Ön koşul dersleri
|
BULUNMAMAKTADIR
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. MEHMET SENA KÖSEDAĞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. MEHMET SENA KÖSEDAĞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
BULUNMAMAKTADIR
|
Dersin veriliş şekli
|
KONFERANS VE ÖĞRENCİ MERKEZLİ UYGULAMALAR
|
Dersin amacı
|
RADYO VE TELEVİZYON HABERCİLİĞİ KONUSUNDA HEM TEORİK EĞİTİM VERMEK HEM DE HABER ÜRETİM SÜRECİNİN TÜM AŞAMALARINA DAİR UYGULAMA BECERİSİ KAZANDIRMAK
|
Dersin tanımı
|
RADYO VE TELEVİZYON HABERCİLİĞİ , HABERE İLİŞKİN TEMEL KAVRAMLAR VE TEORİLER,HABER-İDEOLOJİ İLİŞKİSİ, RADYO TELEVİZYON HABERCİLİĞİNİN YAPISAL ÖZELLİKLERİ GİBİ TEORİK KONFERANSLARIN YANISIRA ÖĞRENCİYE HABERCİLİK UYGULAMALARI KONUSUNDA TEMEL BECERİLERİ KAZANDIRMAYA YÖNELİK ÇABALARI İÇEREN BİR DERSTİR.
|
1- |
Ders içeriği ve uygulamaları konusunda öğrencinin bilgilendirilmesi
|
2- |
Haber Kavramı, Haber-Gerçek ilişkisi
|
3- |
Haber Değeri Ölçütlerinin örnek haberler üzerinden değerlendirilmesi
|
4- |
Radyo Televizyon haberciliğinin yapısal özellikleri
|
5- |
Televizyon haberciliğinin yazılı basından farklı yönleri
|
6- |
Haber üretim aşamaları
|
7- |
Haber Toplama ve Yazma Yöntemleri
|
8- |
Haber Toplama ve Yazma Yöntemleri
|
9- |
Televizyon haberi yazma uygulamaları
|
10- |
Televizyon haberi yazma uygulamaları
|
11- |
Haber bültenlerinin yayın aşaması
|
12- |
Televizyon Haberciliğinde yaşanan etik sorunlar
|
13- |
Televizyonda haber programları
|
14- |
Televizyon haberciliğine ilişkin kuramsal yaklaşımlar
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Habere ilişkin temel kavramlar ve yaklaşımları öğrenir.
|
2- |
Radyo Televizyon haberlerinin üretim sürecine dair aşamaları öğrenir.
|
3- |
Televizyon için haber yazma becerisi kazanır.
|
4- |
Radyo Televizyon haberlerinin yayın sürecini kavrar.
|
5- |
Televizyondaki haber program türlerini bilir.
|
6- |
Televizyon haberciliğine ilişkin eleştirel bir bakış açısı kazanır.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
|
|
2- |
Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
|
|
3- |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
|
|
4- |
Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
|
|
5- |
İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
|
|
6- |
Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
|
|
7- |
Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
|
|
8- |
Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
|
|
9- |
İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
|
|
10- |
Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
|
|
11- |
İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
|
|
12- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
5
|
25
|
Ödevler
|
5
|
2
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
5
|
5
|
25
|
Toplam iş yükü
|
|
|
100
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ders Notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Televizyon Haberciliği, Mustafa Şeker, Sel-Ün Yayınları, Konya,1999
Televizyon Haberlerini İzlemek, Neil Postman-Steve Powers(çev.Aslı Tunç), Kavram Yayınları, İstanbul,1996
Haber ve Haber Programlarında İdeoloji ve Gerçeklik, Bedriye Poyraz, Ütopya Yayınevi,Ankara,2002
|
|