Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği > BİLİM VE ARAŞTIRMA ETİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİLİM VE ARAŞTIRMA ETİĞİ Birinci düzey GK 303 Seçmeli 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ÇAĞRI ÇELENK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. DR EMRE ŞİMŞEK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze, Online Eğitim
Dersin amacı Spor Bilimleri Fakültesi mezunlarının bilimsel araştırma sürecini yürütebilme kapasitesine sahip olmaları beklenmektedir. Bilim ve araştırma etiği dersinin amacı, bilimsel bilgiyi ayırt edebilecek, araştırma sürecinin her aşamasında etik ilkelere uygun mezunlar yetiştirmeye katkı sağlamaktır.
Dersin tanımı --

Dersin içeriği
1- Bilim, Bilimin Doğası, Gelişimi ve Bilimsel Araştırma
2- Etik Kavramı, Etik Kuramları ve Öğretmenlik Meslek Etiği
3- Araştırma ve Yayın Etiği
4- Araştırma Sürecinde Etik İlkeler, Etik Dışı Davranışlar ve Etik İhlaller
5- Yayın Etiği
6- Yayın Sürecindeki Etik Dışı Davranışlar: Aşırma
7- Yayın Sürecindeki Etik Dışı Davranışlar
8- Sahtecilik, Çarpıtma, Çoklu Yayın ve Dilimleme
9- Haksız Yazarlık ve Diğer Etik İhlaller
10- Verilerin Çevrimiçi Toplanması, Saklanması ve Etik
11- Danışmanlık, Jüri Üyeliği, Editörlük, Hakemlik ve Etik
12- Araştırma ve Yayın Etiğiyle İlgili Yasal Mevzuat ve Kurullar
13- Bilimde Etik Dışı Davranışlar: Nedenleri, Önlemler, Çözüm Önerileri
14- Benzerlik Tespit Yazılımları
15- Final Sınavı
16- --
17- --
18- --
19- --
20- --

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilimsel bilgiyi ayırt eder
2- Araştırma sürecindeki etik dışı davranışları bilir
3- Yazarlık ile ilgili etik ilkeleri bilir
4- Hakemlik süreci ile iligli etik ilkeleri bilir
5- Bilimsel raporun yayınlanma sürecini etik ilkeler bağlamında değerlendirir
6- Bilimsel araştırma süreçlerinde etik ve etik dışı davranışları ayırt eder
7- Yayın etiği ihlallerini ve bu ihlalleri önleme yollarını bilir
8- Veri toplama sürecindeki etik sorunları fark eder.
9- --
10- --

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
2- Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
3- Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
4- Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
5- Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6- Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
7- Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
8- Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9- Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
10- Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
11- Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
12- Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
13- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
14- Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
15- Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
16- Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 3 6
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 8 8
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     78
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   60

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı --
Yardımcı Kaynaklar Ders Notları

Ders ile ilgili dosyalar