Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Elektrik-elektronik Mühendisliği > LOJİK DEVRE TASARIMI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
LOJİK DEVRE TASARIMI Birinci düzey EM 218 Zorunlu 4 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. KENAN DANIŞMAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. KENAN DANIŞMAN, DOÇ. DR. AHMET TURAN ÖZDEMİR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. VEDAT BURAK YÜCEDAĞ
Dersin veriliş şekli Sınıfta, yüz yüze teorik anlatım.
Dersin amacı Bir önceki dönemde Lojik Devrelere Giriş dersinde tan,ımlanan alt birimleri kullanarak karmaşık sistem tasarımlarının gerçekleştirilmesinin kavranması
Dersin tanımı Programlanabilir Lojik elemanlara giriş, register transfer lojik, aritmetik lojik birim, işlemci birimi tasarımı, kontrol birimi tasarımı, bilgisayar mimarisine giriş

Dersin içeriği
1- MSI lojik ve programlanabilir lojik devreler
2- MSI lojik ve programlanabilir lojik devreler
3- Register Transfer Lojik
4- Register Transfer Lojik
5- İşlemci Birimi Tasarımı
6- İşlemci Birimi Tasarımı
7- İşlemci ve çevre birimleri haberleşmesi
8- İşlemci ve çevre birimleri haberleşmesi
9- Durum makineleri ve akış diyagramları
10- Durum makineleri ve akış diyagramları
11- Sayısal kontrol birimi tasarımı
12- Sayısal kontrol birimi tasarımı
13- Bilgisayar Mimarisine Giriş.
14- Bilgisayar Mimarisine Giriş.
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mühendislik yaklaşımlarını kullanarak problem çözme kabiliyeti kazanma
2- Sayısal sistem tasarımı ve adımlarının öğrenilmesi.
3- Bilgisayar mimarisinin kavranması
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5- Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10- Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 6 2 12
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 6 2 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 6 2 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     96
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 75
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 25
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Logic and Computer Design Fundamentals” - M. Morris Mano and Charles R. Kime, 2008
Yardımcı Kaynaklar Digital Logic State Machine Design, David J. Comer, Oxford University Press, Oxford, 1995 Digital Design Principles and Practices, John F. Wakerly, Prentice Hall, New Jersey, 2001

Ders ile ilgili dosyalar