Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
QUANTUM MECHANICS -I |
Üçüncü düzey |
PHYS530 |
|
2 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ERHAN ALBAYRAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ERHAN ALBAYRAK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Kuantum mekaniğinin temel kavramlarını vermek ve karmaşık sistemlerin kuantum mekaniksel incelemesine temel oluşturmak.
|
Dersin tanımı
|
Klasik fiziğin açıklamada ve çözmede yetersiz kaldığı fiziksel olayların yeni kavram ve teorilerle açıklanması ve çözülmesi
|
1- |
Kuantum Mekaniğine Giriş
|
2- |
Dalga Fonksiyonu
|
3- |
Schrödinger Denklemi
|
4- |
Serbest Parçacık, Dirac Delta Fonksiyonu
|
5- |
Tek Boyutlu Sistemler (Basamak Potansiyeli, Kuyu Potansiyelleri)
|
6- |
Tek Boyutlu Sistemler (Harmonic Salınıcı)
|
7- |
Kuantum Mekaniğinin Genel Formalizmi
|
8- |
Vize Sınavı
|
9- |
Üç Boyutta Kuantum Mekaniği (Küresel Koordinatlarda Schrödinger Denklemi)
|
10- |
Hidrojen Atomu
|
11- |
Açısal Momentum
|
12- |
Açısal Momentum (Spin, Stern-Gerlach Deneyi)
|
13- |
Özdeş Parçacıklar
|
14- |
Final Sınavı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Klasik fiziğin yetersizliği ve kuantum fiziğinin doğuşuna sebeb olan deneylerin öğrenilmesi
|
2- |
Kuantum mekaniğinin temel felsefesinin öğrenilmesi; Schrödinger denkleminin inşası, tanıtımı
|
3- |
Tek boyutta sabit potansiyellerin çözümleri
|
4- |
Basit harmonik salınıcının kuantum mekaniksel incelenmesi
|
5- |
Dalga mekaniğinin temel prensiplerinin öğrenilmesi
|
6- |
Kuantum mekaniksel olarak merkezi kuvvet ve açısal momentum
|
7- |
Schrödinger denkleminin üç boyutta uygulamaları ve hidrogen atomu
|
8- |
Özdeş parçacıkların kuantum mekaniğinin öğrenilmesi
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
|
|
2- |
Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
|
|
3- |
Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
|
|
4- |
Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
|
|
5- |
Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
|
|
6- |
Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
|
|
7- |
Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
|
|
8- |
Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
3
|
39
|
Ödevler
|
9
|
5
|
45
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
5
|
1
|
5
|
Ara sınavlara hazırlık
|
6
|
4
|
24
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
6
|
4
|
24
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
185
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
5
|
30
|
Ödev
|
9
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
60
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
E. Merzbacher, Quantum Mechanics,2nd Ed., Wiley, New York, 1980.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
G. Baym, Lectures on Quantum Mechanics, Benjamin,New York, 1969; D. Bohm,Quantum Theory, Prentice Hall, Englewood Cliffs, 1953; C.Cohen-Tannoudii, B. Diu and F.Lalue, Quantum Mechanics, Wiley, New York, 1977; P.A.M. Dirac, The Principles of Quantum Mechanics, 4nd Ed. Clarendon Pres, Oxford,1958; E. Fermi, Notes on Quantum Mechanics, University of Chicago Press, Clricago,1972; K. Gottfried, Quantum Mechanics, Benjamin, Reading, 1966; M, Jamrner, The Philosophy of Quantum Mechanics, Wiley, New York, 1974. H. A. Kramers,Quantum Mechanics,North-Holland Amsterdam,1958; I. O. Landau and E,. M. Lifshitz, Quantum Mechanics, Nonrelativistic Theory,Pergamon Oxford, 1965; A. Messiah, Quantum Mechanics, 2nd Ed.,Wiley, New York, 1966; L. I . Schiff ,Quantum Mechanics,3nd Ed, .McGraw-Hill, New York, 1969; D. ter Haar, Ed. Selected Problems in Quantum Mechanics, Infosearclt, London, 1964; F. Constantinescau and E. Magyarl, Problems in Quantum Mechanics, Pergamon Oxford, 1976; R.P. Feynman, R.B. Leighton and M. Sands, The Feynman Lectures on Physics, Volume III, Addison-Wesley, Reading MA, 1965.
|
|