Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ANALİTİK KİMYADA ÖZEL KONULAR |
Üçüncü düzey |
KİM 633 |
Seçmeli |
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. UĞUR ŞAHİN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof.Dr. Mustafa SOYLAK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Erkan YILMAZ
|
Dersin veriliş şekli
|
Ders haftada üç saat olmak üzere öğrencilerin de aktif olarak tartışmalara katılımı ile yapılmaktadır.
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin analitik kimya da yeni gelişen teknikler ve uygulamalar ile ilgili bilgilerinin geliştirilmesi ve artırılması.
|
Dersin tanımı
|
Analitik kimya literatürü ışığında yeni gelişen analitik teknikler, uygulamalar ve yeni tayin teknikleri ile ilgili değerlendirme ve tartışmalar
|
1- |
Analitik Kimyada Özel Konulara Giriş
|
2- |
Analitik Kimyada Yeni Gelişmeler
|
3- |
On-line Zenginleştirme yöntemleri
|
4- |
On-line Zenginleştirme yöntemleri (devam)
|
5- |
Toprak örnekleri için Ardışık Ekstaksiyon Yöntemleri
|
6- |
Voltametrik yöntemler
|
7- |
ARASINAV
|
8- |
AAS de özel atomlaşma yöntemleri
|
9- |
AAS de özel atomlaşma yöntemleri (devam)
|
10- |
AAS de özel atomlaşma yöntemleri (devam)
|
11- |
Beer yasası ve AAS
|
12- |
Literatürden Güncel Konuların İncelenmesi
|
13- |
Literatürden Güncel Konuların İncelenmesi (devam)
|
14- |
Literatürden Güncel Konuların İncelenmesi (devam)
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu ders kapsamında öğrencilere analitik kimya alanındaki son gelişmelerin öğretilmesi hedeflenmektedir.
|
2- |
Ayırma zenginleştirme yöntemlerindeki son gelişmelerin öğretilmesi hedeflenmektedir.
|
3- |
Katı örneklerde ardışık ekstraksiyon yöntemlerinin amacı ve yöntem geliştirme çalışmalarının öğretilmesi hedeflenmektedir
|
4- |
AAS'de kullanılan özel atomlaştırma tekniklerinin öğretilmesi hedeflenmektedir.
|
5- |
Voltametrik yöntemlerdeki son gelişmelerin öğretilmesi hedeflenmektedir.
|
6- |
Literatürde yapılan güncel çalışmaların takip edilmesi.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Yüksek Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar.
|
|
2- |
Kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada ve geliştirmede uzmanlaşır.
|
|
3- |
Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır.
|
|
4- |
Alanında sahip olduğu üst düzey bilgi ve tecrübeyi, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak farklı araştırma yöntemlerini kullanır ve ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel yaklaşımlar ve stratejiler geliştirir.
|
|
5- |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
|
|
6- |
En az bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili yabancı kaynaklara ulaşır, bilgilerini günceller ve meslektaşlarıyla dünya çapında sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
|
|
7- |
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
8
|
3
|
24
|
Ödevler
|
5
|
3
|
15
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
10
|
4
|
40
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
12
|
4
|
48
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
4
|
3
|
12
|
Araştırma
|
4
|
3
|
12
|
Toplam iş yükü
|
|
|
193
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Douglas A. Skoog, Donald M. West, F. James Holler Fundamentals of Analytical Chemistry (Saunders Golden Sunburst Series)
Analitik Kimya Dergileri
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Douglas A. Skoog, James J. Leary, Principles of Instrumental Analysis, Saunders College Publishing, New York, 1992.
|
|