Giriş | English

Lisans > Turizm Fakültesi > Turizm Rehberliği > SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ Birinci düzey REH309 Zorunlu 5 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET HALİT AKIN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET HALİT AKIN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Bu derste öğrenci, bilim ve bilimsel düşünme, araştırmanın anlamı, önemi ve planlaması, araştırma çeşitleri ve veri toplama yöntemleri, araştırma raporu yazma, kaynak kullanımı ve araştırma etiği konularında bilgi sahibi olur.
Dersin tanımı Bilim ve Bilimsel Düşünme; Araştırmanın Anlamı, Önemi ve Planlaması; Veri Çeşitleri ve Veri Toplama Yöntemleri; Anket Tekniği; Örnekleme Türleri; Veri Türlerine Göre Kantitatif ve Kantitatif Analiz Teknikleri; Araştırma Raporu Yazma; Kaynak Gösterim Yöntemleri; Tez Yazımı; SSPS Veri Analiz Programına Veri Girişi.

Dersin içeriği
1- Bilim ve Bilimsel Düşünme
2- Araştırmanın Anlamı
3- Önemi ve Planlaması
4- Veri Çeşitleri ve Veri Toplama Yöntemleri
5- Anket Tekniği
6- Örnekleme Türleri
7- Veri Türlerine Göre Kantitatif ve Kantitatif Analiz Teknikleri
8- Araştırma Raporu Yazma
9- Kaynak Gösterim Yöntemleri
10- Tez Yazımı
11- Tez Yazımı
12- SSPS Veri Analiz Programına Veri Girişi.
13- SSPS Veri Analiz Programına Veri Girişi.
14- SSPS Veri Analiz Programına Veri Girişi.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Araştırma kurgulayabilme
2- Araştırma enstrümanlarını seçebilme ve kullanabilme
3- Analiz tekniklerini seçebilme, kullanabilme ve değerlendirebilme
4- Rapor hazırlayabilme
5- Akademik yazma becerisi
6- Kayna tarama, kullanma ve gösterme becerisi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
2- İngilizcede Avrupa Dil Portföyü C2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
3- İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
4- Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
5- Grup yönetimi ilkelerini bilir ve uygular.
6- Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir.
7- Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır.
8- İşletme, iktisat ve sosyal psikoloji alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
9- Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
10- Bir seyahat işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için güncel yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular.
11- Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.
12- Dünya ve Türkiye coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur.
13- Bir turu planlar, uygular ve denetler.
14- İlkyardım konusunda temel bilgiye sahip olur ve uygular.
15- Turizm alanı ve turist rehberliği ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
16- Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
17- Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
18- Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
19- Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
20- Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turist rehberliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 1 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     67
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Metin Kozak (2017). BİLİMSEL ARAŞTIRMA Tasarım Yazım ve Yayım Teknikleri, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Öğretim elemanı tarafından verilen destek kaynaklar ile sunum dosyları ve materyalleri.

Ders ile ilgili dosyalar