Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Radyo, Televizyon ve Sinema (uö) > KURGU KURAMLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KURGU KURAMLARI Birinci düzey URTS 345 Zorunlu 5 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ İSHAK AYVAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ İSHAK AYVAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Konferans, Laboratuvar Çalışması
Dersin amacı Görüntü ve ses formatlarına hakim olup, bu verilerin amaca göre düzenlenmesini sağlamak.
Dersin tanımı Mevcut senaryoya göre elde edilen doneleri kurgu vasıtasıyla sıralayıp anlamlı bütün haline getirmek.

Dersin içeriği
1- Dünyada kullanılan yayın sistemleri.
2- Video formatları.
3- Ses formatları.
4- Kurgu programından proje oluşturma.
5- Kurgu programının arayüzünü tanıma.
6- Görüntü ve ses kesme yöntemleri.
7- Görüntü geçişleri
8- Ses geçişleri.
9- Görüntüde hızlandırma, yavaşlatma, ters çevirme yöntemleri.
10- Seste hızlandırma, yavaşlatma, ters çevirme yöntemleri.
11- Ses seviyesini ayarlama yöntemleri.
12- Video motion.
13- Video motion: Görüntüyü büyültme, küçültme, sağa ve sola hareket etme.
14- Video toggle animation.
15- Maskeleme çeşitleri.
16- Render.
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yayın sistemleri arasındaki farkları görür.
2- Video formatlarının özelliklerini ve aralarındaki farkları görür.
3- Video kullanımı ve etkilerini öğrenir.
4- Ses kullanımı ve etkileri görür.
5- Müzik kullanımı ve etkileri görür.
6- Kurgunun psikolojik etkileri öğrenir.
7- Kurgunun propaganda etkileri öğrenir.
8- Kurgunun evrensel bir dil olma özelliğini kavrama.
9- Farklı kurgu yöntemlerini kullanmayı öğrenir.
10- Video hareketlerini öğrenir.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 1 16
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 4 8 32
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 6 18
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 16 1 16
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 8 32
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 3 6 18
Toplam iş yükü     136
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   20
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   20
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   80
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar