Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Kimya > ORGANİK KİMYA LABORATUARI I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ORGANİK KİMYA LABORATUARI I Birinci düzey KİM343 Zorunlu 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Organik Kimya derslerini alması laboratuvarın başarısı için önemlidir.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. İLHAN ÖZER İLHAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ProF. Dr. ilhan Özer İlhan, ProF. Dr. ZÜLBİYE ÖNAL,Prof. Dr. İSMAİL YILDIRIM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Deneylere başlamadan önce o haftaki deney hakkında ön bilgi verildikten sonra, bağımsız olarak herkesin deneyi yapması beklenir.
Dersin amacı Organik kimya laboratuarında kullanılan temel teknikler hakkında bilgi vermek; organik kimyasalları saflastırma ve tayin metodları konusunda bilgi ve becerilerini gelistirmek.Temel organik kimya prensiplerinin deneysel olarak nasıl olustuğunun öğrenciler tarafından daha iyi kavranmasına yardımcı olmak.Öğrencilerin organik bilesiklerin sentezi konusunda pratik tecrübelereni arttırmak.Dersde verilen organik kimyadaki Temel kavramları ve reaksiyonları anlayıp yorumlayabilme.
Dersin tanımı Organik Kimya Laboratuarını, temel işlemleri ve deneyleri yaparak pratik kazanmak

Dersin içeriği
1- Organik kimya Laboratuvar teknikleri, Spektroskopik yöntenler
2- Destilasyon, Kristalizasyon, Süblümleşme, Ekstraksiyon,
3- Erime ve kaynama noktalarının belirlenmesi,,
4- Çeşitli organik bileşiklerin sentetik olarak elde edilmeleri,
5- Yükseltgenme ve İndirgenme,
6- Halojenlendirme,
7- Esterleşme,
8- Ara Sınav
9- Alkilleme,
10- Acilleme,
11- Sülfolama
12- Nitrolama,
13- Keneteme,
14- Hidroliz reaksiyonları,
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Temel organik Kimya kavramlarını tanımlar ve bunların uygulamalarını geliştirir.
2- Organik kimya bilgilerini kullanarak deney tasarlama, yürütme ve yorumlamada etkin ve doğru şekilde kullanma becerisini geliştirir.
3- Organik kimya reaksiyonlarının araştırmada ve sanayide uygulamasını kavrar
4- Reaksiyonlarda kullanılan kimyasalların sağlığa ve çevreye etkisini öğretmek; Atık madde ve çevre konusunda duyarlı olma.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Ortaöğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç, gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme becerisi
2- Matematik, fen ve kimya alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi
3- Bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği.
4- Kimya alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek.
5- Mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme yetkinliği
6- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, sorgulayabilme ve öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği
7- Sorunlara çözüm önerme yetkinliği.
8- Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği
9- Bir yabancı dili kullanarak Kimya alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilme yetkinliği
10- Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilme yetkinliği
11- Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği
12- Çevre koruma, iş/laboratuvar güvenliği bilinci.
13- Disiplinlerarası konularda/gruplarda çalışabilme becerisi
14- Uygulama için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisi.
15- Kimya ve ilgili alanlarda dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip edebilme yetkinliği
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 10 1 10
Kısa sınavlar 10 1 10
Ara sınavlara hazırlık 1 7 7
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 14 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 1 10
Toplam iş yükü     151
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 14 20
Ödev 14 40
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Denel Organik Kimya, E.Erdik, M.Obalı, A.Öktemer, T.Pekel, N.Yüksekışık, E.İhsanoğlu, Gazi Büro, Ankara, 2007
Yardımcı Kaynaklar 1-Organik Kimya, RJ Fe4ssenden, JS Fennenden ve MW Logue. Çeviri Editörü T Uyar. 2-OrganikKimya,Solomon

Ders ile ilgili dosyalar