Giriş | English

Lisans > Turizm Fakültesi > Turizm İşletmeciliği > REKREASYON
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
REKREASYON Birinci düzey TUR406 Zorunlu 8 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ MUSTAFA YILMAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET HALİT AKIN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Bu ders ile öğrencilerin Anadolu Halk Kültürü hakkında bilgi edinmesinin yanı sıra, halk kültürü ögelerinin turizme yönelik animasyonlarının sunumunu öğrenmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Ders kapsamında Anadolu halk kültürü ürünlerinin animasyon aracılığıyla turizme sunulması, planlanması, uygulanması ve hatalı uygulamalara yönelik sunum ve akademik tartışmalar yapılmaktadır.

Dersin içeriği
1- Animasyonun kavramsal tanımları, turizm açısından önemi
2- Animasyon-turizm ilişkisi, animasyonun gerekliliği
3- Kültürel animasyon
4- Animasyon hizmetlerinin işlevleri
5- Animasyon hizmetlerinin başarısını etkileyen faktörler
6- Anadolu Halk Kültürünün tanımı, halk kültürünü oluşturan unsurlar, halk kültürü ürünleri
7- Anadolu''''da farklı kültür uygulamaları
8- Anadolu halk kültüründe müzik
9- Anadolu halk kültüründe mutfak (yiyecek ve içecek)
10- Anadolu halk kültüründe halk oyunları
11- Anadolu halk kültüründe el sanatları
12- Anadolu halk kültüründe eğlence
13- Anadolu halk kültüründe giyim
14- Anadolu halk kültüründe din
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Turizmde animasyonun önemini bilir.
2- Animasyon hizmetlerinin işlevlerini kavrar.
3- Anadolu Halk Kültürü ürünlerini öğrenir.
4- Animasyon aracılığıyla halk kültürünün turizme katkılarını kavrar.
5- Turistlere Anadolu kültür ürünlerinden örnekler sunabilir.
6- Yerel kültürü evrensele taşıyabilme becerisi kazanır.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
2- Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur,
3- İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü C1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
4- İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
5- Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir,
6- Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir,
7- Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır,
8- Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir,
9- Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır,
10- İşletme ve iktisat alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur,
11- Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular,
12- Turizm alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular,
13- Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır,
14- Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir,
15- Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turizm işletmeciliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir,
16- Hizmet alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur,
17- Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar,
18- Atatürk ilkeleri ve inkılâpları konusunda bilgiye sahip olur ve Cumhuriyet’in temel değerlerini benimser,
19- Dünya ve Türkiye kültür ve coğrafyası hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur,
20- Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 4 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 3 6 18
Toplam iş yükü     56
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Rekreasyon ve Animasyon, Atila Hazar, Detay Yayıncılık.
Yardımcı Kaynaklar Küçük İnanç Turizmi açısından Türkiye''de Dini Mekanlar, Mehmet Alparslan.

Ders ile ilgili dosyalar