Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Müzik > MEDULLA SPİNALİS
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MEDULLA SPİNALİS Birinci düzey ANA 601 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Doktora öğrencileri alabilir.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. İLYAS UÇAR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. AYŞE SAĞIROĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. Mehtap NİSARİ
Dersin veriliş şekli Teorik ve pratik
Dersin amacı Medulla spinalis ve inen çıkan yolların anatomisini kavratmak
Dersin tanımı Medulla spinalis ve inen çıkan yolların anatomisi

Dersin içeriği
1- - Medulla spinalis’in dış yapısı ve komşulukları
2- Medulla spianlis’in iç yapısı
3- Medulla spianlis’în gri cevheri
4- Medulla spianlis’în beyaz cevheri
5- Spinal refleksler
6- medulla spinalis’in yolları
7- Sınav
8- Çıkan yollar
9- İnen yollar
10- Medulla spinalis’in beslenmesi
11- Medulla spinalis’in zarları
12- Tartışma
13- Tartışma
14- Final sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Dersin sonunda öğrenciler medulla spinalis'in gri ve beyaz cevherini öğrenir
2- Dersin sonunda Öğrenciler inen yolları öğrenir
3- Dersin sonunda öğrenciler çıkan yolları öğrenir
4- Dersin sonunda öğrenciler medula spinalis'in beslenmesini öğrenir
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2- Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3- Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4- Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5- Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6- Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7- Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8- Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9- Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10- Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11- Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12- Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 10 3 30
Sunum / Seminer hazırlama 7 4 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 7 4 28
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 3 42
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 10 1 10
Toplam iş yükü     199
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Grays anatomy, Williams PL, Warwick R, Dyson M, Banister LH. (37th ed). Churchill Livingstone, Edinburgh 1989.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar