĞİTİMİ III (SNOWBOARD) Birinci düzey UZM 415 Seçmeli 7 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. FEYZULLAH KOCA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. FEYZULLAH KOCA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüzyüze, uygulama
Dersin amacı Temel teknikleri öğretmek ve geliştirmek
Dersin tanımı Snowboard Eğitimini öğretmek

Dersin içeriği
1- Snowboard tekniğinin analizi
2- Snowboard malzemesinin kullanım koşulları
3- Snowboard da temel tekniklerin öğretimi
4- Snowboardla sıçrama alıştırmaların öğretimi
5- Snowboardla düz kayma tekniğinin öğretimi
6- Snowboardla sağa sola dönüş eğitiminin öğretimi
7- Snowboardda topuk kenar kullanımını öğretimi
8- Snowboardda her iki kenar kullanımını öğretimi
9- Snowboardda topuk kenar kullanımı ile sağa sola kayama öğretimi
10- Snowboardda parmak ucu kenar kullanımını öğretimi
11- Snowboardda parmak ucu kenar kullanımı ile sağa sola kayama öğretimi
12- Snowboardda topuk kenar kullanımı yarım dönüş ile kayama öğretimi
13- Snowboardda parmak ucu kenar kullanımı ile yarım dönüş kayama öğretimi
14- Snowboardda her iki kenar kullanımı ile yarım dönüş kayama öğretimi
15- Final sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Snowboard''un tanımı bilir
2- Snowboardun önemi kavrar
3- snowboardun tarihsel gelişimi bilir
4- snowboard kavramlarını açıklar
5- Temel tekniklerini bilir
6- Topuk kenar teknik çalışması yapar
7- Parmak ucu kenar teknik çalışması yapar
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
2- Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
3- Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
4- Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
5- Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
6- Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
7- Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim kurabilen bireyler yetiştirir.
8- Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
9- Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
10- Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
11- Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 4 12
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 2 4 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 4 4
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ders notları
Yardımcı Kaynaklar kayak federasyonunun yayınları

Ders ile ilgili dosyalar