Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > Anestezi > GÜNÜMÜZ TEFSİR PROBLEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GÜNÜMÜZ TEFSİR PROBLEMLERİ Birinci düzey TİB705 7 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri IV. Sınıf birinci yarıyıl öğrencisi olmak.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ERDOĞAN PAZARBAŞI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ERDOĞAN PAZARBAŞI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Ders, Tefsir Bilim Dalı elemanı bir öğretim üyesi tarafından yürütülür.
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Yakın tarihte ve günümüzde Kur''an yorumlarına ilişkin ortaya çıkan güncel sorunların neler olduğunu ortaya koymak. Bu sorunlara ilişkin çözüm önerilerini tartışmak.
Dersin tanımı Çağdaş dönemde (18. yüzyıldan günümüze kadar) Kur''an yorumunun sorunları ele alınacak ve bu konuda yapılan çalışmalardan örnekler verilecek ve değerlendirilecektir.

Dersin içeriği
1- Kur''an''ın genel özellikleri; temel konuları; Tefsir Tarihi içinde klasik ve çağdaş yorumlar karşılaştırmalı olarak ele alınır ve yorumlanır.
2- Sosyolojik tefsir ekolü
3- Bilimsel tefsir Ekolü
4- Mezhebi tefsir Ekolü
5- Fıkhi tefsir ekolü
6- Felsefi tefsir ekolü
7- Tasavvufi tefsir ekolü
8- Mealcilik akımı
9- Modernist tefsir ekolü
10- Arasınav
11- Kur''an''ın tarihselliği problemi
12- Kur''an''da nesih kavramı
13- Sünnetin Kur''an tefsirindeki yeri
14- Kur''an Kıssaları ve Tarih
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tefsir ilminin genel tarihi hakkında bilgi sahibi olur.
2- Tefsir ilminin sorunları hakkında bilgi sahibi olur.
3- Tefsir ilminin ekolleri ve bu ekollerin dayanakları hakkında bilgi sahibi olur.
4- Tefsir ilminin tartışmalı konuları, bu konuda eser vermiş olan müellifler ve onların eserleri hakkında bilgi sahibi olur.
5- Klasik ve çağdaş Tefsir literatürünü bilir.
6- Tefsir problemleri hakkında yönteme dayalı değerlendirmeler yapabilir.
7- Modern Dönem Kur''an ve tefsir çalışmalarının arka planını görebilir.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Anestezi alanındaki uygulamaları içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri ve görsel ve nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular.
2- Moniterize hasta bakımı, sedo/analjezi uygulamaları, ameliyathane dışı anestezi uygulamalarında standart donanım, hasta hazırlığı ve takibinde yer alır.
3- Anestezi uygulaması öncesi hasta değerlendirme, anestezi risklerini belirler, hastaya uygun anestezi yöntemine uygun hazırlığı ve monitorizasyonu gerçekleştirme işlemlerini yapar.
4- Genel anestezi uygulamasının tüm basamaklarını gerçekleştirebilir, gelişebilecek komplikasyonları tanır ve müdahale eder.
5- Anestezi alanında görevli bir birey olarak görev hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder, ekip çalışmasının sorumluluk bilincinde etik değerlere uyar.
6- Anestezi uygulamaları süresince hastanın vital fonksiyonlarının takibi ve kayıtlarının anestezi formları ile alınmasının bilincindedir ve düzenli olarak kayıt alır.
7- Hastanın yandaş hastalıklarının varlığında ve özellikli ameliyat türlerinde güvenli anestezik ve analjezik uygulamaları gerçekleştirir.
8- Rejyonal bloklarda hasta ve donanım hazırlığını yapabilme, girişimlere yardımcı olma ve hastayı takip edebilme ve komplikasyonlara müdahale edebilme yetisine sahiptir.
9- Anestezi ve analjezi uygulamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanların kontrolü, korunması, bakımı, kullanıma hazırlanması ve kullanımını gerçekleştirir ve aralıklı bakımını sağlar.
10- Kardiyopulmoner resüsitasyonda farkındalık, yaklaşım ve uygulama becerisi gösterir.
11- Reanimasyonda gelişebilecek özel durumlar ve acil yaklaşımlarda müdahale eder, güvenli hasta transportu sağlar.
12- Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirmek için gerekli programlara, mesleki hizmet içi eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılır.
13- Alanında edindiği temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel bilgiye ulaşabilme, değerlendirebilme ve uygulayabilme.
14- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 3 9
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 3 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     66
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 2
Yarıyıl içi toplam   102
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Sait Şimşek, Günümüz Tefsir Problemleri
Yardımcı Kaynaklar Celal Kırca, Kur''an ve Bilim; Kur''an''a Yönelişler İsmail Cerrahoğlu, Tefsir Usulü; Tefsir Tarihi

Ders ile ilgili dosyalar