Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Besin Hijyeni ve Tek.(doktora) > EĞİTİM FELSEFESİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EĞİTİM FELSEFESİ Üçüncü düzey MB 103 2 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön koşul ders bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ DÜRDANE TOR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Mustafa GÜÇLÜ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze.
Dersin amacı Eğitimin felsefi temellerine ilişkin temel bilgileri kazandırmak.
Dersin tanımı Bu ders; eğitim ve felsefe ile ilgili temel kavramları, felsefi akımları, eğitim felsefelerini, eğitim ve ideoloji ilişkisini, Türk eğitim sisteminin felsefi temellerini, insan doğası ve eğitim ile belli başlı düşünürlerde eğitim sorunu konularını kapsar.

Dersin içeriği
1- Giriş
2- Felsefe ile ilgili temel kavramlar
3- Eğitimle ilgili kavramlar
4- Eğitim hedefleri ve felsefe ile ilişkisi
5- İdealizm ve eğitim
6- Realizm ve eğitim
7- Ara Sınav
8- Pragmatizm ve eğitim
9- Varoluşçuluk ve eğitim
10- Eğitim felsefelerinden daimicilik, esasicilik, ilerlemecilik ve yeniden kurmacılık
11- Eğitim ve ideoloji
12- İnsan Doğası ve eğitim
13- Türk eğitim sisteminin felsefi temelleri
14- Türk düşünürlerinde eğitim sorunu
15- Sınav
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Felsefe ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi edinir.
2- Eğitimle ilgili temel kavramlar hakkında bilgi edinir.
3- Eğitim hedeflerinin belirlenmesi sürecinde felsefenin katkılarını açıklar.
4- Belli başlı felsefi akımların özelliklerini sıralar.
5- Eğitim felsefelerinin temel özelliklerini örneklerle açıklar.
6- Farklı ideolojilerde eğitimin anlamının farkında olur.
7- İnsan doğası hakkında bilgi edinir.
8- Türk eğitim sisteminin felsefi özelliklerini değerlendirir.
9- Türk düşünürlerinin eğitimle ilgili düşüncelerini günümüz eğitim uygulamaları açısından değerlendirir.
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4- Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6- Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7- Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 3 8 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 3 9
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 2 4 8
Kısa sınavlar 1 3 3
Ara sınavlara hazırlık 2 3 6
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 2 4
Laboratuvar 1 1 1
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 6 1 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 2 2 4
Toplam iş yükü     80
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   60

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Güçlü, M. (2018). Eğitim felsefesi, Ankara Pegem yayınları
Yardımcı Kaynaklar Cevizci, A. (2018). Eğitim felsefesi, İstanbul: Say Yayınları

Ders ile ilgili dosyalar