Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. FERİDE KOÇ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MURAT KANBUR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze haftada 2 saat teorik
|
Dersin amacı
|
En sık karşılaşılan zehirlenme tipleri, tanısı, prognozu ve tedavisinin öğretilmesidir
|
Dersin tanımı
|
En sık karşılaşılan zehirlenme tipleri, tanısı, prognozu ve tedavisinin öğretilmesidir
|
1- |
Tanım
|
2- |
Epidemiyoloji
|
3- |
Epidemiyoloji
|
4- |
Sınıflandırma
|
5- |
Sınıflandırma
|
6- |
Klinik ve Laboratuvar Tanı
|
7- |
Klinik ve Laboratuvar Tanı
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Tedavi
|
10- |
Tedavi
|
11- |
Prognoz
|
12- |
Prognoz
|
13- |
Sık karşılaşılan zehirlenmeler
|
14- |
Sık karşılaşılan zehirlenmeler
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Zehir ve zehirlenme kavramlarını bilir
|
2- |
Zehirlenmelerin sınıflandırmasını bilir
|
3- |
En sık hangi zehirlenmelerin görüldüğünü bilir
|
4- |
Zehir ve zehirlenme kavramlarını bilir
|
5- |
Zehirlenmelerin sınıflandırmasını bilir
|
6- |
En sık hangi zehirlenmelerin görüldüğünü bilir
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi.
|
|
3- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama.
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi.
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
|
|
7- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
|
|
9- |
Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi.
|
|
10- |
Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi.
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
2
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
1
|
14
|
Toplam iş yükü
|
|
|
104
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-Veteriner Hekimliğinde Toksikoloji-Kaya ve ark., 2002
-Klinik Toksikoloji-Şanlı, 1999
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-Toxicology The Basic Science of Poisons-Casarett and Doull, 1996
|
|