Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Gazetecilik > RADYO VE TELEVİZYON HABERCİLİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
RADYO VE TELEVİZYON HABERCİLİĞİ Birinci düzey GAZ341 Seçmeli 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri BULUNMAMAKTADIR
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. MEHMET SENA KÖSEDAĞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MEHMET SENA KÖSEDAĞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı BULUNMAMAKTADIR
Dersin veriliş şekli KONFERANS VE ÖĞRENCİ MERKEZLİ UYGULAMALAR
Dersin amacı RADYO VE TELEVİZYON HABERCİLİĞİ KONUSUNDA HEM TEORİK EĞİTİM VERMEK HEM DE HABER ÜRETİM SÜRECİNİN TÜM AŞAMALARINA DAİR UYGULAMA BECERİSİ KAZANDIRMAK
Dersin tanımı RADYO VE TELEVİZYON HABERCİLİĞİ , HABERE İLİŞKİN TEMEL KAVRAMLAR VE TEORİLER,HABER-İDEOLOJİ İLİŞKİSİ, RADYO TELEVİZYON HABERCİLİĞİNİN YAPISAL ÖZELLİKLERİ GİBİ TEORİK KONFERANSLARIN YANISIRA ÖĞRENCİYE HABERCİLİK UYGULAMALARI KONUSUNDA TEMEL BECERİLERİ KAZANDIRMAYA YÖNELİK ÇABALARI İÇEREN BİR DERSTİR.

Dersin içeriği
1- Ders içeriği ve uygulamaları konusunda öğrencinin bilgilendirilmesi
2- Haber Kavramı, Haber-Gerçek ilişkisi
3- Haber Değeri Ölçütlerinin örnek haberler üzerinden değerlendirilmesi
4- Radyo Televizyon haberciliğinin yapısal özellikleri
5- Televizyon haberciliğinin yazılı basından farklı yönleri
6- Haber üretim aşamaları
7- Haber Toplama ve Yazma Yöntemleri
8- Haber Toplama ve Yazma Yöntemleri
9- Televizyon haberi yazma uygulamaları
10- Televizyon haberi yazma uygulamaları
11- Haber bültenlerinin yayın aşaması
12- Televizyon Haberciliğinde yaşanan etik sorunlar
13- Televizyonda haber programları
14- Televizyon haberciliğine ilişkin kuramsal yaklaşımlar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Habere ilişkin temel kavramlar ve yaklaşımları öğrenir.
2- Radyo Televizyon haberlerinin üretim sürecine dair aşamaları öğrenir.
3- Televizyon için haber yazma becerisi kazanır.
4- Radyo Televizyon haberlerinin yayın sürecini kavrar.
5- Televizyondaki haber program türlerini bilir.
6- Televizyon haberciliğine ilişkin eleştirel bir bakış açısı kazanır.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 5 25
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders Notları
Yardımcı Kaynaklar Televizyon Haberciliği, Mustafa Şeker, Sel-Ün Yayınları, Konya,1999 Televizyon Haberlerini İzlemek, Neil Postman-Steve Powers(çev.Aslı Tunç), Kavram Yayınları, İstanbul,1996 Haber ve Haber Programlarında İdeoloji ve Gerçeklik, Bedriye Poyraz, Ütopya Yayınevi,Ankara,2002

Ders ile ilgili dosyalar