Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Sosyal Bilgiler Öğretmenliği > ENDÜSTRİYEL GÜRÜLTÜ KONTROLÜ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ENDÜSTRİYEL GÜRÜLTÜ KONTROLÜ Birinci düzey MM 436 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. HÜRVET SARIKAYA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. HÜRVET SARIKAYA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Mustafa GÜL Arş. Gör. M. PARLAK
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Gürültünün insanlar üzerindeki etkileri, gürültü denetim ölçütleri ve gürültü ölçümü, endüstriyel gürültü kaynaklarının ses gücü düzeylerinin sistem parametrelerine göre belirlenmesi. Gürültü kontrol işlemlerinin incelenmesi.
Dersin tanımı Endüstriyel gürültü nedir? Gürültünün insan sağlığı üzerine etkileri ve endüstriyel gürültü kaynaklarının incelenmesi ve gürültü seviyelerinin sistem parametrelerine göre belirlenmesi. Gürültü kontrol işlemlerinin incelenmesi.

Dersin içeriği
1- Temel Ses Bilgisi,
2- Ses Yüksekliği ve Gürültü Ölçütü,
3- Gürültünün İnsanlar Üzerindeki Etkileri,
4- Gürültü Denetim Ölçütleri ve Gürültü Ölçümü,
5- Endüstriyel Gürültü Kaynaklarının Ses Gücü Düzeyleri,
6- Endüstriyel Gürültü Kaynaklarının Ses Gücü Düzeyleri,
7- Gürültü Kontrolü,
8- Gürültü Kontrolü,
9- Gürültü Kontrolü,
10- YIL İÇİ SINAVI
11- Akışkan kaynaklı gürültü sorunları ve çözümleri,
12- Akışkan kaynaklı gürültü sorunları ve çözümleri,
13- Titreşim Yalıtımı ve Titreşim Sönümlemesiyle Gürültü Kontrolü,
14- Titreşim Yalıtımı ve Titreşim Sönümlemesiyle Gürültü Kontrolü,
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Temel ses bilgisi, ses yüksekliği ve gürültü ölçütü bilgilerinin anlaşılması,
2- Gürültünün insanlar üzerindeki olumsuz etkilerinin anlaşılması,
3- Gürültü denetim ölçütleri ve gürültü ölçüm işleminin deneysel olarak gerçekleştirilmesi,
4- Endüstriyel gürültü kaynaklarının ses gücü düzeylerinin sistem parametrelerine göre belirlenmesi,
5- Gürültü kontrol işlemlerinin genel esaslarının incelenmesi,
6- Titreşim yalıtımı ve titreşim sönümlemesiyle gürültü kontrolü işleminin incelenmesi,
7- Mühendislik sistemlerinde karşılaşılan gürültü işlemine yönelik problemleri çözümleme mantığını geliştirmek,
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sosyal Bilgileri oluşturan disiplinler ile ilgili temel, güncel, kuramsal, olgusal ve metodolojik bilgiye sahip olur.
2- Sosyal Bilgilerin disiplinlerarası özelliği çerçevesinde konuyla ilgili disiplinleri bütünleştirerek olay ve konulara tematik yaklaşabilme bilgi ve becerisini geliştirir.
3- Birey ve öğretmen olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı kavrayarak bu mevzuat ile birlikte mesleki etik ilkelere uygun davranır.
4- Alanıyla ilgili edindiği bilgileri kanıta ve araştırmaya dayalı eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; bireysel, toplumsal ve çevresel sorunları değişim ve süreklilik perspektifinden hareketle tanıyabilir, verileri yorumlayabilir ve araştırmaya dayalı çözüm önerileri getirebilir.
5- Öz değerlendirme yapar; kişisel ve mesleki gelişimine yönelik gereksinimleri belirleyerek hayat boyu öğrenme faaliyetlerini sürdürür; alanıyla ilgili yayınları, tartışmaları ve güncel gelişmeleri izler ve değerlendirir.
6- Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşlarıyla yazılı ve sözlü olarak etkili bir iletişim ve iş birliği kurar; paydaşlarla birlikte sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif etkinlikler düzenler.
7- Öğretim sürecinde Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı doğrultusunda aktif ve yapılandırmacı öğrenmeye dayalı öğrenme etkinlikleri planlayarak etkili ve güvenli öğrenme ortamları hazırlar.
8- Sınıf yönetiminde demokratik bir yaklaşımla güdüleyici ve etkileşimli iletişim ortamı oluşturur.
9- Sosyal Bilgiler öğretimine yönelik strateji, yöntem ve teknikleri etkili biçimde kullanabilir.
10- Ders sürecinde kazanımla ve öğrencilerin bireysel farklılıklarıyla uyumlu araç, gereç ve materyalleri seçip/tasarlayıp kullanabilir.
11- Sonuç ve süreç ölçme-değerlendirme yöntem/teknik ve araçlarını etkin ve amacına uygun olarak kullanarak öğrencilerin bireysel gelişimini izleyip değerlendirebilir.
12- Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda ya da eğitimle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir.
13- Eğitimle ilişkili tüm konularda bireysel olarak inisiyatif alır, bağımsız ve takım halinde çalışabilir, gerektiğinde içinde bulunduğu gruplara liderlik eder.
14- Milli, manevi ve evrensel değerler ile sosyal adalet, kalite kültürü, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak bunlara uygun davranışlar sergiler.
15- Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile Türk inkılabının tarihi anlamını, toplumun siyasal, sosyal ve kültürel alanda gelişimine etkilerini, önemini ve öğrencilere kavratabileceği yöntem ve teknikleri bilir.
16- Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
17- Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavrar. Öğrencinin bilişsel, duyuşsal ve fiziksel gelişimini destekleyerek öğretim süreciyle ilişkilendirir.
18- Özel gereksinimli ve dezavantajlı öğrencilerin gereksinimlerini karşılayan kapsayıcı bir öğretim süreci planlar.
19- Alanı için gerekli olacak düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır; mesleki uygulamalarına etkili bir şekilde entegre eder.
20- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak Sosyal Bilgiler alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 2 12
Ödevler 1 4 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     62
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı •Endüstriyel Gürültü Kontrolü Ders Notları, Dr.Hürvet Sarıkaya, Kayseri. •Özgüven, N., Endüstriyel Gürültü Kontrolü, TMMOB Mak.Müh. Odası, Yayın No 118, Ankara, 1986. •Brüel & Kjaer, Naerum, Noise Control, Principles and Practice, Danimarka, 1982.
Yardımcı Kaynaklar •Webb, J.D., Noise Control In Industry, Sound Research Laboratories Limited, İngiltere, 1976. •Faulkner, L.L., Handbook of Industrial Noise Control, Industrial Pres Inc., New York,1976.

Ders ile ilgili dosyalar