Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Elektrik-elektronik Müh. (y.l.) > PROSES KONTROL VE ENSTRUMENTASYON
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PROSES KONTROL VE ENSTRUMENTASYON İkinci düzey EEM 589 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Herhangi bir ön koşul yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. KENAN DANIŞMAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Kenan Danışman
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Selim SOYLU
Dersin veriliş şekli Sınıfta yüz yüze anlatım
Dersin amacı Ölçme ve kontrol sistemlerinde proses kontrol tekniklerinin öğrenilmesi ve cihazlarının tanınması, sistem tasarımı ve uygulaması
Dersin tanımı Proses kontrola giriş, analog ve sayısal işaret değerlendirme, işaret dönüştürücüler (termal, mekaniksel ve optik), kontrol elemanları, kontrolör prensipleri, sayısal ve analog kontrolörler, endüstriyel uygulamalar.

Dersin içeriği
1- Giriş (3 saat)
2- Analog işaret değerlendirme
3- Digital işaret değerlendirme
4- Termal Dönüştürücüler
5- Mekanik Dönüştürücüler
6- Optik Dönüştürücüler
7- Final Kontrol - Actuators & Kontrol Elemanları
8- Ayrık Durum Proses Kontrol
9- Kontrolör Prensipleri
10- Analog ve sayısal Kontrolörler
11- Analog ve sayısal Kontrolörler
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Proses kontrolda açık ve kapalı çevrim kontrol kavramlarının anlaşılması
2- İşaret dönüştürücüleri ve bunların kontrol sistem tasarımında kullanılmasının öğrenilmesi.
3- Kontrolcü çeşitleri ve yapılarının kavranması ve bunların proses kontrolde kullanılması
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Elektrik-elektronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
2- Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
3- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
4- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
5- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
6- Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
7- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 1 14 14
Sunum / Seminer hazırlama 1 4 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 3 9
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 4 4
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 3 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     187
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 1
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   1
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kilian C., Moden Control Technology,3E, Thomson Delmar Learning, 2006.
Yardımcı Kaynaklar Jhonson, C. D., Process Control and Instrumentation Technology, 3E, Wiley, 1988

Ders ile ilgili dosyalar