Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ORGANİK KİMYA LABORATUARI I |
Birinci düzey |
KİM343 |
Zorunlu |
5 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Organik Kimya derslerini alması laboratuvarın başarısı için önemlidir.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. İLHAN ÖZER İLHAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ProF. Dr. ilhan Özer İlhan, ProF. Dr. ZÜLBİYE ÖNAL,Prof. Dr. İSMAİL YILDIRIM
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Deneylere başlamadan önce o haftaki deney hakkında ön bilgi verildikten sonra, bağımsız olarak herkesin deneyi yapması beklenir.
|
Dersin amacı
|
Organik kimya laboratuarında kullanılan temel teknikler hakkında bilgi vermek; organik kimyasalları saflastırma ve tayin metodları konusunda bilgi ve becerilerini gelistirmek.Temel organik kimya prensiplerinin deneysel olarak nasıl olustuğunun öğrenciler tarafından daha iyi
kavranmasına yardımcı olmak.Öğrencilerin organik bilesiklerin sentezi konusunda pratik tecrübelereni arttırmak.Dersde verilen organik kimyadaki Temel kavramları ve reaksiyonları anlayıp yorumlayabilme.
|
Dersin tanımı
|
Organik Kimya Laboratuarını, temel işlemleri ve deneyleri yaparak pratik kazanmak
|
1- |
Organik kimya Laboratuvar teknikleri, Spektroskopik yöntenler
|
2- |
Destilasyon, Kristalizasyon, Süblümleşme, Ekstraksiyon,
|
3- |
Erime ve kaynama noktalarının belirlenmesi,,
|
4- |
Çeşitli organik bileşiklerin sentetik olarak elde edilmeleri,
|
5- |
Yükseltgenme ve İndirgenme,
|
6- |
Halojenlendirme,
|
7- |
Esterleşme,
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Alkilleme,
|
10- |
Acilleme,
|
11- |
Sülfolama
|
12- |
Nitrolama,
|
13- |
Keneteme,
|
14- |
Hidroliz reaksiyonları,
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Temel organik Kimya kavramlarını tanımlar ve bunların uygulamalarını geliştirir.
|
2- |
Organik kimya bilgilerini kullanarak deney tasarlama, yürütme ve yorumlamada etkin ve doğru şekilde kullanma becerisini geliştirir.
|
3- |
Organik kimya reaksiyonlarının araştırmada ve sanayide uygulamasını kavrar
|
4- |
Reaksiyonlarda kullanılan kimyasalların sağlığa ve çevreye etkisini öğretmek; Atık madde ve çevre konusunda duyarlı olma.
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Ortaöğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç, gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme becerisi
|
|
2- |
Matematik, fen ve kimya alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi
|
|
3- |
Bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği.
|
|
4- |
Kimya alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek.
|
|
5- |
Mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme yetkinliği
|
|
6- |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, sorgulayabilme ve öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği
|
|
7- |
Sorunlara çözüm önerme yetkinliği.
|
|
8- |
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği
|
|
9- |
Bir yabancı dili kullanarak Kimya alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilme yetkinliği
|
|
10- |
Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilme yetkinliği
|
|
11- |
Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği
|
|
12- |
Çevre koruma, iş/laboratuvar güvenliği bilinci.
|
|
13- |
Disiplinlerarası konularda/gruplarda çalışabilme becerisi
|
|
14- |
Uygulama için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisi.
|
|
15- |
Kimya ve ilgili alanlarda dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip edebilme yetkinliği
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
2
|
20
|
Ödevler
|
10
|
2
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
1
|
10
|
Kısa sınavlar
|
10
|
1
|
10
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
7
|
7
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
14
|
2
|
28
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
14
|
14
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
10
|
1
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
151
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
14
|
20
|
Ödev
|
14
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Denel Organik Kimya, E.Erdik, M.Obalı, A.Öktemer, T.Pekel, N.Yüksekışık, E.İhsanoğlu, Gazi Büro, Ankara, 2007
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1-Organik Kimya, RJ Fe4ssenden, JS Fennenden ve MW Logue. Çeviri Editörü T Uyar.
2-OrganikKimya,Solomon
|
|