Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > İktisat (yüksek Lisans) > ESKİ TÜRK EDEBİYATINDA MİTOLOJİK UNSURLAR II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ESKİ TÜRK EDEBİYATINDA MİTOLOJİK UNSURLAR II İkinci düzey TDE538 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ATABEY KILIÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ATABEY KILIÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ATABEY KILIÇ
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Klasik Türk Edebiyatında mitlerin yerini örneklerle göstermektir.
Dersin tanımı Klasik Türk Edebiyatında mitlerin yerini örneklerle göstermektir.

Dersin içeriği
1- Edebiyat ve mitologya ilişkisi
2- Edebiyat ve mitologya ilişkisi
3- 12 imam mitleri
4- 12 imam mitleri
5- Ulu kişi mitleri
6- Ulu kişi mitleri
7- Aşk kahramanları mitleri
8- Vize sınavı
9- Aşk kahramanları mitleri
10- Aşk kahramanları mitleri
11- Doğa mitleri
12- Doğa mitleri
13- Sayı ve harf mitleri
14- Sayı ve harf mitleri
15- Final sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersin sonunda öğrenci, Mit, efsane ve mitologya kavramlarını öğrenir.
2- Mit, efsane ve mitologya kavramları arasındaki farkları söyleyebilir.
3- Klasik Türk edebiyatında mitologya ile ilgili unsurları sıralayabilir.
4- Klasik Türk edebiyatında mitologya ile ilgili önemli metinleri sıralayabilir.
5- Klasik Türk Edebiyatındaki metinlerde mitolojik unsurları gösterebilir.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Günlük hayatta karşılaştığımız ekonomik sorunlara iktisat teorileri ışığında çözüm üretebilmek.
2- İktisat biliminin alt dallarında uzmanlaşmak.
3- İktisadi önermeleri çözebilmek amacıyla,matematiksel, ekonometrik ve istatistiksel yöntemleri kullanabilme yeteneğine sahip olmak.
4- Ekonomik verilerin toplanması, analizi ve yorumlanmasında bilimsel ve ahlaki değerlere sahip olmak.
5- İktisadi araştırmaları hazırlama ve yazmada araştırma ve yazma yeteneği kazanmak.
6- Ekonomi alanında yabancı literatürü takip etmek amacıyla en az bir yabancı dili konuşma, anlama ve yazma becerisi kazanmak.
7- İktisat alanının gerektirdiği düzeyde paket programları kullanabilme yeteneğine sahip olmak.
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 1 3 3
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 10 10 100
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 5 25
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 5 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 1 1
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı YILDIRIM, Nimet. Fars Mitolojisi Sözlüğü AND, Metin. Minyatürlerle Osmanlı İslam Mitologyası
Yardımcı Kaynaklar ŞENTÜRK, Ahmet Atilla (1994). Osmanlı Edebiyatında Felekler, Seyyare ve Sabiteler (Burçlar), Türk Dünyası Araştırmaları, S. 90, s. 131-179.

Ders ile ilgili dosyalar