Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Halkla İlişkiler ve Tanitim Tzs.y.l.i.ö. > HALKLA İLİŞKİLERDE STRATEJİK YÖNETİM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HALKLA İLİŞKİLERDE STRATEJİK YÖNETİM İkinci düzey Hİ 541 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA AKDAĞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MUSTAFA AKDAĞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Halkla ilişkilerde stratejik yapılanmanın önemine dikkat çekerek reaktif, proaktif ve inaktif yaklaşımların teori ve uygulamalarla kavranmasını sağlamaktır.
Dersin tanımı Halkla ilişkileri stratejik yönetim yönüyle ele alan derstir.

Dersin içeriği
1- Halkla İlişkilerde Stratejik Yapılanma
2- Halkla İlişkilerde Stratejik Yapılanma
3- Halkla İlişkiler Modelleri ve Stratejik Yönetim
4- Halkla İlişkiler Modelleri ve Stratejik Yönetim
5- Halkla İlişkilerde Taktiksel Yönetim ve Uygulamalar
6- Halkla İlişkilerde Taktiksel Yönetim ve Uygulamalar
7- Vize Sınavı
8- Halkla İlişkiler Stratejileri ve Uygulamalar (Reaktif Yaklaşım)
9- Halkla İlişkiler Stratejileri ve Uygulamalar (Proaktif Yaklaşım)
10- Halkla İlişkiler Stratejileri ve Uygulamalar (İnaktif Yaklaşım)
11- Halkla İlişkilerde Konu-Gündem Yönetimi
12- Halkla İlişkilerde Sorun Yönetimi
13- Halkla İlişkilerde Kaos Yönetimi
14- Final Sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Halkla İlişkilerde taktiksel yönetimden stratejik yönetime geçişin farkını kavramak
2- Halkla ilişkileri stratejik yapılanma üzerinden değerlendirebilmek
3- Sorunları fırsata çevirebilme ve problem çözme yetisinin gelişimini sağlamak
4- Strateji kavramına halkla ilişkiler açısından bakabilmek
5- Halkla ilişkilerde Stratejik düşüncenin faydalarını kavramak
6- Praoaktif, reaktif ve inaktif stratejilerin kurumlar açısından önemini kavramak
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
2- Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
3- Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
4- Ekip çalışması becerisinin kazanılması
5- İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
6- Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
7- Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
8- Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 5 60
Ödevler 2 8 16
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     154
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Göksel, A.B., “Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi”, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2010
Yardımcı Kaynaklar Gehrt, J. & Colleen M., “Strategic Public Relations: 10 Principles to Harness the Power of PR”, 2010

Ders ile ilgili dosyalar