Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Sinif Öğretmenliği > EĞİTİM FELSEFESİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EĞİTİM FELSEFESİ Birinci düzey MB 103 Zorunlu 2 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön koşul ders bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ DÜRDANE TOR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Mustafa GÜÇLÜ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze.
Dersin amacı Eğitimin felsefi temellerine ilişkin temel bilgileri kazandırmak.
Dersin tanımı Bu ders; eğitim ve felsefe ile ilgili temel kavramları, felsefi akımları, eğitim felsefelerini, eğitim ve ideoloji ilişkisini, Türk eğitim sisteminin felsefi temellerini, insan doğası ve eğitim ile belli başlı düşünürlerde eğitim sorunu konularını kapsar.

Dersin içeriği
1- Giriş
2- Felsefe ile ilgili temel kavramlar
3- Eğitimle ilgili kavramlar
4- Eğitim hedefleri ve felsefe ile ilişkisi
5- İdealizm ve eğitim
6- Realizm ve eğitim
7- Ara Sınav
8- Pragmatizm ve eğitim
9- Varoluşçuluk ve eğitim
10- Eğitim felsefelerinden daimicilik, esasicilik, ilerlemecilik ve yeniden kurmacılık
11- Eğitim ve ideoloji
12- İnsan Doğası ve eğitim
13- Türk eğitim sisteminin felsefi temelleri
14- Türk düşünürlerinde eğitim sorunu
15- Sınav
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Felsefe ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi edinir.
2- Eğitimle ilgili temel kavramlar hakkında bilgi edinir.
3- Eğitim hedeflerinin belirlenmesi sürecinde felsefenin katkılarını açıklar.
4- Belli başlı felsefi akımların özelliklerini sıralar.
5- Eğitim felsefelerinin temel özelliklerini örneklerle açıklar.
6- Farklı ideolojilerde eğitimin anlamının farkında olur.
7- İnsan doğası hakkında bilgi edinir.
8- Türk eğitim sisteminin felsefi özelliklerini değerlendirir.
9- Türk düşünürlerinin eğitimle ilgili düşüncelerini günümüz eğitim uygulamaları açısından değerlendirir.
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel kavramlar ve olgular bilgisine sahiptir.
2- İlkokul eğitiminde öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri, sınıf yönetimi ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3- İlkokul öğrencileri için ders kitabı ve çocuk kitabı seçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
4- Bilimsel bilginin kaynağı, sınırları, kapsamı, güvenilirliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
5- İlkokul öğrencilerinin gelişim, öğrenme, öğrenme güçlükleri ve gereksinimleri bilgisine sahiptir.
6- İlkokul eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
7- İlkokul eğitimi ile ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşma yollarını bilir ve kullanır.
8- İlkokul eğitimi ile ilgili bilimsel bir problemi ele alır, inceler ve çözüm yolları üretir.
9- İlkokul eğitiminde geleneksel ve güncel öğrenme-öğretme yaklaşım, strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
10- Felsefe, psikoloji, tarih, coğrafya, hukuk, antropoloji ve sosyoloji alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
11- Çeşitli sosyo-kültürel çevrelerde bulunur, toplumsal sorumluluk alır, çeşitli projelere katılır ve sonuçlarını paylaşır.
12- Mesleki yetkinliklerini ve yeterliliklerini tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanarak zayıf yönlerini geliştirir.
13- Mesleki olarak kendini sürekli yeniler ve bu yönde olumlu bir tutum geliştirir.
14- En az bir yabancı dili kullanarak (B1 düzeyinde) alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurar.
15- Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sanatsal ve kültürel etkinlikleri takip eder ve etkinliklere aktif bir şekilde katılır.
16- Öğretmenlik mesleği ile ilgili olarak insan haklarına, demokratik, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere ve mesleki yasa ve yönetmeliklere uygun davranır.
17- Türkçeyi hem yazılı hem de sözlü olarak sosyal ve akademik ortamlarda doğru ve etkili bir şekilde kullanır.
18- Temel matematik ve temel fen bilimleri alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 3 8 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 3 9
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 2 4 8
Kısa sınavlar 1 3 3
Ara sınavlara hazırlık 2 3 6
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 2 4
Laboratuvar 1 1 1
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 6 1 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 2 2 4
Toplam iş yükü     80
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   60

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Güçlü, M. (2018). Eğitim felsefesi, Ankara Pegem yayınları
Yardımcı Kaynaklar Cevizci, A. (2018). Eğitim felsefesi, İstanbul: Say Yayınları

Ders ile ilgili dosyalar