Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MEDYA VE MİZAH |
İkinci düzey |
GZT 542 |
Seçmeli |
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ DENİZ ELİF YAVALAR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. EBRU DAVULCU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
KONFERANS
|
Dersin amacı
|
MEDYA VE MİZAH İLİŞKİSİ BAĞLAMINDA METİN İNCELEMELERİ YAPMAK, MİZAHIN SOSYOLOJİK VE KÜLTÜREL BOYUTU HAKKINDA HAZIRLANAN BİLİMSEL ESERLERİ OKUMAK VE AKADEMİK ÇALIŞMALAR ÜRETMEK.
|
Dersin tanımı
|
MEDYA VE MİZAH İLİŞKİSİNİ SOSYOLOJİK, SİYASİ, EKONOMİK, FELSEFİ, PSİKOLOJİK OLARAK AKADEMİK BOYUTTA ELE ALAN BİR DERSTİR.
|
1- |
DERSİN TANITILMASI
|
2- |
Mizahın paradoksları, akademik ve sektörel bazda mizahın çıktıları, mizahın entelektüel birikim edinmedeki yeri.
|
3- |
Gülme ve gülmenin felsefi, psikolojik, sosyolojik boyutu. Gülmenin özellikleri, gülmenin işlevleri, gülme ve kültürel bellek ilintisi, kahkaha ve gülme arasındaki ilişki.
|
4- |
Mizah ve mizahın felsefi, psikolojik, sosyolojik boyutu. Mizah Türleri, Mizahın ortaya çıkma koşulları, Kültürel bellek ve mizah, mizah dil ilişkisi.
|
5- |
Mizah Türleri, Görevci- Yararcı mizah, halk mizahı ve bunlara ilişkin örnekler.
|
6- |
Mizah ve ideoloji.
|
7- |
Mizah-kültür ilişkisi, mizahın ulusallığı, sınıfsallığı.
|
8- |
Mizah kuramları
|
9- |
Modernleşme sürecinde mizahın dönüşümü
|
10- |
Osmanlı Devleti''nde mizah, Cumhuriyet Dönemi mizahı
|
11- |
Mizah ve Medya.
|
12- |
Mizah ve Yeni Medya
|
13- |
Mizah ve Medya ilişkisi üzerine örnekler-Öğrenci Sunumları
|
14- |
Mizah ve Medya ilişkisi üzerine örnekler-Öğrenci Sunumları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Gülme ve gülmenin felsefi, sosyolojik boyutu, işlevleri hakkında bilgi sahibi olunur.
|
2- |
Mizah ve mizahın felsefi, sosyolojik boyutu hakkında bilgi sahibi olunur.
|
3- |
Mizah ve medya ilişkisi hakkında bilgi sahibi olunur. Akademik perspektifte değerlendirme ve çalışma yapılabilir
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
|
|
2- |
Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
|
|
3- |
Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
|
|
4- |
Ekip çalışması becerisinin kazanılması
|
|
5- |
İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
|
|
6- |
Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
7- |
Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
|
|
8- |
Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
20
|
2
|
40
|
Ödevler
|
2
|
10
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
2
|
20
|
40
|
Toplam iş yükü
|
|
|
154
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Gülin Öğüt Eker Medya Mizah Kültür, Palmira Brummet İmge ve Emperyalizm, Charles Baudelaire Gülmenin Özü, Henri Bergson Gülme, Turgut Çeviker Karikatür Üzerine Yazılar, Sigmund Freud (2012). Espriler ve Bilinçdışı İle İlişkileri, Bary Sanders Barry (2001). Kahkahanın Zaferi.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|