Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ÖMER ERDOĞAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ERUZEM
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Çevrimiçi
|
Dersin amacı
|
Üniversite gençliğine Türkiye Cumhuriyeti’nin hangi koşullarda kurulduğunu anlatmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Osmanlı Devleti''''nin yıkılış sürecinden Milli Mücadele dönemine kadar Türkiye merkezli gelişen siyasi, sosyal, ekonomik değişikliklerin kavranması
|
1- |
Tanışma, Dersin amacı, kavramlar
|
2- |
Osmanlı Devleti’nde Siyasal ve Toplumsal Yapı (Yönetenler “Askerîler”-Yönetilenler “Reaya”); Klasik Osmanlı Düzeninde Değişim ve Gerileme; Fransız Devrimi ve Osmanlı Devleti’ne Etkisi XIX. Yüzyıl Osmanlı Modernleşmesi (III. Selim Dönemi 1789 -1807- II. Mahmut Dönemi 1808-1839); Tanzimat Dönemi; I. Meşrutiyet Dönemi
|
3- |
İttihad-ı Osmanî Cemiyeti’nden İttihat ve Terakki’ye (İttihad-ı Osmanî Cemiyeti ve Jön Türkler- II. Meşrutiyet’in İlan Edilmesi); II. Meşrutiyet Dönemi; 31 Mart Olayı
|
4- |
Reformlar ve Siyasal Yaşam (II. Meşrutiyet Dönemi Düşünce Akımları); Trablusgarp Savaşı; Balkan Savaşları
|
5- |
Birinci Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti; Birinci Dünya Savaşı’nın Nedenleri ve Savaşın Başlaması
|
6- |
Osmanlı Devleti Açısından Birinci Dünya Savaşı; Birinci Dünya Savaşı’nın Sonuçları
|
7- |
Osmanlıda Ermeni Meselesi(Birinci Dünya savaşı sonuna kadar)
|
8- |
Osmanlıda Ermeni Meselesi(Birinci Dünya savaşı sonuna kadar)
|
9- |
Ara Sınav
|
10- |
Mondros Mütarekesi 30 Ekim 1918 ( Mütarekenin İmzalanması- Mütareke’nin Başlıca Hükümleri); Mondros Mütarekesi’nin Uygulanması ve İşgaller Mütareke Döneminde Siyasal Gelişmeler Ve Osmanlı Hükümetleri (Mütareke Sonrası Siyasal Olaylar-Mütareke’den İzmir’in İşgali’ne İstanbul Hükümetleri- Mütareke Döneminde Basın) Paris Barış Konferansı 18 Ocak 1919 ( Konferansa Genel Bir Bakış-Konferans’ta Türk Toprakları İle İlgili Olarak Alınan Kararlar); İzmir’in İşgali 15 Mayıs 1919; Mütareke Ortamında Cemiyetler (Kuvayı Milliye-Ulusal Cemiyetler-Ulusal Varlığa Düşman Cemiyetler)
|
11- |
Mütareke Döneminde Mustafa Kemal Paşa (Mustafa Kemal Paşa’nın Anadolu’ya Geçmesi-Mustafa Kemal Paşa’nın IX. Ordu Müfettişliği’ne Atanması-Mustafa Kemal Paşa’nın Samsun’a Ayak Basması 19 Mayıs 1919
|
12- |
Genelgeler ve Kongreler Dönemi (Havza Genelgesi-Amasya Genelgesi-Erzurum Kongresi- Sivas Kongresi-Diğer Kongreler); Heyet-i Temsiliye ve İstanbul Hükümetleri; Amasya Görüşmesi; Mustafa Kemal Paşa ve Heyet-i Temsiliye’nin Ankara’ya Gelmesi
|
13- |
Birinci TBMM’nin Açılması 23 Nisan 1920 (TBMM’nin Yapısı ve İşleyişi-TBMM’ye Karşı Tepkiler); Meclis’in Açılması Öncesindeki Durum; TBMM’nin Açılmasından Sonra Çıkan Ayaklanmalar; TBMM’nin Almış Olduğu Tedbirler); Sevr Barış Antlaşması (Sevr Antlaşması’nın İmzalanma Süreci-Sevr Antlaşması’nın Önemli Koşulları ve Önemi-.TBMM’nin Sevr Antlaşması’na Karşı Tepkisi)
|
14- |
Düzenli Ordunun Kurulması; Doğu Cephesi,Güney Cephesi ( Adana – Antep- Maraş- Urfa Cephesi) Batı Cephesi (I. İnönü Muharebesi Londra Konferansı 21 Şubat - 12 Mart 1921-İstiklal Marşı’nın Kabulü 12 Mart 1921-Sovyetlerle İlişkiler ve Moskova Antlaşması 16 Mart 1921-II. İnönü Muharebesi 31 Mart -1 Nisan 1921.
|
15- |
Kütahya ve Eskişehir Savaşları Sakarya Meydan Savaşı
|
16- |
Büyük Taarruz ve Sonuçları, Mudanya Mütarekesi
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Üniversitede tarih derslerinin önemini kavrama.
