Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Kimya > MESLEKİ İNGİLİZCE II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MESLEKİ İNGİLİZCE II Birinci düzey KİMS206 Seçmeli 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri KİM 301
Eğitimin dili Türkçe-İngilizce
Koordinatör PROF. DR. ZEKİ BÜYÜKMUMCU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Yrd.Doç.Dr. Ömer Edip KUZUGÜDENLİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze anlatım
Dersin amacı Öğrencilerin kimya ile ilgili İngilizce metinleri dinleme - anlama, okuma - anlama bilgi ve becerilerini geliştirmek
Dersin tanımı Kimyanın farklı konularına yönelik (kuramsal ve deneysel) İngilizce metinleri bu ders kapsamında mesleki çeviri teknikleri kullanılarak kelime dağarcıklarının geliştirecek işlenecektir.

Dersin içeriği
1- Introduction
2- Discovery of Elements
3- Labratory Rules and Report Writing
4- pH and Indicators
5- Acids and Bases
6- Titration
7- Basic Laboratory Procedures
8- Arasınav
9- User Manual for Laboratory Conductometer
10- Vibrational Spectroscopy
11- Computational Quantum Chemistry
12- Popular Topics in Chemistry
13- Internet as a Research Tool
14- Chemistry Data Bases and Sources in Internet
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İngilizce kimya metinlerini düzgün okuyup yazabilmek
2- İngilizce anlatılan temel kimya konularını dinleyip anlayabilmek
3- İngilizce temel kimya konularını okuyup anlayabilmek, dersi başarıyla tamamlayan öğrencilerin kazanabileceği becerilerdir.
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Ortaöğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç, gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme becerisi
2- Matematik, fen ve kimya alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi
3- Bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği.
4- Kimya alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek.
5- Mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme yetkinliği
6- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, sorgulayabilme ve öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği
7- Sorunlara çözüm önerme yetkinliği.
8- Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği
9- Bir yabancı dili kullanarak Kimya alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilme yetkinliği
10- Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilme yetkinliği
11- Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği
12- Çevre koruma, iş/laboratuvar güvenliği bilinci.
13- Disiplinlerarası konularda/gruplarda çalışabilme becerisi
14- Uygulama için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisi.
15- Kimya ve ilgili alanlarda dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip edebilme yetkinliği
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     61
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Chemical Elements – How They were Discovered, MIR Pub., Moscow, 1982. 2. Physical Chemistry, I. N. Levine 3rd. Ed., McGraw-Hill, New York, 1988 3. Instrumental Analysis, D.A.Skoog, F.J.Holler, T.A.Nieman, 5th. Ed, 1998.
Yardımcı Kaynaklar 1. Elements of Chemical Thermodynamics, L.K. Nash, 2nd.Ed. Addission Wesley Pub. Co. 2. Labratory Manual for General Chemistry

Ders ile ilgili dosyalar