Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Beslenme ve Diyetetik (doktora) > QUANTUM MECHANICS -I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
QUANTUM MECHANICS -I Üçüncü düzey PHYS530 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör PROF. DR. ERHAN ALBAYRAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ERHAN ALBAYRAK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Kuantum mekaniğinin temel kavramlarını vermek ve karmaşık sistemlerin kuantum mekaniksel incelemesine temel oluşturmak.
Dersin tanımı Klasik fiziğin açıklamada ve çözmede yetersiz kaldığı fiziksel olayların yeni kavram ve teorilerle açıklanması ve çözülmesi

Dersin içeriği
1- Kuantum Mekaniğine Giriş
2- Dalga Fonksiyonu
3- Schrödinger Denklemi
4- Serbest Parçacık, Dirac Delta Fonksiyonu
5- Tek Boyutlu Sistemler (Basamak Potansiyeli, Kuyu Potansiyelleri)
6- Tek Boyutlu Sistemler (Harmonic Salınıcı)
7- Kuantum Mekaniğinin Genel Formalizmi
8- Vize Sınavı
9- Üç Boyutta Kuantum Mekaniği (Küresel Koordinatlarda Schrödinger Denklemi)
10- Hidrojen Atomu
11- Açısal Momentum
12- Açısal Momentum (Spin, Stern-Gerlach Deneyi)
13- Özdeş Parçacıklar
14- Final Sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Klasik fiziğin yetersizliği ve kuantum fiziğinin doğuşuna sebeb olan deneylerin öğrenilmesi
2- Kuantum mekaniğinin temel felsefesinin öğrenilmesi; Schrödinger denkleminin inşası, tanıtımı
3- Tek boyutta sabit potansiyellerin çözümleri
4- Basit harmonik salınıcının kuantum mekaniksel incelenmesi
5- Dalga mekaniğinin temel prensiplerinin öğrenilmesi
6- Kuantum mekaniksel olarak merkezi kuvvet ve açısal momentum
7- Schrödinger denkleminin üç boyutta uygulamaları ve hidrogen atomu
8- Özdeş parçacıkların kuantum mekaniğinin öğrenilmesi
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
2- Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
3- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
4- Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
5- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
6- Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
7- Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
8- Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 9 5 45
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 5 1 5
Ara sınavlara hazırlık 6 4 24
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 6 4 24
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 5 30
Ödev 9 0
Yarıyıl içi toplam   60
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı E. Merzbacher, Quantum Mechanics,2nd Ed., Wiley, New York, 1980.
Yardımcı Kaynaklar G. Baym, Lectures on Quantum Mechanics, Benjamin,New York, 1969; D. Bohm,Quantum Theory, Prentice Hall, Englewood Cliffs, 1953; C.Cohen-Tannoudii, B. Diu and F.Lalue, Quantum Mechanics, Wiley, New York, 1977; P.A.M. Dirac, The Principles of Quantum Mechanics, 4nd Ed. Clarendon Pres, Oxford,1958; E. Fermi, Notes on Quantum Mechanics, University of Chicago Press, Clricago,1972; K. Gottfried, Quantum Mechanics, Benjamin, Reading, 1966; M, Jamrner, The Philosophy of Quantum Mechanics, Wiley, New York, 1974. H. A. Kramers,Quantum Mechanics,North-Holland Amsterdam,1958; I. O. Landau and E,. M. Lifshitz, Quantum Mechanics, Nonrelativistic Theory,Pergamon Oxford, 1965; A. Messiah, Quantum Mechanics, 2nd Ed.,Wiley, New York, 1966; L. I . Schiff ,Quantum Mechanics,3nd Ed, .McGraw-Hill, New York, 1969; D. ter Haar, Ed. Selected Problems in Quantum Mechanics, Infosearclt, London, 1964; F. Constantinescau and E. Magyarl, Problems in Quantum Mechanics, Pergamon Oxford, 1976; R.P. Feynman, R.B. Leighton and M. Sands, The Feynman Lectures on Physics, Volume III, Addison-Wesley, Reading MA, 1965.

Ders ile ilgili dosyalar