|
2- |
Okuyan, düşünen, çözümleyen birey olmada, eleştirel düşünce sisteminin bireylerde oluşturulmasında sosyal bilimler ve tarih dersinin önemini kavrama.
|
3- |
Osmanlı Devleti'nin son dönemini kavrama
|
4- |
Tanzimat Fermanından günümüze gelinceye kadar dönem içerisinde devlet sistemi içerisinde yapılan değişiklikleri kavrama
|
5- |
İttihat-Terakki Cemiyeti'nden Mondros Mütarekesi'ne kadar geçen süre içerisindeki değişiklikleri kavrama.
|
6- |
Çanakkale Savaşlarının Türkiye Cumhuriyeti ve dünya tarihindeki yerini kavrama
|
7- |
Ermeni meselesinin siyasi, sosyal, ekonomik açıdan önemini kavrama ve günümüzde Ermeni diasporasının hedeflerini kavrama
|
8- |
Milli Mücadele'ye geçiş sürecini kavrama
|
9- |
Milli Mücadele'nin siyasi yönünü kavrama
|
10- |
Milli Mücadele'nin askeri yönünü kavrama
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik ve matematik eğitimi ile ilgili temel kavramları ve bu kavramlar arası ilişkileri kavrar.
|
|
2- |
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi ile bilimsel bilginin üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
|
|
3- |
Öğrencilerin farklı matematik öğrenme alanlarına özgü öğrenme özellikleri ve öğrenme güçlükleri bilgisine sahiptir; bu bilgileri sınıf içi uygulamalarında kullanır.
|
|
4- |
Ulusal ve uluslararası eğitim sistemlerinin psikolojik, felsefi ve sosyolojik temelleri ile tarihsel gelişimleri hakkında bilgi sahibidir.
|
|
5- |
Atatürk ilke ve inkılâplarının önemini benimser; insan hakları, demokrasi ve mesleki etik gibi evrensel değerler ve normlara saygılı davranır.
|
|
6- |
Alanıyla ilgili güncel kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder; farklı bağlamlarda ortaya çıkan matematik öğrenme/öğretme olay ve olgularını modeller, doğru ve sistematik olarak yorumlar ve değerlendirir.
|
|
7- |
Matematik eğitimiyle ilgili güncel sorunları fark eder, doğru ve yanlış uygulamaları ayırt eder, iyi uygulama örneklerini sözlü ve yazılı olarak ifade eder.
|
|
8- |
Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, özel gereksinimlerini dikkate alarak ve etkili sınıf yönetimi becerilerini kullanarak amaca uygun öğrenme ortamları oluşturur ve ders materyalleri geliştirir.
|
|
9- |
Matematik öğretim programları, öğretim yöntem, strateji ve teknikleri ile süreç ve sonuç değerlendirme bilgi ve becerisine sahiptir.
|
|
10- |
Bireysel ve grup etkinliklerini (ders planı, sosyal faaliyet, proje, vb.) planlar, yürütür, değerlendirir ve öz-düzenlemeler yapar.
|
|
11- |
Kendini sürekli geliştirme ve yenilemeye karşı olumlu bir tutum sergiler, yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, kişisel ve mesleki gelişimi için gereksinimlerini belirler ve zayıf olduğu alanlarda kendini geliştirir.
|
|
12- |
Çalıştığı kurumun kalite süreçlerine uygun davranır ve kalitenin sürdürülebilmesi için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
|
|
13- |
Ulusal ve uluslararası gündemi takip eder; güncel problemler için çözüm önerileri geliştirir ve toplumla paylaşır.
|
|
14- |
Alanıyla ilgili sözlü ve yazılı iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır.
|
|
15- |
Matematik ve matematik eğitimi ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
|
16- |
Sanatsal, sosyal ve kültürel etkinliklere aktif olarak katılır.
|
|
17- |
Çevreye karşı duyarlıdır ve çevreyi koruma bilincinde öğrenciler yetiştirir.
|
|
18- |
Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil kullanma bilgi ve becerisine sahiptir.
|
|
19- |
Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki uygulamaları yürütebilecek düzeyde bilişim teknolojileri bilgisine ve uygulama becerisine sahiptir.
|
|
20- |
Mesleği ile ilgili yasal mevzuatı bilir ve öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
20
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
78
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Prof. Dr. Mustafa Keskin, Prof. Dr. Abdülkadir Yuvalı, v.d., Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Kayseri, 2005, ATATÜRK, Mustafa Kemal, Nutuk (1919-1927), ( Hazırlayan: Zeynep Korkmaz), Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları, Ankara 2000, Prof. Dr. İlber Ortaylı, İmparatorluğun En Uzun Yüzyılı, Aklım Yay., İstanbul 2006, Seha Meray, Lozan Barış Konferansı, Yapı Kredi Yay., İstanbul 2001.
|
|