Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Histoloji-embriyoloji (doktora) > SOLUNUM SİSTEMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SOLUNUM SİSTEMİ Üçüncü düzey HİS 605 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ESRA BALCIOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ESRA BALCIOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Ders haftada 1 saat teorik ve 2 saat pratik olarak uygulanacaktır.
Dersin amacı solunum sisteminin histolojisini ve fonksiyonlarını kavratmak.
Dersin tanımı Solunum sisteminin genel histolojik özellikleri

Dersin içeriği
1- Üst solunum sisteminin gelişimi
2- Burun boşluğunun gelişimi
3- damağın gelişimi
4- Larinks ve trakeanın gelişimi
5- Bronşların ve akciğerlerin gelişimi
6- Akciğerlerin olgunlaşması
7- solunum sisteminin genel özellikleri
8- Solunum epiteli
9- Burun boşluğu
10- Farinks ve larinks
11- Sınav
12- Trakea
13- Bronşial ağaç
14- Alveoller
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Solunum sistemi organlarını tanımlayabilme, değerlendirebilme
2- Solunum sistemi eklerini tanımlayabilme
3- Burunun histolojisini tartışabilme
4- Solunum sisteminin histolojisinin özelliklerini tartışabilme
5- Trakea ve bronnşların histolojisinin özelliklerini tartışabilme
6- İlgili konularla sunum tekniklerine uygun sunum yapabilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Nitelikli bilim insanı olur,
2- Histoloji ve embriyolojinin temel kavram ve kuramlarını kullanabilecek bilgi birikimine sahip olur,
3- Bilimsel bir çalışmayı planlayıp yürütebilir,
4- Bilim, insan ve hayvan etiğine uygun tutum ve davranışları benimser,
5- Işık mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütebilir,
6- Elektron mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütebilir,
7- Bilim dalı kapsamında temel, immunohistokimyasal ve özel teknikleri uygulama bilgi ve becerisine sahip olur,
8- Eğitim ve öğretim becerisine sahip olur,
9- Araştırma sonuçlarını bilimsel bir şekilde tartışır, sunar ve yayınlayabilir,
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
11- Karşılaşılan problemlere çözüm üretebilir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 14 14
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 14 2 28
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 2 28
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Histology a Text and atlas, Ross MH, Reith EJ, Romrell LJ. (Sec. ed). Williams and Wilkins, Baltimore 1989. Temel Histoloji, Y. Aytekin , Barış Kitabevi İstanbul 1998 The Developing Human, Moore KL, Persaud TVN. (5th. Ed)W.B. Saunders co. Philedelphia 1993.
Yardımcı Kaynaklar Laboratuvar malzemesi Histoloji ve embriyoloji anabilim dalı tarafından sağlanır.

Ders ile ilgili dosyalar