Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MESLEKİ İNGİLİZCE II |
Birinci düzey |
KİMS206 |
Seçmeli |
4 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
KİM 301
|
Eğitimin dili
|
Türkçe-İngilizce
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ZEKİ BÜYÜKMUMCU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Yrd.Doç.Dr. Ömer Edip KUZUGÜDENLİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze anlatım
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin kimya ile ilgili İngilizce metinleri dinleme - anlama, okuma - anlama bilgi ve becerilerini geliştirmek
|
Dersin tanımı
|
Kimyanın farklı konularına yönelik (kuramsal ve deneysel) İngilizce metinleri bu ders kapsamında mesleki çeviri teknikleri kullanılarak kelime dağarcıklarının geliştirecek işlenecektir.
|
1- |
Introduction
|
2- |
Discovery of Elements
|
3- |
Labratory Rules and Report Writing
|
4- |
pH and Indicators
|
5- |
Acids and Bases
|
6- |
Titration
|
7- |
Basic Laboratory Procedures
|
8- |
Arasınav
|
9- |
User Manual for Laboratory Conductometer
|
10- |
Vibrational Spectroscopy
|
11- |
Computational Quantum Chemistry
|
12- |
Popular Topics in Chemistry
|
13- |
Internet as a Research Tool
|
14- |
Chemistry Data Bases and Sources in Internet
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İngilizce kimya metinlerini düzgün okuyup yazabilmek
|
2- |
İngilizce anlatılan temel kimya konularını dinleyip anlayabilmek
|
3- |
İngilizce temel kimya konularını okuyup anlayabilmek,
dersi başarıyla tamamlayan öğrencilerin kazanabileceği becerilerdir.
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Ortaöğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç, gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme becerisi
|
|
2- |
Matematik, fen ve kimya alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi
|
|
3- |
Bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği.
|
|
4- |
Kimya alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek.
|
|
5- |
Mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme yetkinliği
|
|
6- |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, sorgulayabilme ve öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği
|
|
7- |
Sorunlara çözüm önerme yetkinliği.
|
|
8- |
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği
|
|
9- |
Bir yabancı dili kullanarak Kimya alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilme yetkinliği
|
|
10- |
Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilme yetkinliği
|
|
11- |
Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği
|
|
12- |
Çevre koruma, iş/laboratuvar güvenliği bilinci.
|
|
13- |
Disiplinlerarası konularda/gruplarda çalışabilme becerisi
|
|
14- |
Uygulama için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisi.
|
|
15- |
Kimya ve ilgili alanlarda dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip edebilme yetkinliği
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
2
|
26
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
2
|
26
|
Ödevler
|
1
|
2
|
2
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
61
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Chemical Elements – How They were Discovered, MIR Pub., Moscow, 1982.
2. Physical Chemistry, I. N. Levine 3rd. Ed., McGraw-Hill, New York, 1988
3. Instrumental Analysis, D.A.Skoog, F.J.Holler, T.A.Nieman, 5th. Ed, 1998.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. Elements of Chemical Thermodynamics, L.K. Nash, 2nd.Ed. Addission Wesley Pub. Co.
2. Labratory Manual for General Chemistry
|
|