Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Felsefe ve Din Bilimleri (doktora) > MODERNLEŞME VE DİN
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MODERNLEŞME VE DİN Üçüncü düzey FDB 681 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. CELALEDDİN ÇELİK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. CELALEDDİN ÇELİK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Mustafa Dereli
Dersin veriliş şekli Yüzyüze, seminer
Dersin amacı Modernleşme ve din ilişkisine dair sosyolojik yazın alanının, kuram ve kavramların anlaşılmasını sağlamak.
Dersin tanımı Modernleşme ve din ilişkisine dair sosyolojik yazın alanının, kuram ve kavramların anlaşılması sağlanır.

Dersin içeriği
1- Modernleşme Nedir, Felsefi ve Toplumsal Temeller
2- Modernleşmenin İdeolojik Temelleri
3- Modern Kent, Kentleşme
4- Modernleşmenin Birey Sorunsalı
5- Modern Toplumda Geleneğin Gerilemesi
6- Modern Toplum ve Dini Kurumlar
7- Modern Seküler Hayat ve Din
8- Yeni Dini Hareketler ve Modernliğin Krizi
9- Sivil Din ve Geç Modernlik
10- Modernlik Sonrası Toplum ve Din
11- Modernlikten Postmodernliğe Geçiş ve Din
12- Dinin Yeni Krizi ve Modernliğin Sorgulanması
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Modernleşme teorilerinin öğrenilmesi sağlanır.
2- Modernleşme ve din ilişkisinin anlaşılması sağlanır.
3- Sekülerleşme teorilerinin tanınması sağlanır.
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bilim alanının, kavram, konu, yöntem ve sorunlarına hakim olur.
2- Bilim alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar.
3- Bilim alanındaki yeni gelişmeleri tanır.
4- Bilim alanı ile ilgili yerli ve yabancı kaynakları tanır, çalışmalarında etkili bir şekilde kullanır.
5- Bilim alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.
6- Bilim alanına yenilik getirecek özgün düşünce, yöntem, uygulama ve araştırmalar geliştirir.
7- Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası projelerde görev alır veya yeni projeler geliştirir.
8- Alanındaki bilimsel çalışmalarda bilişim ve iletişim teknolojilerini etkili şekilde kullanır.
9- Alanının gerektirdiği dilleri (Arapça ve Batı dilleri) ileri düzeyde bilir ve kullanır.
10- Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
11- Alanıyla ilgili akademik kurum ve kuruluşların çalışmalarına katkıda bulunur.
12- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yaparak ortak projeler geliştirir.
13- Ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik platformlarda paylaşır
14- Uzmanlık alanıyla ilgili konularda bilimsel, toplumsal, kültürel vb. strateji geliştirilmesinde rol alır.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 4 3 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 9 9
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 9 9
Yarıyıl sonu sınavı 1 10 10
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Modernleşme teorisyenlerinin temel metinleri.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar