Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Tarih > ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I Birinci düzey TRH 101 Zorunlu 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. NESLİHAN ALTUNCUOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR.Öğretim Üyesi NESLİHAN ALTUNCUOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Üniversite gençliğine Türkiye Cumhuriyeti’nin hangi koşullarda kurulduğunu anlatmak.
Dersin tanımı Atatürk ilkelerinin tarihi temellerini- Atatürk İlke ve İnkılaplarını kavrayabilmek. İlgili kaynakları tanıtmak.

Dersin içeriği
1- Tanışma, Dersin amacı,ilgili kaynakları tanıtmak.
2- Osmanlı Devleti’nde Siyasal ve Toplumsal Yapı (Yönetenler “Askerîler”-Yönetilenler “Reaya”); Klasik Osmanlı Düzeninde Değişim ve Gerileme; Fransız Devrimi ve Osmanlı Devleti’ne Etkisi.
3- Modern Avrupa''nın Doğuşunu hazırlayan olay-olgular,Feodalizm, Haçlı Seferleri, Coğrafi Keşifler, Rönesans ve Reform Hareketleri, Fransız İhtilali, Sanayi Devrimi, Yenilik ve benzeri Kavramlar.
4- Osmanlı Devleti´nin Yapısı ve Çözülme Sebepleri - Devleti Kurtarma ve Reform Çabaları.
5- Avrupa''da Meşrutiyet ve Anayasa Düşüncesi, Osmanlı Devletinde Aydın Muhalefeti olarak Yeni Osmanlılar, Osmanlı İttihad ve Terakki Cemiyeti''nin Kuruluşu,ve Devletin Son Aşaması.
6- Osmanlı Devleti´nde Entellektüel Hareketler, Türk Siyasî Düşünce Akımları ve Hareketleri,Osmanlı Devleti''nin Jeopolitiği ve Ona Karşı Dış Politika.
7- 19. Yüzyıldan 20. Yüzyıla uluslararası arenada yaşanan rekabet ve bunun Osmanlı Devleti''ne yansımaları.
8- ARA SINAV
9- Birinci Dünya Savaşı''na giden süreçte emperyalizm, sömürgecilik, milliyetçilik ve bloklaşma.
10- Trablusgarp ve Balkan Savaşları.
11- I. Dünya Savaşı''nın sebepleri ve başlaması.
12- Birinci Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti.
13- Savaşın Sonuçları, Osmanlı Devleti''nin tasfiyesi sürecinde bu savaşın değerlendirilmesi: Şark Meselesi Bağlamında Osmanlı Devleti''''nin Parçalanması ve Paylaşımı.
14- Mondros Mütarekesi ve Ona Bağlı İşgaller, Osmanlı´dan Toprak İstekleri ve Paris Barış Konferansı - Türk Milleti´nin Bağımsızlık için Kararlılığı.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Türk İnkılabının temelini oluşturan genel kavramları ana hatlarıyla izah edebilme.
2- Osmanlı Devleti''nin batılılaşma hareketlerinin amaç, yöntem ve sonuçlarını anlatabilme.
3- Osmanlı Devleti''nin son döneminde yaşanan iç ve dış politikadaki gelişmeleri kavrayabilme.
4- Osmanlı Devleti''nin son döneminde yaşanan iç ve dış politikadaki gelişmeleri kavrayabilme
5- Mustafa Kemal Atatürk''ün yeni Türk devleti kurma fikrinin doğuşunu ve gelişimini anlatabilme.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2- Tarih Bölümü öğrencileri, edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
3- Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplama, çözümleme, yorumlama ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşma yetisine sahiptir.
4- Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5- Tarih Bölümü öğrencileri, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
6- Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
7- Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
8- Tarih Bölümü öğrencileri, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9- Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilir.
10- Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
11- Tarih Bölümü öğrencileri, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme yetisine sahiptir
13- Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
14- Tarih Bölümü öğrencileri,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
15- Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
16- Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar.
17- Tarih Bölümü öğrencileri, alanında edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
18- Tarih Bölümü öğrencileri almış oldukları eğitim sayesinde milli bilinç ve şuura sahip bilinçli bir vatandaş olarak kültürel mirasına sahip çıkar.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 2 16
Ödevler 2 1 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 1 3
Toplam iş yükü     61
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar