Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Makine Mühendisliği > TÜRK EĞİTİM TARİHİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRK EĞİTİM TARİHİ Birinci düzey MB 202 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. REMZİ KILIÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. REMZİ KILIÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli yüz yüze veya online
Dersin amacı Türk eğitim siteminin tarihi gelişiminin kavratılacak ve Cumhuriyet dönemi eğitim sisteminin gelişimi tematik olarak kazandırılacak.
Dersin tanımı Türk eğitim siteminin tarihi gelişiminin kavratılacak ve Cumhuriyet dönemi eğitim sisteminin gelişimi tematik olarak kazandırılacak.

Dersin içeriği
1- İslamiyet Öncesi Türk Eğitim Tarihi
2- Türklerin İslamiyet''i kabul ettikleri ilk dönemde Eğitim Tarihi
3- Selçuklular ve Anadolu Beyliklerinde Eğitim
4- Osmanlılar klasik eğitim kurumları ve öğretim yöntemleri
5- Eğitimde ilk yenileşme hareketleri dönemi(1776-1839)
6- İlk modern sivil okul olan Rüşdiye mektepleri
7- Tanzimat Dönemi ilk ve ortaöğretiminde modernleşme
8- Tanzimat Dönemi yükseköğretim ve meslek okulları
9- II. Abdülhamit Dönemi''nde Eğitim
10- Cumhuriyet dönemi eğitim anlayışı ve Tevhid-i tedrisat kanunu
11- Cumhuriyet Dönemi''nde ilköğretim, orta öğretim
12- Cumhuriyet Dönemi''nde yükseköğretim
13- Osmanlı’dan Cumhuriyet’e öğretmen okulları
14- Eğitim enstitülerinden eğitim fakültelerine
15- -
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Türk eğitim tarihinin temel kavramlarının kavratabilme;
2- Göktürk Anıtlarının Türk eğitim tarihi açısından öneminin kavratabilme;
3- İslâmî devirle birlikte Türklerde formal eğitimin başlayıp gelişmesi bilgilerinin kavratabilme;
4- Dünyaca meşhur Türk eğitimci ve bilim adamlarını ve faaliyetleri konusunu öğretebilme;
5- Selçuklu dönemi ve sonrasındaki eğitim gelişmelerini öğretebilme;
6- Osmanlılarda eğitimin özelliklerini kavratabilme;
7- İlk modern eğitim kurumlarının önemini kavratabilme;
8- Türkiye Cumhuriyeti ve tevhid-i tedrisat kanununun esaslarını kavratabilme;
9- Eğitim kurumlarının gelişini tematik olarak öğretebilme;
10- Öğretmen okullarının gelişimini öğretebilme;

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2- 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3- 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4- 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5- 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6- 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7- 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8- 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9- 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10- 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11- 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12- 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13- 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14- 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15- 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     70
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   30
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı derste ilan edilecektir
Yardımcı Kaynaklar -derste ilan edilecektir

Ders ile ilgili dosyalar