Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ULAŞTIRMA II |
Birinci düzey |
İNŞ 332 |
Zorunlu |
6 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
İNŞ 331 ULAŞTIRMA-I DERSİNİ GEÇMİŞ OLMAK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. BEKİR AKTAŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. BEKİR AKTAŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Derste sözlü anlatım ve çizim salonunda uygulama
|
Dersin amacı
|
Karayolu projelerinin hazırlanmasındaki işlem adımlarını teorik ve uygulamalı olarak tanıtmak, karayolu projelerindeki mesleki problemlerin çözümü için gerekli temel bilgileri öğretmek ve uygulatmak.
|
Dersin tanımı
|
Giriş, yolların sınıflandırılması, karayolu ile ilgili tanımlar. Yol yapım aşamaları, yol geçkisinin etüdü, sıfır poligonu, koordinat hesaplamaları, yata kurba ve dever uygulaması, boykesit ve düşey kurba uygulaması, boykesit çizimi, boykesit üzerinde kırmızı çizginin çizilmesi, düşey kurb uzunluklarının tespiti, düşey kurb proje kotlarının hesabı, enkesitlerin çizimi, enkesit alanlarının hesabı, hacim hesapları, brückner eğrisi ve toprak dağıtımı.
|
1- |
Giriş, yolların sınıflandırılması, karayolu projesinde dikkat edilecek hususlar
|
2- |
GEÇKİ VE PLAN: Geçki araştırmasında dikkat edilecek hususlar, Geçki araştırmasının safhaları, sıfır poligonu, Geçki planının hazırlanması
|
3- |
YAYAT KURBA VE DEVER UYGULAMASI: Geçki hattı üzerine yatay kurp uygulaması ve dever hesaplarının yapılası
|
4- |
KOORDİNAT HESABI: Başlangıç, some noktaları, sapma açıları vd. uzunlukların hesaplanması
|
5- |
BOYKESİTİN HAZIRLANMASI: Boy kesitin hazırlanması, kırmızı çizginin geçirilmesi.
|
6- |
DÜŞEY KURBALARIN UYGULANMASI: Parabolik düşey kurbanın yerleştirilmesi ve düşey kurp üzerindeki kırmızı kotların hesabı
|
7- |
ENKESİT ÇİZİMİ: Geçki hattı üzerinde enkesitlerin çizilmesi
|
8- |
ENKESİT ALANLARI: Enkesit alanlarının hesaplanması
|
9- |
HACİM HESAPLARI: Enkesitler arası toprak hacminin çıkarılması
|
10- |
HACİM TABLOSU: Birikmiş hacimlerin belirlenmesi
|
11- |
TOPRAK DAĞITIMI: Kütleler diyagramının çizilmesi
|
12- |
BRÜCKNER DİYAGRAMI: Brükner diyagramı ve dengelemeler
|
13- |
TAŞIMA momentleri: Taşıma momentlerinin hesaplanması
|
14- |
KONTROLLER
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Karayolu projelerinin hazırlanmasındaki işlem adımlarının anlaşılması,
|
2- |
Karayolu projelerindeki mesleki problemlerin çözümü için temel bilgileri öğrenmek ve uygulamalı.
|
3- |
Sıfır poligonu ve güzergah planı hazırlayabilmeli.
|
4- |
Boykesit hazırlayabilmeli.
|
5- |
Enkesit çizebilmeli ve alan hesabı yapabilmeli.
|
6- |
Hacim hesabı ve toprak dağıtımı yapabilmeli.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
|
|
3- |
istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
7- |
İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
|
|
8- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
|
10- |
Çağın sorunları hakkında bilgi
|
|
11- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
3
|
36
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
2
|
24
|
Ödevler
|
5
|
2
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
5
|
2
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
2
|
8
|
16
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
3
|
2
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
4
|
1
|
4
|
Toplam iş yükü
|
|
|
110
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
4
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1) Karayolu projesi temel bilgileri: Tuğba Kiper
2) Karayolu Mühendisliği, Prof. Dr. Nadir Yayla
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1) Ders notları
2) Sunumlar
|
|