Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi > KARŞILAŞTIRMALI SİYASET
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KARŞILAŞTIRMALI SİYASET Birinci düzey F-SKY303 Zorunlu 5 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MEHMET İNANÇ ÖZEKMEKÇİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR ÖĞRETİM ÜYESİ MEHMET İNANÇ ÖZEKMEKÇİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı siyaset biliminin temel tartışmalarından haberdar, güncel siyasi gelişmeleri eleştirel gözle takip eden ve yorumlayabilen öğrenciler yetiştirmektir. Öğrencilerin dünyadaki siyasal sistemlerin ilkelerini ve ülke örneklerini anlaması için gerekli kavramsal ve analitik araçlarla donatılması dersin öncelikli amacıdır
Dersin tanımı Farklı siyasal sistemlerin karşılaştırmalı olarak ve tarihsel bir çerçeve içinde ele alınması

Dersin içeriği
1- Siyasal Sistem Çeşitleri I
2- Siyasal Sistem Çeşitleri II
3- Parlamenter Sistemin Doğuşu ve Gelişimi- İngiltere
4- İngiltere Günümüz Siyasal Sistemi
5- Parlamenter Sistemlerin Karşılaştırılması
6- Başkanlık Sistemi- ABD
7- Başkanlık Sistemleri-Latin Amerika
8- Ara Dönem Sınavı
9- Yarı Başkanlık Sistemi Fransa
10- Fransa''''da V. Cumhuriyet''''e kadar olan süreç
11- Fransa V. Cumhuriyeti ve Günümüz Siyasal Sistemi
12- Yarı Başkanlık Sisteminin Diğer Sistemlerle Karşılaştırılması
13- Almanya Siyasal Sistemi
14- Rusya Siyasal Sistemi
15- Türkiye ve Cumhurbaşkanlığı Sistemi Modeli
16- Final Sınavları
17- Final Sınavları
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Çağdaş siyasal sistemleri tüm yönleri ile analiz eder ve belirgin özelliklerini tanımlar.
2- Ülkelerin siyasal sistemlerini karşılaştırarak açıklar.
3- Siyasal Ssitemlerdeki Gelişmeleri analiz eder.
4- Karşılaştırmalı yöntemi kullanarak güncel sistemlere ilişkin yönleri tartışır.
5- Siyasal kültür ve hükümet sistemleri arasındaki ilişkiyi çözümler.
6- Siyasal sistem ve siyasal gelişmeler arasındaki bağlantıyı açıklar.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi lisans programını başarı ile tamamlayan öğrencilerin aşağıdakileri yapabilmeleri beklenir: Türkiye’de temel siyasi, hukuki ve idari organların yapıları, örgütlenmeleri ve işleyişi hakkında bilgiye sahip olduğunu gösterir.
2- Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili temel kavramları, ilkeleri, modelleri, teorileri ve paradigmaları açıklar.
3- Türkiye’de kamu, özel ve kar amacı gütmeyen örgütlerin yönetişimini şekillendiren kanunları ve düzenlemeleri bulur ve yorumlar.
4- Kamu politikası sorunlarını belirlemek, tanımlamak, analiz etmek ve çözmek için çeşitli kavram, model, yaklaşım, çerçeve ve yöntemleri kullanır.
5- Çeşitli perspektiflerden kamu politikalarının önemli sebep ve sonuçlarını tartışır.
6- Etkili ve verimli kamu hizmeti sunumu için gerekli olan planlama, örgütleme, muhasebe ve bütçeleme gibi temel yönetim becerileri hakkında bilgi sahibi olduğunu gösterir.
7- Çağdaş modern devletlerin küreselden yerele kadar günümüzde karşı karşıya olduğu sorunlarla baş etmek için kullandığı karar alma stratejilerini belirler.
8- Siyaset ve kamu yönetimi ile ilgili bilgileri ve düşünceleri sözel sunum ve yazılı rapor aracılığı ile etkili biçimde Türkçe ifade eder.
9- Siyaset ve kamu yönetimi üzerine yaptığı araştırmalarda bilimsel veri toplama ve analiz tekniklerini etkili biçimde kullanır.
10- Bilimsel ve etik standartlara uygun akademik rapor yazar.
11- Veri işleme, yeniden düzenleme, analiz ve değerlendirme için Word, Excel ve PowerPoint gibi temel bilgisayar programlarını kullanır.
12- Evrensel insan hakları ve özgürlüklere, demokrasiye saygı duyar, etik, akademik ve profesyonel standartları gerçekleştirmeye çalışır.
13- Teoride, pratikte ve teknolojide meydana elen gelişmeleri takip ederek hayat boyu öğrenmeyi destekler.
14- Akademik ve profesyonel amaçlar için ikinci bir dilde iletişim becerilerine sahip olduğunu gösterir.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 16 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     116
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Hague, R and Harrop, M, Comparative Government and Politics: An Introduction, (New York: Palgrave Macmillan: 2007)
Yardımcı Kaynaklar Daniele Caramani, Comparative Politics (Oxford: Oxford University Press: 2008)

Ders ile ilgili dosyalar