Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Gida Mühendisliği (y.l.) > TEZ DANIŞMANLIĞI 1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ DANIŞMANLIĞI 1 İkinci düzey BİY 721 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SEVİL ALBAYRAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Bölümdeki Öğretim Üyeleri
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze ve etkileşimli uygulamalar şeklinde süreç değerlendirmesi yoluyla gerçekleştirilir.
Dersin amacı Bu ders kapsamında yüksek lisans tezi denetimi ve yazım sürecine ilişkin işlemler açısından öğrenciler bilgilendirilir. Ders, tez danışmanları ve öğrencilerin etkileşimini sağlamaya yöneliktir. Tezin amacı, teze başlamadan önce ve tez sırasında yapılması gerekenler ve değerlendirme süreci hakkında öğrencileri bilgilendirmektir.
Dersin tanımı Öğrencinin kendi programı kapsamında bir araştırma projesini bireysel ve bağımsız olarak yürüterek edindiği bilgi ve becerileri uygulamaya koymasını sağlayan bir derstir.

Dersin içeriği
1- Genel bilgiler
2- Tezin hazırlanması
3- Tezde yer alabilecek kişiler
4- Tez konusu belirleme
5- Tez sırasında dikkat edilmesi gereken noktalar
6- Tezin izlenmesi ve denetimi
7- Etik davranış ve intihal
8- süreç değerlendirmesi
9- Tezle ilgili faaliyetler
10- Araştırma teklifi ve planlama
11- Araştırma projesinin yürütülmesi
12- Tezinizin tamamlanması
13- Tezin gecikmesi veya yeniden başlama olanağı
14- Tez teslimi ve savunmasına yönelik hazırlıklar.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Araştırma planı yapabilir .
2- Araştırma konusunu daha geniş bilimsel bağlamla ilişkili olarak tanımlayabilir
3- Bilgi açığının belirlemeyi öğrenir
4- Araştırma sorularını ve/veya hipotezini, amaçları ve hedefleri formüle edebilir.
5- proje tasarımı, veri toplama ve analiz yöntemlerini öğrenir
6- Araştırma sorularını yanıtlamak ve/veya hipotezi test etmek için verileri analiz edebilir.
7- Araştırma sonuçlarıyla desteklenen araştırma sorularına yanıtlar oluşturabilir.
8- Potansiyel sınırlamaları öğrenir ve sonuçları daha geniş bilimsel ve toplumsal bağlamla ilişkilendirip tartışabilir.
9- Araştırmayı hem yazılı hem de sözlü olarak raporlamayı öğrenir
10- Akademik davranış kurallarına uygun, zaman ve kaynakları doğru yönetmeyi öğrenir ve Araştırma projesini yürütmek için girdi ve geri bildirimlerden yararlanır.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Gıda Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
2- Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
3- Değişik disiplinlere ait bilgileri Gıda Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4- Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5- Gıda teknolojisinde uygulanan son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
6- Lisans seviyesinde ders verebilme yetisibe sahip olmak.
7- Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
8- Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
9- Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
10- Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 7 1 7
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 7 1 7
Toplam iş yükü     45
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Çalışma konusu ile ilgili her türlü açık erişimli makale ve kaynaklar.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar