Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Moleküler Onkoloji (doktora) > GENETİK DANIŞMA ETİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GENETİK DANIŞMA ETİĞİ Üçüncü düzey GEN 605 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yalnızca Yüksek Lisans ve doktora öğrencileri bu kursa kabul edilecektir.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUNİS DÜNDAR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MUNİS DÜNDAR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş.Gör.
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Bu kursun amacı öğrencilere Genetik Danışma Etiği hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin tanımı Genetik danışma yöntemleri, tek gen, nonklasik ve kromozomal geçişli hastalıklarda genetik danışma hakkında bilgi sahibi olmak. Genetik hastalıklarda tarama yöntemleri, genetik hastalıklarda prenatal ve preimplantasyon yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak. Genetikte etik sorunlar, ilgili kanun ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olmak.

Dersin içeriği
1- Genetik danışma yöntemleri,
2- Tek gen, nonklasik ve kromozomal geçişli hastalıklarda genetik danışma
3- Multifaktöriyel Hastalıklarda genetik danışma yöntemleri
4- Genetik hastalıklarda tarama yöntemleri
5- Genetik hastalıklarda prenatal ve preimplantasyon yöntemleri
6- Genetik ilişkisi kanıtlanmamış hastalarda danışma
7- Vize
8- Genetik Danışma örneği olarak hastalıklar
9- Genetik Danışma örneği olarak hastalıklar
10- Genetik danışmada uluslararası uygulamalar ve örnekleri
11- Genetik danışmada uluslararası uygulamalar ve örnekleri
12- Genetikte etik sorunlar, ilgili kanun ve yönetmelikler.
13- Genetikte etik sorunlar, ilgili kanun ve yönetmelikler.
14- Final
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Genetik danışma yöntemleri, tek gen, nonklasik ve kromozomal geçişli hastalıklarda genetik danışma hakkında bilgi sahibi olmak.
2- Genetik hastalıklarda tarama yöntemleri, genetik hastalıklarda prenatal ve preimplantasyon yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak.
3- Genetikte etik sorunlar, ilgili kanun ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olmak.
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 14 2 28
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 2 28
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     200
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1-N. Başaran,Tıbbi Genetik Ders Kitabı,1999 2-Connor,J.M,Ferguson-Smith,M.A.:Essential Medical Genetics.Blackwell Scientific Publications,Third Ed.,1991 3-Emery,A.E.H.,(Ed),Rimoin,D.L.:Principles and Practice of Medical Genetics.Third edition,Volume 1,Churchill Livingsto,London, 4-Thompson&Thompson,Genetics in Medicine,6.th edition,2001
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar