Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Bilgisayar Mühendisliği (doktora) > KLASİK MEKANİK- I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KLASİK MEKANİK- I Üçüncü düzey FİZ 501 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Genel Fizik-I: Mekanik dersini başarıyla geçmiş olmak
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. FEVZİYE YAŞUK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ERHAN ALBAYRAK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Klasik Fiziğin temel formulasyon yapılarından olan Lagrangian ve Hamiltonian mekaniğinin verilmesi.
Dersin tanımı Klasik Fiziğin temel formulasyon yapılarından olan Lagrangian ve Hamiltonian mekaniğinin verilmesi.

Dersin içeriği
1- Newton Mekaniğine kısa bir bakış
2- Varyasyon yöntemi
3- Lagrangian Forrmulasyonu
4- Kısıtlı sistemler ve Lagrange çarpanlar yöntemi
5- Merkezcil kuvvet problemi
6- küçük salınımlar
7- Simetri ve korunum yasaları
8- Hamilton Formalizmi
9- -
10- -
11- -
12- -
13- -
14- -
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Lagrange Mekaniği ve Formalizmi
2- Lagrange Formalizminin fizikssel problemlere uygulanması
3- Simetri ve korunumlu yapılar
4- Hamilton mekaniği formalizmi
5- Hamilton mekaniğinin fizik uygulamaları
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
9- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
10- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 12 3 36
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 15 30
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 15 15
Araştırma 1 2 2
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı H. Goldstein, C. P. Poole, J. L. Safko (2001). Classical Mechanics (3rd edition ed.). Addison-wesley
Yardımcı Kaynaklar Emine Rızaoğlu, Naci Sünel, Klasik Mekanik

Ders ile ilgili dosyalar