Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Biyoloji > BİTİRME TEZİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİTİRME TEZİ I Birinci düzey BİY441 Zorunlu 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ERTUĞRUL YÜZBAŞIOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Bölüm öğretim üyeleri
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Literatür araştırması ve/veya laboratuar çalışması
Dersin amacı Öğrencilere, çalışma konusu ile ilgili kaynak tarama, teorik alt yapıyı oluşturma ve/veya geliştirme, varsa deneysel çalışma şartlarını belirleme ve deney düzeneklerini oluşturma, kontrollü deney kurma yöntemlerini öğretme, elde edilen sonuçların, gerekiyorsa istatistik olarak değerlendirmesini yapma ve tez yazımını gerçekleştirme yollarının öğretilmesidir.
Dersin tanımı Öğrencilere; bir akademik danışman tarafından belirlenen konularda, literatür araştırması veya laboratuar çalışması yaparak bilimsel bir yöntem ile tez hazırlama ve sunma becerisi kazandırmak.

Dersin içeriği
1- Literatür araştırması/ laboratuar çalışması
2- Literatür araştırması/ laboratuar çalışması
3- Literatür araştırması/ laboratuar çalışması
4- Literatür araştırması/ laboratuar çalışması
5- Literatür araştırması/ laboratuar çalışması
6- Literatür araştırması/ laboratuar çalışması
7- Şimdiye kadar yapılan çalışmaların değerlendirilmesi ve özet rapor sunumu
8- Literatür araştırması/ laboratuar çalışması
9- Literatür araştırması/ laboratuar çalışması
10- Literatür araştırması/ laboratuar çalışması
11- Kurallara göre tez yazımı ve sunumu
12- Kurallara göre tez yazımı ve sunumu
13- Kurallara göre tez yazımı ve sunumu
14- Kurallara göre tez yazımı ve sunumu
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Çalışma konusu belirleyebilir.
2- Plan yapar.
3- Literatür toplayabilir.
4- Deneyler yapar.
5- Bulguları kaydeder.
6- Sonuçları yorumlar.
7- Çalışmayı rapor eder.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olur, bunları kullanabilir.
2- Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanır.
3- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
4- Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilir.
5- Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
6- Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir.
7- Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenir.
8- Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanır.
9- Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
10- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır.
11- Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
12- Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanır.
13- Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
14- Biyolojik teknolojileri eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygulayabilme konularında yeterli bilince sahip olur.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     84
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Bilimsel dergiler
Yardımcı Kaynaklar Örnek tezler

Ders ile ilgili dosyalar