Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Çerkez Dili ve Kültürü > RUSÇA IV
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
RUSÇA IV Birinci düzey ÇER 308 Seçmeli 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili kabardey
Koordinatör DOÇ. IRINA ÖZDEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. IRINA ÖZDEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı İletişim becerilerinin temel konuşma türlerinde (konuşma, dinleme, okuma ve yazma) mükemmelleştirilmesi; konuşma ve sözel olmayan davranışlarını planlayabilme, seçilen konulara ve iletişim alanlarına uygun olarak yeni dilbilimsel araçlara hakim olma: kullanılan sözcük birimlerinin hacmini artırma; iletişimsel amaçlar için işletim dili birimlerinin becerilerinin geliştirilmesi; incelenen dilin ülke / ülkelerinin sosyo-kültürel özellikleriyle ilgili bilgi miktarını arttırmak, konuşma becerilerini geliştirmek ve sözel olmayan davranışları bu özgüllük için yeterlidir.
Dersin tanımı Program yabancı öğrenciler arasında iletişimsel yetkinlik oluşturulması için dil ve konuşma aktiviteleri türleri açısından birbirine bağlı öğretim varsayar. İletişimsel yönelimli metodolojinin prensiplerine dayanır, öncelikle eğitim materyali organizasyonunun konu-temel ilkesi

Dersin içeriği
1- Satın alma teması. Giyim. Şu andaki ve geçmiş zamandaki geçişsiz serbest hareket fiilleri. Acucatif durum.
2- Satın alma teması. Giyim. Tekil ve çoğul isimler, sıfatlar ve zamirler.
3- Ürünleri Restoran Geçici olmayan hareket fiilleri. Acucatif durum. Hareketin yönü ve amacı.
4- Sağlık. Vücudun bölümleri. Sebep ifadesi. Zorunluluk. İsim ve sıfatların öncelikli hali. Nesnenin yerini belirleme.
5- "Doktor". Edatları ile Accusative durumda. Fiillerde, edatlar ile hareket yönünü ifade eden fiiller,
6- İnsan doğası. Yapılar (beğendim, ihtiyacın var, yapabilirsin, yapamazsın ...). Yaşla birlikte yaşanır; hareket fiili.
7- Ev ve apartman. Sendikalı teklifler. Bir evim var ama dairem yok. Gerçek ve Pasif katılımcılar. Katılımcıların oluşumu.
8- Ara sınav
9- "Seni nasıl tanıyabilirim?" Bir kişinin görünüşü: Bir kişi ve bir figür. Tipik bir görünüm. Genel durum. Dative case. Tekil ve çoğuldaki isimler, sıfatlar, zamirler ve rakamlar.
10- dostluk. Nitel ve göreceli sıfatlar.sıfat ve isimlerin çekimi.
11- Tatiller. Önyargı olayının anlamları: eylemin yeri, konuşma ve düşünce nesnesi (kimin hakkında?), Zaman (yıl içinde, yıl ...; ... haftada), ulaşım (neye biner?), Giysiler (ne?).
12- Hobi. Hobilerim. Enstrümental durum. Tekil ve çoğuldaki isimler, sıfatlar, zamirler ve rakamlar.
13- Eğitimi Ortak eylem (kimle?), Eyleme eşlik eden duygusal durum (ilgi, zevkle ...), öznenin bir özelliklerinin varlığı. Zarflar. Zaman, yer, durum zarfları.
14- Benim olağan günüm ve hafta için plan. Hareket fiilleri. I / C + Gen. Gen. sıfatlar tekil; Gene isimler ve sıfatlar. Gen. tekil / pl. sayılar ile.
15- Final sınav
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Rus dilinin durum sistemini anlamak. Durumların işlevlerini kullanabilme.
2- Rus dilinin teorik bilgilerini pratik sözlü ve yazılı konuşmada kullanabilme.
3- Belirli konularda monolog yapabilme.
4- Bir muhabirin konuşmasının içeriğini ve iletişimsel niyetlerini anlayabilme.
5- Metinde yer alan ana ve ek bilgileri yeterli bütünlük, doğruluk ve derinlik ile anlamak.
6- Konuşma adabına hakim olmak, Rus halkının etno-kültürel özelliklerini ve bunların dildeki ifadelerini bilmek.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Çerkesçe okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirir. Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek Çerkesçe dil yeterliğini kazanır.
2- Çerkes edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
3- Çerkes dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanır.
4- Çerkesçeden Türkçeye, Türkçeden Çerkesçeye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olur.
5- Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri öğrenir. Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde Çerkes dili alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olur.
6- Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahiptir.
7- Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlar ve bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirir. Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisi kazanır.
8- Mesleki etik ve sorumluluk bilinci gelişir.
9- Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanır. Programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini öğrenir. Disiplinlerarası bilgisini ve birikimini kullanabilecek yetkinliğe sahip olur.
10- Edebiyat ve Dil Kuramlarını bilir. Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirir. Sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve eleştirel birikimi etkili olarak kullanır.
11- Bireysel olarak ve grup içinde uyumlu çalışır. Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
12- Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışı geliştirir.
13- Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
14- Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi olur. Bu konularda topluma bilgi, birikim ve düşünce olarak katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirir.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar