Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Malzeme Bilimi ve Mühendisliği (y.l.) > ZEHİRLENMELERİN EPİDEMİYOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ZEHİRLENMELERİN EPİDEMİYOLOJİSİ İkinci düzey VFT 616 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. FERİDE KOÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MURAT KANBUR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze haftada 2 saat teorik
Dersin amacı En sık karşılaşılan zehirlenme tipleri, tanısı, prognozu ve tedavisinin öğretilmesidir
Dersin tanımı En sık karşılaşılan zehirlenme tipleri, tanısı, prognozu ve tedavisinin öğretilmesidir

Dersin içeriği
1- Tanım
2- Epidemiyoloji
3- Epidemiyoloji
4- Sınıflandırma
5- Sınıflandırma
6- Klinik ve Laboratuvar Tanı
7- Klinik ve Laboratuvar Tanı
8- Ara sınav
9- Tedavi
10- Tedavi
11- Prognoz
12- Prognoz
13- Sık karşılaşılan zehirlenmeler
14- Sık karşılaşılan zehirlenmeler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Zehir ve zehirlenme kavramlarını bilir
2- Zehirlenmelerin sınıflandırmasını bilir
3- En sık hangi zehirlenmelerin görüldüğünü bilir
4- Zehir ve zehirlenme kavramlarını bilir
5- Zehirlenmelerin sınıflandırmasını bilir
6- En sık hangi zehirlenmelerin görüldüğünü bilir
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi.
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama.
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi.
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
7- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
9- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi.
10- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -Veteriner Hekimliğinde Toksikoloji-Kaya ve ark., 2002 -Klinik Toksikoloji-Şanlı, 1999
Yardımcı Kaynaklar -Toxicology The Basic Science of Poisons-Casarett and Doull, 1996

Ders ile ilgili dosyalar