Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > İnşaat Mühendisliği > UZMANLIK ALAN DERSI 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSI 2 Birinci düzey EFK 852 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Derslerini tamamlayıp tez önerisinin yönetim kurulundan geçmiş olması gereklidir
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA ORHAN PÜSKÜLLÜ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. MUSTAFA ORHAN PÜSKÜLLÜ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Derste, öğretim elemanının bilgi ve tecrübelerini öğrenciye aktarması ve öğrencinin yapmış olduğu tez ile ilgili karşılaşabileceği muhtemel problemler ve çözüm yollarının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Deneysel çalışmalarda karşılaşılabilecek problemler ve çözüm yollarının öğretilmesi

Dersin içeriği
1- Etik kurallar ve deneysel çalışma prensipleri
2- Deneysel çalışma prensipleri
3- Literatür değerlendirmesi
4- Literatür değerlendirmesi
5- Sentezde karşılaşılabilecek muhtemel problemler
6- Analizde karşılaşılabilecek muhtemel problemler
7- Sentezde karşılaşılabilecek muhtemel problemlerin çözüm yolları
8- Sentezde karşılaşılabilecek muhtemel problemlerin çözüm yolları
9- Sentezde karşılaşılabilecek muhtemel problemlerin çözüm yolları
10- Sentezde karşılaşılabilecek muhtemel problemlerin çözüm yolları
11- Analizde karşılaşılabilecek muhtemel problemlerin çözüm yolları
12- Analizde karşılaşılabilecek muhtemel problemlerin çözüm yolları
13- Deneysel sonuçların değerlendirilme temel prensipleri
14- Deneysel sonuçların sunulma kriterleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Deneysel problemlerin çözümlerinin öğrenilmesi
2- Öğretim üyesinin bilgi birikimlerinin aktarılması
3- Özel konuların öğretilmesi
4- Tez ile ilgili cihazların kullanılmasının öğrenilmesi
5- Sentezde metot seçimi
6- Analizde metot seçimi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10- Çağın sorunları hakkında bilgi
11- Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 2 16
Ödevler 10 1 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 12 4 48
Toplam iş yükü     130
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Yok
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders ile ilgili dosyalar