Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (yl. Yabanci Dil) > PROSES KONTROL VE ENSTRUMENTASYON
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PROSES KONTROL VE ENSTRUMENTASYON İkinci düzey EEM 589 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Herhangi bir ön koşul yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. KENAN DANIŞMAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. KENAN DANIŞMAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Sınıfta yüz yüze anlatım
Dersin amacı Ölçme ve kontrol sistemlerinde proses kontrol tekniklerinin öğrenilmesi ve cihazlarının tanınması, sistem tasarımı ve uygulaması
Dersin tanımı Proses kontrola giriş, analog ve sayısal işaret değerlendirme, işaret dönüştürücüler (termal, mekaniksel ve optik), kontrol elemanları, kontrolör prensipleri, sayısal ve analog kontrolörler, endüstriyel uygulamalar.

Dersin içeriği
1- Giriş (3 saat)
2- Analog işaret değerlendirme
3- Digital işaret değerlendirme
4- Termal Dönüştürücüler
5- Mekanik Dönüştürücüler
6- Optik Dönüştürücüler
7- Final Kontrol - Actuators & Kontrol Elemanları
8- Ayrık Durum Proses Kontrol
9- Kontrolör Prensipleri
10- Analog ve sayısal Kontrolörler
11- Analog ve sayısal Kontrolörler
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Proses kontrolda açık ve kapalı çevrim kontrol kavramlarının anlaşılması
2- İşaret dönüştürücüleri ve bunların kontrol sistem tasarımında kullanılmasının öğrenilmesi.
3- Kontrolcü çeşitleri ve yapılarının kavranması ve bunların proses kontrolde kullanılması
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
2- İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
3- Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
4- Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
5- Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
6- Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
7- Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
8- Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
9- Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 1 14 14
Sunum / Seminer hazırlama 1 4 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 3 9
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 4 4
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 3 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     187
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 1
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   1
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kilian C., Moden Control Technology,3E, Thomson Delmar Learning, 2006.
Yardımcı Kaynaklar Jhonson, C. D., Process Control and Instrumentation Technology, 3E, Wiley, 1988

Ders ile ilgili dosyalar