Giriş | English

Lisans > Ziraat Fakültesi > Zootekni > ARAŞTIRMA VE DENEME METODLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ARAŞTIRMA VE DENEME METODLARI Birinci düzey ZT 305 Zorunlu 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ASİYE YILMAZ ADKINSON
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. ASİYE YILMAZ ADKINSON
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş Gör. Selma BÜYÜKKILIÇ BEYZİ Arş.Gör. Mahmut KALİBER
Dersin veriliş şekli Teorik ve Uygulama
Dersin amacı Araştırmanın planlanması ve en uygun deneme planının seçilmesi, uygulanması ve yorumlandırma konularında bilgi ve kabiliyetleri geliştirmek
Dersin tanımı Araştırma ve Deneme Kavramları,Hipotez testleri,Farklı deneme tipleri, Denemelerin planlanmasında dikkat edilmesi gereken konular, Araştırma sonuçlarının yorumlanması, Verilerin analizinde kullanılan temel yöntemler, Varyans analizi ve varsayımları, Tam Şansa Bağlı Deneme Planı, Şansa Bağlı Tam Bloklar Deneme Planı, Çoklu karşılaştırma testleri (LSD, Tukey, Duncan, SNK), Latin Kare Deneme Planı, Faktöriyel Denemeler, Split-Plot Deneme Planı, İç-içe sınıflandırma, Kovaryans analizi

Dersin içeriği
1- Giriş; Araştırma ve Deneme Kavramları,Hipotez testleri,Farklı deneme tipleri, Denemelerin planlanmasında dikkat edilmesi gereken konular, Araştırma sonuçlarının yorumlanması
2- Verilerin analizinde kullanılan temel yöntemler
3- Varyans analizi ve varsayımları
4- Tam Şansa Bağlı Deneme Planı
5- Şansa Bağlı Tam Bloklar Deneme Planı
6- Çoklu karşılaştırma testleri (LSD, Tukey, Duncan, SNK)
7- Ara sınav
8- Latin Kare Deneme Planı
9- Faktöriyel Denemeler
10- Split-Plot Deneme Planı
11- İç-içe sınıflandırma
12- Kovaryans analizi
13- Genel Değerlendirme
14- Final Sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Araştırma ve deneme kavramını anlama
2- Bir araştırma veya denemeyi tasarlama becerisi edinme
3- Araştırmanın amacına uygun deneme desenini seçebilme
4- -
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Zootekni alanında hayvan yetiştirme, hayvan besleme, hayvan ıslahı, gen kaynakları, ekoloji, biyoteknoloji ve çiftlik yönetimi konularında temel bilgileri edinme, bu bilgileri pratik ve teorik olarak kullanabilme becerisi,
2- Türkiye'de ve Dünya'da hayvancılık ve hayvansal üretimin önemini kavrama, geliştirme yeni fikirler oluşturabilme becerisi,
3- Temel ziraat ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan günceli takip etme ve bilgi kaynaklarına ulaşma, kaynak araştırması yapabilme becerisi,
4- Zootekni alanına ilaveten, ziraatin diğer alanlarında da (bitkisel üretim) temel bilgilere sahip olma ve gerektiğinde bu bilgileri geliştirebilme becerisi,
5- Tarım ve Mühendislikle ilgili olarak etik değerleri kavrama ve bunlara uygun olarak hareket edebilme becerisi,
6- Büyükbaş, Küçükbaş, Kanatlı grubu hayvanları (genel çiftli hayvanları)tanımlayabilme, adlandırabilme ve yetiştirebilme, bu alanda işletme kurabilme ve işletebilme yeterliliği becerisi,
7- Hayvan genetiği, gen kaynakları ile tüm hayvansal materyalin ve çevrenin korunması ile sürdürülebilirlik için yöntemleri belirleme ve uygulama becerisi,
8- Hayvansal kaynaklı ürünlerin insan beslenmesinde öneminin ve kalite standartlarının kavranması , bu ürünlerin işlenme aşamaları, ekonomik değeri ve pazarlanma noktalarının bilgi ve becerilerinin kazanılması,
9- Zootekni alanında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; saha çalışmaları yapabilme, bilgilerini ve sorunlara karşı çözüm önerilerini aktarabilme becerisi,
10- Çiftlik hayvanlarında fizyoloji, anatomi, üreme biyolojisi, hayvan davranışları-refahı, hayvan hastalıkları ve sağlık konusunda temel bilgiler kazanma ve gerektiğinde kullanabilme becerisi,
11- Hayvan beslenmesinin önemi, yem kaynakları ve bunların etkin şekilde kullanılması, alternatif besin kaynakları, rasyon hazırlama becerisi,
12- Araştırma ve denemeler sonucunda veri analizi, istatistik yöntemlerin uygulanması becerisi,
13- Tarımsal problemlerin çözümünde araştırma, analitik düşünme, bilgiye ulaşma ve çözüm üretme becerisi (Proje, ödev, tez, seminer, staj),
14- Tarımsal problemlerin farkında olma, onları izleyebilme, bu konularla ilgili görüşlerini açık bir şekilde sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme (Türk dili, sosyal içerikli ders) becerisi,
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 5 10
Ödevler 5 1 5
Sunum / Seminer hazırlama 2 4 8
Kısa sınavlar 2 2 4
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     107
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı --
Yardımcı Kaynaklar Yıldız, N., Bircan, H., Akbulut, Ö. 1994. Araştırma ve Deneme Metotları. Atatürk Üniversitesi Yayınları No: 65. 305, Erzurum. Kayaalp, T., Yıldırım, N. 2010. Araştırma ve Deneme Metodları. Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Genel Yayın No: 282, Adana. Kuehl, R.O.1994. Statistical Principles of Research Design and Analysis.Duxbury Press. Belmont, California.

Ders ile ilgili dosyalar