Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
EĞİTİM FELSEFESİ |
Üçüncü düzey |
MB 103 |
|
2 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Ön koşul ders bulunmamaktadır.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ DÜRDANE TOR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Mustafa GÜÇLÜ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze.
|
Dersin amacı
|
Eğitimin felsefi temellerine ilişkin temel bilgileri kazandırmak.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders; eğitim ve felsefe ile ilgili temel kavramları, felsefi akımları, eğitim felsefelerini, eğitim ve ideoloji ilişkisini, Türk eğitim sisteminin felsefi temellerini, insan doğası ve eğitim ile belli başlı düşünürlerde eğitim sorunu konularını kapsar.
|
1- |
Giriş
|
2- |
Felsefe ile ilgili temel kavramlar
|
3- |
Eğitimle ilgili kavramlar
|
4- |
Eğitim hedefleri ve felsefe ile ilişkisi
|
5- |
İdealizm ve eğitim
|
6- |
Realizm ve eğitim
|
7- |
Ara Sınav
|
8- |
Pragmatizm ve eğitim
|
9- |
Varoluşçuluk ve eğitim
|
10- |
Eğitim felsefelerinden daimicilik, esasicilik, ilerlemecilik ve yeniden kurmacılık
|
11- |
Eğitim ve ideoloji
|
12- |
İnsan Doğası ve eğitim
|
13- |
Türk eğitim sisteminin felsefi temelleri
|
14- |
Türk düşünürlerinde eğitim sorunu
|
15- |
Sınav
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Felsefe ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi edinir.
|
2- |
Eğitimle ilgili temel kavramlar hakkında bilgi edinir.
|
3- |
Eğitim hedeflerinin belirlenmesi sürecinde felsefenin katkılarını açıklar.
|
4- |
Belli başlı felsefi akımların özelliklerini sıralar.
|
5- |
Eğitim felsefelerinin temel özelliklerini örneklerle açıklar.
|
6- |
Farklı ideolojilerde eğitimin anlamının farkında olur.
|
7- |
İnsan doğası hakkında bilgi edinir.
|
8- |
Türk eğitim sisteminin felsefi özelliklerini değerlendirir.
|
9- |
Türk düşünürlerinin eğitimle ilgili düşüncelerini günümüz eğitim uygulamaları açısından değerlendirir.
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
|
|
2- |
Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
|
|
3- |
Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
|
|
4- |
Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
|
|
5- |
Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
|
|
6- |
Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
|
|
7- |
Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
|
|
8- |
Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
|
|
9- |
Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
|
|
10- |
Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
3
|
8
|
24
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
3
|
3
|
9
|
Ödevler
|
3
|
3
|
9
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
4
|
8
|
Kısa sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
3
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
2
|
2
|
4
|
Laboratuvar
|
1
|
1
|
1
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
6
|
1
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
2
|
2
|
4
|
Toplam iş yükü
|
|
|
80
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
60
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Güçlü, M. (2018). Eğitim felsefesi, Ankara Pegem yayınları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Cevizci, A. (2018). Eğitim felsefesi, İstanbul: Say Yayınları
|
|