Ön koşul dersleri
|
Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. YELİZ UÇAR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. YELİZ YILDIRIM
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu derste öğrencilere gıda hijyeninin temel prensipleri, gıdaların mikrobiyel ekolojisi, hayvansal gıdalardan kaynaklanan sağlık riskleri, gıda kaynaklı infeksiyonların patogenezi, immun reaksiyonlar ve gıda infeksiyon ve intoksikasyonları ve hayvansal gıdaların üretim teknolojileri hakkında bilgi verilir.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders, gıda hijyeni prensipleri, konak savunma mekanizmaları, olası gıda kontaminasyonları, risk faktörleri ve korunma/kontrol yaklaşımları, gıda üretim ve muhafaza teknolojileri gibi konuları kapsar.
|
1- |
Gıda hijyeninin temel prensipleri
|
2- |
Gıdaların mikrobiyel ekolojisi
|
3- |
Hayvansal gıdalardan kaynaklanan sağlık riskleri
|
4- |
Gıda kaynaklı infeksiyonların patogenezi
|
5- |
Gıda muhafazası, Gıdalarda önemli bazı kalıntı ve kontaminantlar
|
6- |
Temizlik ve dezenfeksiyon, personel hijyeni
|
7- |
Gıda işletmelerine ISO 22000, HACCP, CIP gibi sistemlerin entegrasyonu
|
8- |
Et hijyeni ve muayenesinin temel prensipleri, antemortem ve post mortem muayene
|
9- |
Et ürünleri ve Teknolojileri
|
10- |
Et ürünleri ve Teknolojileri
|
11- |
Sütün oluşumu, bileşimi, yapısal özellikleri
|
12- |
Süt ürünleri ve Teknolojileri
|
13- |
Süt ürünleri ve Teknolojileri
|
14- |
Gıda güvenliği ile ilgili yasal mevzuatlar
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Gıdaların mikrobiyel ekolojisi, hayvansal gıdalardan kaynaklanan sağlık riskleri
|
2- |
Çiftlikten sofraya gıda güvenliği
|
3- |
Mezbaha ve mandıraların yapısal özellikleri
|
4- |
Temizlik ve sanitasyon, ISO 22000, HACCP konsepti
|
5- |
Gıda kontrolu, toplam kalite yönetim sistemleri
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
10
|
3
|
30
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
5
|
5
|
25
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
10
|
3
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
5
|
5
|
25
|
Toplam iş yükü
|
|
|
154
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Erol İ. (2007). Gıda Hijyeni ve Mikrobiyolojisi. Ankara.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
İnternet erişimi
|
|