Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. FATİH HANCI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. FATİH HANCI
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin sonunda öğrenci; Deneme planlar ve kurar. Varyans analizi için geçerli olan varsayımları bilir ve uygular. Analitik düşünme yeteneği kazanır ve mevcut materyale göre varyans analiz tekniğini kullanır. Faktör ortalamalarını karşılaştırır ve yorumlar.
|
Dersin tanımı
|
Deneme Planlaması, Varyans analizinin ön şartları ve varyansların homojenliği, Tesadüf Parselleri (Bir Yönlü Varyans Analizi), Tesadüf Blokları (İki Yönlü Varyans Analizi), Ortalamalar arasındaki karşılaştırmalar, Latin Kare Deneme Deseni, Faktöriyel Denemeler (Tesadüf Parsellerinde Faktöriyel Denemeler, Tesadüf Bloklarında Faktöriyel Denemeler), Tesadüf Bloklarında Bölünmüş Parseller, Eksik Gözlem
|
1- |
SAS istatistik programı kullanımı
|
2- |
Temel kelime ve kavramlar, bir deneme kurulurken dikkat edilecek konular
|
3- |
Tesadüf parselleri ve tesadüf blokları deleme deseni
|
4- |
Faktöriyel desenler (İki-yönlü, Üç-yollu ANOVA)
|
5- |
Latin kare tipi deneme desenleri
|
6- |
İki faktörlü iç içe sınıflandırılmış deneme planı
|
7- |
Arasınav
|
8- |
Üç faktörlü iç içe sınıflandırılmış deneme planı
|
9- |
Bölünmüş ve bölünen bölünmüş parseller deneme deseni
|
10- |
Basit tekrarlanmış ölçüler aditif ve aditif olmayan modeller
|
11- |
Kovaryans ve regresyon
|
12- |
Çoklu regresyon
|
13- |
Çoklu regresyonda modele giderek değişikliklerin seçimi
|
14- |
Genel değerlendirme ve Final sınavı
|
15- |
-
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Bahçe denemelerine uygun denemelerin kurulmadan önce ve kurulduktan sonra dikkat edilecek hususlar hakkında bilgi sahibi olabilecektir
|
2- |
Varyans ve regresyon analizinin birlikte kullanılımını öğrenerek kovaryans analizi ile ilgili uygulamalar yapabilecektir
|
3- |
Varyans homojenlik testlerini öğrenerek bahçe bitkileri alanlarında sıklıkla kullanılan deneme planlarını öğrenebilecektir
|
4- |
Bahçe bitkileri alanlarında hangi deneme planının hangi amaçla uygulanacağına karar vererek ilgili deneme planına ait varyans analizini yapabilecektir
|
5- |
İstatistiki analizlerle elde ettiği sonuçları yorumlayabilecektir
|
6- |
-
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Doktora yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
|
|
2- |
Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak
|
|
3- |
Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
|
|
4- |
Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
|
|
5- |
Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
|
|
6- |
Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek
|
|
7- |
Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
|
|
8- |
Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek
|
|
9- |
Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek
|
|
10- |
En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
|
|
11- |
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
5
|
70
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
2
|
15
|
30
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
15
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
5
|
5
|
Araştırma
|
3
|
13
|
39
|
Toplam iş yükü
|
|
|
189
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-ARAŞTIRMA VE DENEME METODLARI Prof.Dr.Necati Yıldız
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Biyoistatistik & Araştırma Yöntembilimi
|
|